Een jaar geleden begon ik scriptjes te schrijven voor bedrijven.
Omdat ik een eerlijke jongen ben en de bedrijven graag hun BTW terug wilde ben ik naar de belastingsdienst gegaan en een BTW nummer aangevraagt. Daarna naar de KVK omdat dit verplicht is.
Echter verdien ik met het scripten niet voldoende om bij mijn baas op te zeggen. Vindt het ondernemen wel zodanig leuk dat ik in de toekomst van plan ben om volledig ondernemer te worden en het werk bij mijn baas stop te zetten.
Nu wilde ik daar zeker nog even mee wachten totdat ik zeker van mijn zaken ben en tot ik winst ga maken.
Alles wat ik nu verdien inversteer ik in de zaak, dus de komende 2 3 jaar is mijn winst 0.
Nu krijg ik van de belastingdienst een brief dat ik mij particulier moet gaan verzekeren daarin staat:
voor werknemers is de grens 32000 (over het belastbaar inkomen)
voor ondernemers is de grens 20000 (over het belastbaar inkomen)
nu verdien ik 25000
Ik ben de gelukkige met een lease wagen dus is mijn belasbaarinkomen 28000
Nu ga ik ervanuit dat mijn baas me de komende 2 jaar geen opslag zal geven van 300 bruto per jaar.
Nu ben ik dus verplicht mijn baas te vertellen dat ik naast zijn werkzaamheden nog andere dingen doe wat ik eigenlijk nog niet wilde? (PS er is geen concurentie bedwing omdat ik bij de baas niet script).
Ondanks dat ik nu niets meer verdien moet ik toch naar particulier verzekering, is dit wel allemaal juist of zie ik het weer te somber in.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
stroker
stroker
Beste mensen,
Ik heb een groot probleem:
Een jaar geleden begon ik scriptjes te schrijven voor bedrijven.
Omdat ik een eerlijke jongen ben en de bedrijven graag hun BTW terug wilde ben ik naar de belastingsdienst gegaan en een BTW nummer aangevraagt. Daarna naar de KVK omdat dit verplicht is.
Echter verdien ik met het scripten niet voldoende om bij mijn baas op te zeggen. Vindt het ondernemen wel zodanig leuk dat ik in de toekomst van plan ben om volledig ondernemer te worden en het werk bij mijn baas stop te zetten.
Nu wilde ik daar zeker nog even mee wachten totdat ik zeker van mijn zaken ben en tot ik winst ga maken.
Alles wat ik nu verdien inversteer ik in de zaak, dus de komende 2 3 jaar is mijn winst 0.
Nu krijg ik van de belastingdienst een brief dat ik mij particulier moet gaan verzekeren daarin staat:
voor werknemers is de grens 32000 (over het belastbaar inkomen)
voor ondernemers is de grens 20000 (over het belastbaar inkomen)
nu verdien ik 25000
Ik ben de gelukkige met een lease wagen dus is mijn belasbaarinkomen 28000
Nu ga ik ervanuit dat mijn baas me de komende 2 jaar geen opslag zal geven van 300 bruto per jaar.
Nu ben ik dus verplicht mijn baas te vertellen dat ik naast zijn werkzaamheden nog andere dingen doe wat ik eigenlijk nog niet wilde? (PS er is geen concurentie bedwing omdat ik bij de baas niet script).
Ondanks dat ik nu niets meer verdien moet ik toch naar particulier verzekering, is dit wel allemaal juist of zie ik het weer te somber in.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2545-partime-ondernemer-en-ziekenfonds/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag