• 0

Wat willen bedrijven in ruil voor sponsoring van een weekendfestival?

Beste,

 

Het laatste weekend van augustus zal, in het zuiden des lands, in het teken staan van een zomer festival. Dit festival wordt gehouden ter ere van het 85-jarige bestaan van de plaatselijke voetbalclub en het bondschuttersfeest van de plaatselijke schutterij. De bezoekers zullen de eerste 2 dagen worden getrokken door top artiesten uit zowel Duitsland als ons eigen land. De laatste dag staat geheel in het teken van het schuttersfeest en hier verwacht men toch snel een 3000-4000 man.

 

Om van dit feest een groot succes te maken is natuurlijk sponsorgeld nodig. Nu zijn er al redelijk wat ideetjes uitgewerkt en die zullen ook aan de regionale bedrijven worden aangeboden. Mijn vraag die centraal zal staan in dit topic: Zijn er nog leuke ideeën die aangeboden kunnen worden aan de potentiële sponsors en op welke manier zou men deze het beste kunnen benaderen? In acht nemen dat dit geen grote multinationals zijn, maar bedrijven die het hoofdzakelijk moeten hebben van klanten uit de regio.

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

gr.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet of je er wat aan hebt, waar leveren aan een aantal verenigingen in Den Haag een gratis geluidsinstallatie in ruil voor een gratis bord aan de zijkant van het sportveld of een prominente reclame in de boekjes/nieuwsbrief.

Wellicht kun je zo een zelfde deal maken met een lokaal geluidsbedrijf?

Link naar reactie
  • 0

Blijft altijd moeilijk.

Het sponsoren van een evenement heeft geen meetbaar effect dus het is vaak een kwestie van gunnen.

 

Wat je zelf waarschijnlijk ook wel bedacht had is het teruglaten komen van de sponsorlogo's in je programmaboekje, reclameuitingen etc.

 

Als je iets leuks kunt verzinnen wat een sponsor met een aantal klanten/relaties zou kunnen doen op het evenement...

Link naar reactie
  • 0

1. Maak zomerfestival t-shirts met sponsors erop. Laat leden deze van tevoren reeds dragen ter promotie en rust vrijwilligers tijdens het weekend hier mee uit.

2. Laat wegwerpbekers bedrukken met sponsors.

3. Laat sponsors inderdaad participeren in voetballen en/of schieten.

 

Ik neem aan dat sponsors audiovisuele vermelding wensen. Deze wedstrijd/ronde wordt u aangeboden door...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of je er wat aan hebt, waar leveren aan een aantal verenigingen in Den Haag een gratis geluidsinstallatie in ruil voor een gratis bord aan de zijkant van het sportveld of een prominente reclame in de boekjes/nieuwsbrief.

Wellicht kun je zo een zelfde deal maken met een lokaal geluidsbedrijf?

 

Sponsoring in de vorm van bartering. Hebben we zelf ook al aangedacht. Het enige probleem hierbij is; wie ga je benaderen om zo'n soort sponsoring te doen. bv. Er bevinden zich 3 á 4 drukkerijen in de buurt, die eventueel allemaal bereid zijn om te sponsoren. Als men eentje gaat benaderen voelen de andere zich zeer zeker benadeeld. Hieruit zal dan ook geen sponsorbedrag meer te halen zijn. Dus voor sommige barterdeals wordt het lastig.

 

Wat je zelf waarschijnlijk ook wel bedacht had is het teruglaten komen van de sponsorlogo's in je programmaboekje, reclameuitingen etc.

 

Als je iets leuks kunt verzinnen wat een sponsor met een aantal klanten/relaties zou kunnen doen op het evenement...

 

Zoals al hierboven vermeld zijn wij van plan een programmaboekje op te stellen en d.m.v. advertenties sponsorgeld binnen te halen. Ook d.m.v. een powerpoint op 5 flatscreen tv's proberen wij sponsorgeld binnen te halen.

 

Wat betreft klantenrelaties; de mogelijkheid bestaat er om sponsortafels te kopen. Dit zijn tafels die in een VIP gedeelte van de tent staan en waar een bepaald bedrag voor moet worden betaald. Men krijgt dus voor een x bedrag: x aantal entreebewijzen, x aantal consumpties. etc..

 

1. Maak zomerfestival t-shirts met sponsors erop. Laat leden deze van tevoren reeds dragen ter promotie en rust vrijwilligers tijdens het weekend hier mee uit.

2. Laat wegwerpbekers bedrukken met sponsors.

3. Laat sponsors inderdaad participeren in voetballen en/of schieten.

 

Ik neem aan dat sponsors audiovisuele vermelding wensen. Deze wedstrijd/ronde wordt u aangeboden door...

 

Ook dit zijn weer ideetjes waar aangedacht is. Meestal en ook in dit geval verzorgt de brouwerij t-shirts en bekers en concumptiebonnen. Hierin valt dus niet veel meer te doen.

 

De laatste spreekt mij wel heel erg aan! Hier is nog niet aangedacht. En dit punt zal ook zeker uitgewerkt worden (in hoeverre dit mogelijk is).

 

Het valt mij op dat het zeer lastig is (vooral in deze tijd) om van bedrijven iets gegund te krijgen. Men moet iets aanbieden waarvan de eventuele sponsor denkt hier heb ik iets aan. In deze tijd gunnen heel weinig bedrijven iets. Althans voor dit soort dingen.

 

Bedankt voor de reacties!! als er nog meer ideetjes zijn, graag!!

 

gr

Link naar reactie
  • 0

Blijft altijd moeilijk.

Het sponsoren van een evenement heeft geen meetbaar effect dus het is vaak een kwestie van gunnen.

 

Ik denk dat sponsoring aardig gemeten kan worden als men in de flyer een reeks van voordeel coupons meegeven aan de bezoekers. Bijvoorbeeld de bakker zou bij een sponsoring budget van €1000 een €500 gebruiken om elk klant bij inlevering van zo'n coupon €1,- korting geven. Vermeld op de coupon tot wanneer deze geldig is en dat er maar 500 van beschikbaar zijn. Zo ben je voor 500euro gesponsord. (heb vorige jaar voor een juwelierszaak gedaan uiteraard met andere bedragen).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.