• 0

DDE werkt in win98 niet in XP

Onlangs is mijn nieuwe pc geleverd en vooruitgang is mooi. Voor dezelfde maandlaste nu een TFT scherm en natuurlijk veel betere prestaties. Maar bij elke verandering gaat er ook wat mis.

 

Ik maak gebruik van merges tussen Word (2000) en Access (2002) voor mijn complete administratie. In win98 ging dit allemaal heel goed. Nu heb ik op de nieuwe pc exact dezelfde software en bestanden geïnstalleerd. De enige verandering is dus de hardware en het besturingssysteem wat nu XP is.

 

Tot mijn grote verbazing werken de DDE verbindingen nu niet meer en krijg ik een foutmelding bij het opstarten van een mergebestand in Word (kan geen nieuwe DDE verbinding met Acces maken...)

 

Hoe komt het dat het plots niet meer werkt en welke instellingen moet ik veranderen om het weer werkend te krijgen?

 

Iemand een idee?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hmm,

 

Ik werk met hetzelfde systeem en heb een problemen. Wij gebruiken XP en Win89 systemen door elkaar. Heb je geprobeerd je gegevensbestand opnieuw te koppelen? Het kan dat XP een andere zoekpaddefinitie hanteerd.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

helaas heb ik dat ook al geprobeerd...niets werkt. Ik kan alleen een koppeling maken via OBCD, maar dat is niet prettig.

 

Ik vond een stukje in het Duits dat me ook al weinig hoop gaf:

"Sollte sich MS Word weigern eine DDE-Verbindung aus dem Seriendruckhauptdokument nach Excel oder Access zu etablieren, dann kann dies einen sehr trivialen Grund haben. Manchmal ist es aber echt schwierig, die Ursache dafür zu finden. Im letzteren Fall ist es oft der effizienteste Weg auf eine DDE-Verbindung zu verzichten, und eine der anderen möglichen Importweisen zu benutzen."

 

Samengevat: als het net werkt kun je beter iets anders proberen want het is nog al moeilijk om uit te vinden wat het probleem precies is ??? >:(

:'(

 

En juist dat het bij jou werkt geeft maar aan hoe willekeurig het is (of lijkt te zijn)

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Zojuist heb ik contact gehad met de support afdeling van Microsoft en het blijkt maar weer dat het een stelletje schurken zijn daar....

 

Wat is het geval:

WINXP installeert nieuwe datacomponenten die een DDE verbinding tussen Word 2000 en Access 2002 niet meer toestaan >:(

Tis toch niet te geloven, je installeert een nieuw besturingssysteem en daardoor wordt je verplicht ook een nieuwe office versie te nemen! En het is niet mogelijk dit aan te passen. Grapjassen he :-\

 

De Witte, wat voor office pakket heb jij?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Dat verklaart waarom het bij jou wel werkt. Rottige situatie dit weer.... Nu moet ik gaan bedenken wat ik wil doen. Word upgrade kopen vind ik eigenlijk niet zo'n leuk idee. Ik vind het niet fijn van Microsoft dat ze dit zo doen, ik ben heel tevreden over hun producten maar de wijze waarop ze je nieuwe producten aansmeren staat me absoluut niet ana. :'(

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Dat verklaart waarom het bij jou wel werkt. Rottige situatie dit weer.... Nu moet ik gaan bedenken wat ik wil doen. Word upgrade kopen vind ik eigenlijk niet zo'n leuk idee. Ik vind het niet fijn van Microsoft dat ze dit zo doen, ik ben heel tevreden over hun producten maar de wijze waarop ze je nieuwe producten aansmeren staat me absoluut niet ana. :'(

 

Daar ben ik het grondig mee eens.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.