• 0

vergoeding werkmaatschappij naar holding en prive

Hallo,

 

Samen met een zakenpartner (holdings) heb ik een bv (werkmaatschappij). We zijn beide 50% aandeelhouder en willen alles zo gelijk en transparant mogelijk houden. Nu is het zo dat mijn partner zijn auto zakelijk (in holding) heeft en ik prive. We willen de autokosten zoveel mogelijk naar rato van gereden zakelijke km's vanuit werkmaatschappij vergoeden (soms zit ik om de hoek en hij in Groningen of v.v.). Hoe kunnen we dit het beste doen? We hebben liever geen verschil in management fee, dus kan dit via aparte declaraties (waarbij ik prive 19ct/km declareeer en de holding van mijn partner dit ook doet)?

 

Meer een algemene vraag; als er sprake is van managementfee wat kan er dan nog gedeclareerd worden door holding of prive voor bijvoorbeeld internetaansluiting, telefoonkosten, onkostenvergoeding? Ik kan hier nergens een goed overzicht van terugvinden.

 

Mvrgr, Flip

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Flip

 

De gedachte achter de Man. fee is juist dat je dit soort zaken vanuit de holding zelf regelt. Als vanuit de werk BV er een verschil in reiskosten ontstaat, dan kan de werk BV die kosten inderdaad voor haar rekening nemen. Logisch zou dan zijn om de werkelijke KM prijs (ANWB lijst) te vergoeden aan ieders holding. Jouw holding mag daarvan 19 cent per km belastingvrij vergoeden aan jou.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.