Even een vraagje over het afzeggen van een opdracht.
Een klant besteld en bevestigs een bestelling van een podium. (algemene voorwaarden zijn meegestuurd) en zegt nu ineens deopdracht gedeeltelijk af.
Volgens mijn algemene voorwaarden heb ik dan recht op de helft van het factuur bedrag:
11.1
Annuleren van de overeenkomst dient zo tijdig mogelijk te geschieden. J.C. Sound & Light berekent 25% van het overeengekomen bedrag bij annulering 15-30 dagen voor het ingaan van het overeengekomen prestatiedatum en 50% van het overeengekomen bedrag bij annulering 1-14 dagen voor het ingaan van het overeengekomen prestatiedatum. Bij annulering binnen 24 uur voor het overeengekomen prestatiedatum wordt het volle contractbedrag in rekening gebracht.
Nu wordt de offerte gehalveerd. Wat doe ik hier nu mee?
Cancel ik de opdracht en breng 50% in rekening en maak een nieuwe opdracht? Wat er op neer komt dat de klant eigenlijk hetzelfde kwijt is als wanneer de opdrachr was doorgegaan.
Of breng ik alleen de helft van de kosten in rekening van de spullen die afgezegd worden.
Of is mijn algemene voorwaarden daar niet duidelijk in.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Zomaar iemand
Zomaar iemand
Even een vraagje over het afzeggen van een opdracht.
Een klant besteld en bevestigs een bestelling van een podium. (algemene voorwaarden zijn meegestuurd) en zegt nu ineens deopdracht gedeeltelijk af.
Volgens mijn algemene voorwaarden heb ik dan recht op de helft van het factuur bedrag:
Nu wordt de offerte gehalveerd. Wat doe ik hier nu mee?
Cancel ik de opdracht en breng 50% in rekening en maak een nieuwe opdracht? Wat er op neer komt dat de klant eigenlijk hetzelfde kwijt is als wanneer de opdrachr was doorgegaan.
Of breng ik alleen de helft van de kosten in rekening van de spullen die afgezegd worden.
Of is mijn algemene voorwaarden daar niet duidelijk in.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26321-afzeggen-opdracht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag