Telebankieren, de 'vooruitgang'

Aanbevolen berichten

Tjeempie,

en nu moest ik weer eens een internationale betaling doen

(dat ging vroeger in dezelfde betaalrun)

en nu moet je die apart betalen.

Dus na inloggen met 10 cijfers

eerst 30 cijfers voor je nationale betaling

en dan nog eens 30 cijfers voor je internationale betaling.

 

Bij de ING/Postbank werkt het simpeler.

Echter..... ik heb daar een zakelijke rekening en een prive-rekening en om vage redenen kunnen ze dat niet op 1 internetbankieren abonnement zetten,

dus nu heb ik 2 inlogcodes en 2 TAN-sets.

verdorie...

 

Daar wordt je allemaal niet vrolijk van

en dat heeft echt allemaal niets te maken met "daar wordt het veiliger van."

 

Link naar reactie

Heb je al eens concreet geinformeerd naar achtergronden of geklaagd bij je banken? (ING en RABO) Ik blijf het allemaal weinig interessant vinden. Ik ben daarnaast benieuwd of het in 2011/2012 internationaal gezien werkelijk verandert.

 

Was het 'vroeger' beter toen het helemaal analoog ging? Ik stuur in ieder geval niet op historische gegevens, dat is slechts statistiek. Ik laat me leiden door kosten en verwerkingstijden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

@Highio

>Ik blijf het allemaal weinig interessant vinden.

Dan kun je deze thread beter overslaan ;-)

 

> Was het 'vroeger' beter toen het helemaal analoog ging?

Het was niet mijn intentie om hier een klaagmuur te maken

maar ik weet dat ondernemers een hekel hebben aan regeltjes en vooral veel overbodige regeltjes.

Ik heb getracht te onderbouwen dat de "vooruitgang" van het telebankieren enkele scherpe kantjes bevat

die vroeger inderdaad beter waren.

Nog even samengevat

- mijn oude girotel-Postbank abonnement kon WEL prive en zakelijke rekeningen combineren

- mijn oude Rabo Telebankieren Extra -abonnement kon WEL in 1 transactie binnenlandse en buitenlandse betalingen combineren.

- mijn oude abonnementen konden WEL onbeperkt de adminstratie opslaan

- het ene abonnement heeft 4 cijfers (TAN-code) en het andere abonnement heeft 30 cijfers nodig

 

Als ik dergelijk zaken aan een banken-man vertel, dan blijkt dat die alleen verstand te hebben van bankieren en bonussen maar niet van encryptie en dus komt hij/zij niet verder dan "zo is het veiliger".

Als ik dit hier aan HL-mensen vertel, gaan die wellicht nadenken en zich realiseren "dat is idd niet allemaal handig"

en als zij dat allemaal aan _hun_ bankrelaties vertellen.... dan is er een kleine kans op verbetering...

 

Hopelijk krijgen we zo morgen weer wat minder overbodige handelingen en regeltjes

 

Link naar reactie

- mijn oude girotel-Postbank abonnement kon WEL prive en zakelijke rekeningen combineren

- mijn oude Rabo Telebankieren Extra -abonnement kon WEL in 1 transactie binnenlandse en buitenlandse betalingen combineren.

Bij ABN is dat beide geen enkel probleem. Alle rekeningen zijn met 1 login benaderbaar (met net saldo lijstje op beginscherm), betalingen van de verschillende rekeningen aanmaken, binnenland, EU of buitenland, allemaal in 1 moeite.

 

- mijn oude abonnementen konden WEL onbeperkt de adminstratie opslaan

Niet speciaal een voordeel... Vind mijn bank erg aardig, maar ze hoeven niet meer te weten over mij dan ik zelf. Zo af en toe op de delete knop drukken daar voorkomt een boel privacy problemen, zowel nu als in een mogelijk duistere toekomst. ;-)

 

- het ene abonnement heeft 4 cijfers (TAN-code) en het andere abonnement heeft 30 cijfers nodig

Tja, van belang is dan natuurlijk wel hoe je aan die cijfers komt. Per postduif (lastig op vakantie), sms, of via een calculator. Paar keer een cijfer intoetsen vind ik persoonlijk geen ramp.

 

 

Link naar reactie

@LittleBit,

 

als je een (internationale) overschrijving doet, dan heeft dat ongetwijfeld een zakelijk belang. In die zin snap ik alle ophef of opwinding niet. We willen toch allemaal accorderen per incidenteel, voorkomende betaling? Het kost met 4 of 30 cijfers nog steeds maar luttele seconden.

 

Strikt scheiden van privé en zakelijk bankieren, nationaal en internationaal betalen en de bijbehorende dienstverlening, kan ik voor een brede, commerciële bank ook nog wel begrijpen. Dat is misschien klantonvriendelijk voor sommigen, maar dit blijkt toch ook echt goed voor beheersbaarheid en risico management van systemen en miljoenen klanten. Ik vind het minder erg dan een complex, verweven systeem wat dagen plat ligt in ieder geval.

 

ING Particulier:

Wilt u langer terugkijken dan 16 maanden, gebruik dan de functies Zoeken, Downloaden of Afdrukken. Jaaroverzicht afdrukken? Lees de instructies
Vanaf 01-01-2005 kan ik alles inzien, downloaden of afdrukken en toevoegen aan nog oudere archieven.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.