• 0

Internationale Handelsnaam -> hoe nu verder?

Al enkele jaren ben ik eigenaar van een artiestenbureau onder de naam Multitainment ®. Multitainment is een in de BeNeLux geregistreerd handelsmerk. Nadat ik de nederlandse, belgische en engelse domeinnamen voor multitainment had vastgelegd heb ik de .com-variant weten over te nemen van een spaans bedrijf. Inmiddels heb ik wereldwijd alle hoofd- en generieke extensies van dit domeinnaam vast weten te leggen. Mijn doelstelling is om met enkele jaren mijn bedrijf te verkopen. Doordat alle boekingsactiviteiten nu vanaf de domeinnamen artiestboeken.nl, kindervermaak.nl en goochelaars.nl verlopen vraag ik mij af of het niet veel verstandiger is om mijn handelsnaam los te koppelen van de activiteiten, om op termijn de merknaam met domeinnamen te kunnen verkopen. Heeft iemand een idee wat zoiets waard kan zijn? De naam Multitainment is zeer breed inzetbaar: van social network site tot het verkopen van apparatuur of een gamesite...

 

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

 

"Een lachend gezicht verblijdt het hart, een goed bericht verkwikt het lichaam" Spreuken 15:30

"Accepteer wat je niet kunt veranderen, verander wat je niet kunt accepteren"

 

Zakelijk of informeel entertainer nodig?

http://www.bartvandenbelt.nl

http://www.artiestboeken.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

Dat heet: 'je rijk rekenen'. Stel je verkoopt een ontbijtcereal onder de naam Snackfast. Je verzamelt de merkrechten (voor de Benelux) en alle domeinen, en dan gaat er ineens een lampje branden: ik kan ook mijn product onder een andere naam promoten en Snackfast aan de hoogste bieder verkopen.

 

Dan ben je aan het doelverschuiven. Misschien krijg je op den duur gelijk, maar in de tussentijd zwabber je.

 

Gelukkig verkoop je geen cereal. Je handel is helemaal niet afhankelijk van die ene merknaam. En je bent blijkbaar goed in het vinden van nieuwe namen. Verzin een nieuwe naam voor je bedrijf, bouw dat verder uit, verkoop het aan iemand die interesse heeft in de sector en je goodwill. En zie Multitainment als een bonusgokje.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.