stroker

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

stroker's trofeeën

  1. Volgens mij behouden startpagina en marktlaats achtige sites de design zo eenvoudig mogelijk omdat deze behoorlijk wat bezoekers per dag trekken. Als je dan een mooi groot design hebt, lopen deze al snel in de gb bytes dataverkeer, en dat is niet nodig want deze sites lopen toch al goed.
  2. Beste mensen, Je moet je houden aan de concurentiebeding, maar stel je bent 5 jaar geleden bij een bedrijf begonnen waarbij je toen een contract getekend hebt voor een concurentie bedwing. Vervolgens neemt dat bedrijf 4 jaar later een ander bedrijf over die hosting doet van internet applicaties. Nu ben ik een bedrijf begonnen met internet diensten waaronder hosting. Die hosting tak is een bedrijf X overgenomen door mijn bedrijf is dus eigenljik een andere afdeling dan waar ik werkzaam was en later er pas bij gekomen. Mag ik nu doorgaan met mijn hosting aktiviteiten?
  3. Beste mensen, Ik heb de belastingdienst gebeld, en mijn boekhouder ook. Deze heb ik het hele verhaal verteld zoals je boven kunt lezen. De belastingdienst vertelde mij dat deze inderdaad niet kijkt waar het vandaan komt, maar alleen hoeveel het is. Omdat ik mijn baas pas wil informeren op het moment dat ik voldoende geld verdien met mijn onderneming ben ik hier dus helemaal niet blij mee. Omdat ik de eerste jaar en misschien wel 2 of 3 jaar inversteer in mijn bedrijf denk ik eraan om een stichting te beginnen, of hebben jullie een beter advies?
  4. Beste mensen, Ik heb een groot probleem: Een jaar geleden begon ik scriptjes te schrijven voor bedrijven. Omdat ik een eerlijke jongen ben en de bedrijven graag hun BTW terug wilde ben ik naar de belastingsdienst gegaan en een BTW nummer aangevraagt. Daarna naar de KVK omdat dit verplicht is. Echter verdien ik met het scripten niet voldoende om bij mijn baas op te zeggen. Vindt het ondernemen wel zodanig leuk dat ik in de toekomst van plan ben om volledig ondernemer te worden en het werk bij mijn baas stop te zetten. Nu wilde ik daar zeker nog even mee wachten totdat ik zeker van mijn zaken ben en tot ik winst ga maken. Alles wat ik nu verdien inversteer ik in de zaak, dus de komende 2 3 jaar is mijn winst 0. Nu krijg ik van de belastingdienst een brief dat ik mij particulier moet gaan verzekeren daarin staat: voor werknemers is de grens 32000 (over het belastbaar inkomen) voor ondernemers is de grens 20000 (over het belastbaar inkomen) nu verdien ik 25000 Ik ben de gelukkige met een lease wagen dus is mijn belasbaarinkomen 28000 Nu ga ik ervanuit dat mijn baas me de komende 2 jaar geen opslag zal geven van 300 bruto per jaar. Nu ben ik dus verplicht mijn baas te vertellen dat ik naast zijn werkzaamheden nog andere dingen doe wat ik eigenlijk nog niet wilde? (PS er is geen concurentie bedwing omdat ik bij de baas niet script). Ondanks dat ik nu niets meer verdien moet ik toch naar particulier verzekering, is dit wel allemaal juist of zie ik het weer te somber in.
  5. Ok, BTW nummer is dus nog niet verplicht kan ik hier opmaken. bij de belastingdienst staat. "naam en adres van de ondernemer die de levering of de dienst verricht" Ok ik heb wel zijn juiste naam en adres vermeld, alleen niet zijn bedrijfsnaam. Maar als ik bij de computerwinkel een scanner koop krijg ik ook een factuur die niet op naam staat, deze kan ik wel aftrekken is deze factuur daarom incorrect ? ? Als ik een nieuwe maak oude door de versnipperraar en een nieuwe aan maken met zelfde nummer ? mag dat?
  6. Beste mensen, Een klant van mij wil zijn factuur niet betalen omdat er volgens hem geen btw nummer op staat en ik de factuur aan de naam van de eigenaar van het bedrijf in plaats van de bedrijfsnaam. Nu dacht ik dat btw nummer toch niet verplicht is ik heb wel mijn kvk nummer erop gezet? of zie ik dit verkeerd. maakt het uit dat ik bij gegevens de naam van de persoon ipv. zijn bedrijfsnaam heb gezet of is dit een smoes om nog niet te hoeven betalen. Anders, kan ik de factuur dan gewoon aanpassen? of moet ik een nieuwe factuur maken? wat doe ik dan met de oude?
  7. Hoi, ik heb een factuur gestuurt naar een klant met uiterste betaaldatum van bijv. 21 oktober. Nu is deze niet betaald en komt een collega van mij toevallig die klant tegen (op 20 Oktober). Nu zegt deze dat de factuur nooit is ontvangen. Mag ik nu deze factuur nogmaals ongewijzigd verzenden? Ondanks dat betalingstermijn verlopen is?
  8. Nou, een goede zoekfunctie is al meer dan voldoende om de site van de belastingdienst iets aangenamer te maken.
  9. "Ik moet er niet aan denken. Het is immers maar een bijverdienste. Maar ja, als ik in loondienst een grove fout maak ben ik zelf ook aansprakelijk. Wat kost zo'n verzekering en welke maatschappij kun je me aanraden?" Als je in loondienst bent ben je beschermd en is je baas verzekerd voor jouw fouten. Prive en voor je eigenbedrijf zou ik wel een verzekering nemen, misschien kun je deze combineren.
  10. Beste mensen, Voor een klant ga ik een opdracht maken. Daarvoor zal ik een offerte gaan maken. Nou is mijn bedoeling dat ik begin op het moment dat 40% van de totale offerte bedrag binnen is. Hoe moet ik dit doen? Moet ik dat op de offerte zetten? En hoe moet ik dit dan factureren? 2 facturen 1 van 40% en 1 van de 60% of gewoon 1 factuur nadat er is betaald, of voordat er is betaald?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.