• 0

CRM: wat sla je op en waarin?

Hallo,

Ik ben steeds meer aan het nadenken over een CRM systeem voor het beheren van mijn relaties.

Daarbij vroeg ik mij af wat jullie allemaal opslaan en in welk systeem.

Ik vind vooral persoonlijke notities bij klanten belangrijk en samenvattingen van gesprekken, e-mails en andere correspondentie. Ook is het altijd makkelijk om alle overeenkomsten en facturen (kan je meteen de omzet weergeven) bij de klant op te slaan.

 

Hoe doen jullie dit?

 

Jelmer.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Valt erg tegen. Volgens een leverancier was 2003 dè oplossing, maar ik vond eigenlijk geen verschillen.

 

NB. Staat nergens, maar is wel erg lastig: Outlook.pst van 2003 is niet te lezen met eerdere Outlook versies. Drama als je van je leverancier een evaluation version krijgt en de tijd om is.....en je terug naar W98 moet.

 

Ja, het nadeel van een nieuwe versie is dat je niet terug kunt. Ik heb de 'contact manager' nog niet geinstalleerd, voorlopig al m'n handen vol gehad aan het goed bruikbaar krijgen van Outlook 2003. Deze heeft toch wel een aantal positieve nieuwe features.

 

 

Om even terug te komen op Outlook 2003. Ik vind dit inderdaad wel degelijk een aantal goeie features hebben. Ook ik heb de contact manager nog niet geïnstalleerd, OkiDoki, jij inmiddels wel? Goeie ervaringen?

 

Ik blijf het trouwens ongelooflijk vinden wat zo'n pakket nou kost! Ik had Office Small Business maar moet ineens een presentatie maken (ik vroeg mezelf ineens af hoe ik het twee jaar heb uit kunnen houden zonder ook maar één presentatie te maken ;D ) en moet dus PowerPoint hebben (moet er met meerdere mensen aan werken en openoffice compatibility is toch niet helemaal je dat). Betaal je gewoon 400 f*cking euri!

Link naar reactie
  • 0
PowerPoint hebben (moet er met meerdere mensen aan werken en openoffice compatibility is toch niet helemaal je dat). Betaal je gewoon 400 f*cking euri!

 

Ja als je het niet in OEM versie koopt ben je gelijk vele malen duurder uit. Bij Dell betaal je nu slechts 130 euro voor Word, Excel en Outlook.

 

Microsoft® Office 2003 Basic [Word, Excel, Outlook] (+130.00 EUR)

Microsoft® Office 2003 Small Business [Word, Excel, Outlook, Publisher, PowerPoint, Contact Manager] (+260.00 EUR)

Microsoft® Office 2003 Professional [Word, Excel, Outlook, Publisher, PowerPoint, Contact Manager, Access] Dell Recommended (+319.00 EUR)

 

Maar als je programma's los koopt ben je echt belachelijk duur uit. Staat niet in verhouding vind ook ik.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

PowerPoint hebben (moet er met meerdere mensen aan werken en openoffice compatibility is toch niet helemaal je dat). Betaal je gewoon 400 f*cking euri!

 

Ja als je het niet in OEM versie koopt ben je gelijk vele malen duurder uit. Bij Dell betaal je nu slechts 130 euro voor Word, Excel en Outlook.

Maar als je programma's los koopt ben je echt belachelijk duur uit. Staat niet in verhouding vind ook ik.

 

Staat zeker niet in verhouding. Als je alleen Word/Outlook/Excel nodig hebt gaat het nog, maar zodra je aan de Pro versie moet, dan ben je het haasje! En wat betreft die OEMs.

 

Afzetters, gebruik gewoon OpenOffice.org kan je hetzelfde mee.

Tsja, toch ben ik het daar niet mee eens. Vooral als je moet samenwerken met mensen die MS Office gebruiken is het een hassle. Als je bestanden maakt in OpenOffice, opslaat als Word formaat dan gaat het aardig, maar andersom is nog wel eens een probleem als je iets ingewikkelder layouts gebruikt.

 

Ach ja, aan de andere kant: MS Office is wel zo goed doorontwikkeld dat het me een boel tijd scheelt, en tijd=geld, zo kan je het ook bekijken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook een korte tijd Open Office uitgeprobeerd maar ik heb meer gevoel bij MS Office. Ja natuurlijk komt dat omdat we ermee opgegroeid zijn, maar toch. Daarnaast vond ik de wijze waarop Access samenwerkt met Word wel prettig.

 

Goed jullie hebben gelezen wat ik ervan vond toen ik een nieuwe pc kocht en Access XP ineens niet meer samen kon werken met Word 2000 (tenministe OBCD deed het niet meer) en ik vind hun licentiesysteem ook niet prettig, maar het gebruik van de software vind ik nog altijd heel fijn. Met access heb ik inmiddels de basis van mijn administratie gelegd en dat bouwt zich telkens met meer functionaliteiten uit. Ik vind het prettig.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.