Ik heb al lopen zoeken op het forum, maar kan het niet vinden.
Ik heb een verzending via het postkantoor verzonden met een 'Zeker pakket-zegel'. Even niet bij nagedacht dat je op het postkantoor geen BTW-bon krijgt. Op alle andere zegels zit geen BTW, maar op deze net wel.
Het gaat om een bedrag van niets (eur 1,66), dus dat ik de BTW niet in de aftrek kan meenemen is geen probleem. Maar ik weet nu even niet hoe het te boeken en wil de administratie wel sluitend houden. Het totale bedrag incl. BTW als kosten of moet ik het toch uitsplitsen? Als ik het uit moet splitsen hoe verwerk ik dat dan? Kan verwerking niet weglaten want dan klopt het niet met de bankafschrijving.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DebbyR
DebbyR
Ik heb al lopen zoeken op het forum, maar kan het niet vinden.
Ik heb een verzending via het postkantoor verzonden met een 'Zeker pakket-zegel'. Even niet bij nagedacht dat je op het postkantoor geen BTW-bon krijgt. Op alle andere zegels zit geen BTW, maar op deze net wel.
Het gaat om een bedrag van niets (eur 1,66), dus dat ik de BTW niet in de aftrek kan meenemen is geen probleem. Maar ik weet nu even niet hoe het te boeken en wil de administratie wel sluitend houden. Het totale bedrag incl. BTW als kosten of moet ik het toch uitsplitsen? Als ik het uit moet splitsen hoe verwerk ik dat dan? Kan verwerking niet weglaten want dan klopt het niet met de bankafschrijving.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25762-bon-zonder-btw-vermelding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag