• 0

Uren vrijwilligerswerk door te berekenen als gift en als zodanig aftrekbaar?

Ik ben zelfstandig organisatie-adviseur/coach, zzp'er dus. Ik zet me belangeloos in voor een rotterdamse stichting, dat wil zeggen dat ik als mentor een jaar lang een mentee begeleid. Kan ik de uren die ik hiervoor maak (x een bepaald tarief) niet doorberekenen naar een gift aan de stichting en als zodanig aftrekken van m’n omzet?

 

Alvast bedankt

 

M.vr.gr.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Nee, behalve dat je die uren mee zou kunnen tellen voor het urencriterium.

 

Wat je wel kunt doen is je uren factureren en een 'sponsoring' laten factureren aan jou. Als je niet allebei onder hetzelfde BTW regime valt, kan daar wel een fors BTW verlies voorbij komen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Steven, dank voor je snelle reactie. Voor het urencriterium is het niet nodig, daar kom ik gelukkig meer dan voldoende aan.

 

Wat je vervolgens voorstel begrijp ik niet helemaal goed. Sorry! Kun je een concreet voorbeeld geven hoe dat dan werkt?

 

Stel ik breng 100 uur in rekening tegen een gereduceerd tarief van € 50 = € 5000. Komt 19% bovenop, komt dus op € 5950. Als ik vervolgens met de stichting overeen kom dat ik ze voor eenzelfde bedrag zal sponsoren dan leidt dat toch niet tot een lagere netto omzet? En hoe werkt dat btw verhaal dan?

 

Thanks again

 

Groet

Link naar reactie
  • 0

 

Vrijwilligerswerk kan niet opgevoerd worden als kostenpost voor een onderneming.

 

Wat eventueel wel kan is afzien van declaratie van gemaakte onkosten. bv kilometervergoeding en deze onkosten vervolgens in aftrek brengen als gift onder het kopje persoonsgebonden aftrek. Voor aftrek van giften geldt wel een drempelbedrag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.