• 0

V.o.f. met drie oprichters, maar één kan borg staan voor grote investering

hallo

 

ik ben een ondernemer in spe, en zit met wat vragen waar ik niet helemaal uitkom

 

wij, 3 personen, willen een zaak starten (een v.o.f.) we gaan alledrie fulltime in de zaak nu is het probleem

dat de 2 anderen géén geld hebben dus we hebben aan voorraad en investering 300.000 euro nodig.

 

ik kan wel borg staan maar loop ik hierdoor teveel risico?

aangezien er van een kale kip niet te plukken valt!

 

de verdeling zou gelijk zijn maar volgens mij loop ik hier het grootste risico of wordt de evt. schuld door de bank door alle drie verdeeld.

 

ik ga er niet vanuit dat het mis gaat maar wil wel alle risico's vermijden

wat kan ik hier aan doen.

 

groeten lia

 

(Edit: titel verduidelijkt)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

toch kijken of de anderen ook geld kunnen meenemen(lenen van familie misschien) en praten met een fiscalist

om te kijken hoe we eruit willen komen

 

ik wil héél graag met hun starten, maar wil gewoon al de negatieve feiten kunnen inzien

Link naar reactie
  • 0

tja een BV zou t niet 123 kunnen worden dan moet je meteen een behoorlijke omzet halen en dat is nog even afwachten

Als je 3 ton uit gaat investeren moet je toch wel een hele flinke omzet verwachten?! Zeker omdat een winkel meestal 1x in de x jaar verbouwd moet worden om bij de tijd te blijven. Dus moet het niet al te lang duren voor je die investering terughaalt anders kan je niet verder na 5 tot 10 jaar, afhankelijk van je branche.

 

hoi bedankt voor je bericht,

 

nou eigenlijk wilden we een vof, maar dat bleek niet zo verstandig om te doen met 2 die niets kunnen inleggen om te starten

we hebben ongeveer 300.000 nodig voor te starten, inrichting winkel, voorraad, huur, evt. verbouwing etc.

daarvan moeten we 30 % zelf inleggen, de rest moeten we financieren

Kan je niet bijvoorbeeld een pand kopen van die 3 ton, met zo'n bedrag achter de hand + hypotheek. Dat pand verhuur je aan de winkel BV bijvoorbeeld. Eventueel kan jij dan het pand winkel-klaar maken, dus wat meer dan gebruikelijk casco opleveren omdat jij dat als investering ziet in je pand.

 

Verder valt me op dat er nogal veel "eventueel" is: "Evt. verbouwing" dat is toch geen post die je als je over dit soort bedragen praat niet specificeert? Waarom moet alle voorraad meteen klap betaald worden? Kan je niet voor de start wat leverancierskredieten krijgen? Als je een beetje omzetsnelheid hebt moet je daarmee ook een stuk van de kosten kunnen beperken

 

 

Ik heb een vraag buiten het juridische en financiële verhaal: Waarom wil jij zo graag deze winkel met deze partners starten?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor je reactie

 

ik gebruik inderdaad "eventueel" omdat we nog niet hét pand hebben, dus misschien ziet het er wel zodanig uit dat we geen

muren ofzo eruit hoeven halen (dit was nl. bij één pand wel zo)

kijk we hebben wel een plan en gaan uit van omzetsnelheid 2000/M2 ( laag gemiddeld) en t ziet er ook wel goed uit alleen

ik wil alls altijd tot in de puntjes uitgezocht hebben.

aangezien dit de eerste keer is dat we een winkel willen starten (ik had t lef niet) wil ik ook van alle kanten , zowel goede maar zeker ook in slechtste gevallen bekijken.

 

en als ik alles al wist had ik mijn vragen niet hoeven stellen, ik leer hier veel van, en ben inmiddels wijzer geworden.

we zijn nu druk in de weer zodat ook de andere 2 eigen geld inbrengen dus ieder 1/3

 

dan kunnen we in ieder geval clean starten en heb ik niet zo'n risico, hoewel ik zeker ben dat t gaat lukken.

 

Link naar reactie
  • 0

even voor de duidelijkheid

 

 

-voorraad 150.000

-huurgarantie 15.000

-activa 90.000 350/m2 (dat zal wel minder kunnen denk ik)

-werkkapitaal 10.000

 

ongeveer 260.000

30% zelf 78.000

 

te financieren 182.000

 

 

zo dacht ik dat t wel zal worden

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.