• 0

Afzeggen opdracht.

Even een vraagje over het afzeggen van een opdracht.

 

Een klant besteld en bevestigs een bestelling van een podium. (algemene voorwaarden zijn meegestuurd) en zegt nu ineens deopdracht gedeeltelijk af.

 

Volgens mijn algemene voorwaarden heb ik dan recht op de helft van het factuur bedrag:

 

11.1

Annuleren van de overeenkomst dient zo tijdig mogelijk te geschieden. J.C. Sound & Light berekent 25% van het overeengekomen bedrag bij annulering 15-30 dagen voor het ingaan van het overeengekomen prestatiedatum en 50% van het overeengekomen bedrag bij annulering 1-14 dagen voor het ingaan van het overeengekomen prestatiedatum. Bij annulering binnen 24 uur voor het overeengekomen prestatiedatum wordt het volle contractbedrag in rekening gebracht.

 

Nu wordt de offerte gehalveerd. Wat doe ik hier nu mee?

 

Cancel ik de opdracht en breng 50% in rekening en maak een nieuwe opdracht? Wat er op neer komt dat de klant eigenlijk hetzelfde kwijt is als wanneer de opdrachr was doorgegaan.

 

Of breng ik alleen de helft van de kosten in rekening van de spullen die afgezegd worden.

 

Of is mijn algemene voorwaarden daar niet duidelijk in.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beete afhankelijk van wat je zelf wil.......

Heb je al kosten gemaakt voor de reservering of inkomsten misgelopen omdat je andere opdrachtgevers heb moeten afzeggen?

 

Indien niet, zou ik de klant wijzen op de algemene voorwaarden en 'm het gevoel geven dat je 'm matst door 't niet in rekening te brengen.

Heb je wel kosten o.i.d., dan wordt het lastig want geen enkele klant die dit soort "kleine lettertjes" zomaar accepteert.

Ga je de regels strikt hanteren, lijkt me geen commercieel briljante actie.

Probeer er anders een vervolgopdracht of zo uit te halen waardoor je enigzins gecompenseerd wordt. Als er geen vervolgopdracht mogelijk is, is er anderzijds ook geen belemmering om je strikt aan de regels te houden ;)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ik dnek niet dat het tot een vervolgboeking komt. En ik heb op deze dag nu al een aantal opdrachten afgezegd (koninginnedag).

Waardoor ik dit geld gewoon mis loop.

 

 

Heel veel duidelijk dan dit kan een bevestiging niet zijn:

 

Uw offerte heeft bij ons de benodigde goedkeuring mogen ontvangen. Wij kunnen overgaan tot bestelling.

 

Offertedatum   10-04-2010

Offertenummer   1004***

Klantnummer   *****

Link naar reactie
  • 0

De voorwaarden zaten als bijlage in de de E-mail.

 

En in de E-mail staat deze tekst:

 

Op deze aanbieding zijn onze algemene voorwaarden van kracht, een exemplaar van de algemene voorwaarden vindt u in de bijlage.

 

Op de offerte staat ook nog eens dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn.

 

 

Ik wil eigenlijk wat toevoegen. HEt artikel dat overblijft hebben wij voor deze dag niet meer zelf beschikbaar en moet ik daardoor inhuren, waardoor ik er bijna geen winst meer op maak. Hierdoor ben ik geneigt om te zeggen dat het artikel niet los gehuurd kan worden.

Moet alleen even bedenken hoe ik dat ga verwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Als in je offerte staat dat deze niet voor delen beschikbaar is maar alleen als compleet project lijkt dat me geen probleem. Sowieso is de opdracht al vervallen waardoor het niet meer interessant is?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Cancel ik de opdracht en breng 50% in rekening en maak een nieuwe opdracht? Wat er op neer komt dat de klant eigenlijk hetzelfde kwijt is als wanneer de opdrachr was doorgegaan.

 

Dit, lijkt me. De klant was in principe op de hoogte van de gevolgen en kan zelf ook rekenen, mag je aannemen. Als zij kiezen voor een andere variant die uiteindelijk hetzelfde kost, dan is dat hun beslissing.

Link naar reactie
  • 0

Wat vinden jullie van zo'n E-mail? Is dit begrijpelijk en netjes genoeg?

 

Beste *********,

 

Dat is jammer om te horen. Het is ongebruikelijk om een opdracht af te zeggen wanneer deze al bevestigd is. Door uw bevestiging hebben wij andere mogelijke opdrachten afgeslagen.

Volgens artikel 11.1 van onze algemene voorwaarden brengen wij bij anulering 50% van het afgesproken bedrag in rekening.

 

In de bijlage treft u de nieuwe offerte aan.

 

Ik wil u het volgende voorstel doen. De oude offerte was € 520,74 en de nieuwe € 410,55. Omdat de oude offerte is komen te vervallen zou dit betekenen dat u € 260,37 plus € 410,55 zou moeten betalen. Om u tegemoet te komen wil ik voorstellen om, wanneer u akkoord gaat met de nieuwe offerte, het totale bedrag af te ronden naar € 455,65 euro,.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Jasper Coolen

 

 

Podium Verhuur Haaglanden

info@podiumverhuurhaaglanden.nl

Polakweg 17

2288GG Rijswijk

Tel: 070-3077611

Mob: 06-22398655

KVK Den Haag: 27243924

 

 

edit: kleine aanpassingen in brief

Link naar reactie
  • 0

Nee! al onderweg???

 

In je mail schrijf je dat de oude offerte komt te vervallen, dus zou de opdrachtgever niet meer gebonden zijn om je nieuwe opdracht te accepteren.

Volgens mij was het sowieso beter geweest om in dit soort gevallen even te bellen met de opdrachtgever om zijn reactie te peilen.

 

Nog even een knuppeltje in het hoenderhok: je hebt nog meer dan 10 dagen om een nieuwe opdrachtgever voor dat podium te vinden dus nogal vreemd dat je het nu al in rekening brengt.

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Maar hij hoeft de nieuwe offerte toch ook niet te accepteren? In dat geval betaald hij die 50% annuleringskosten.

 

Het podium verhuur ik niet meer. Evenementen waar een podium gebruikt worden, regelen dit niet 10 dagen van te voren. En alleen serieuze bedrijven kunnen het podium leveren en juist die bedrijven zullen niet op het laatste moment laten afweten. Dsu de spullen blijven gewoon staan op koninginnedag, wat gewoon zonde is, dit is juist 1 van die dagen waar ik heel veel geld kan verdienen.

Zowiezo werkt dat in de hele branche zo. Ik verhuur geen losse spullen maar complete concepten. Daar gaat over het algemeen veel werk en een lang voortraject aan vooraf. Zelfs bij opdrachten die elk jaar weer opnieuw terug komen. Geen evenement is immers hetzelfde.

 

Ik ben niet zo'n voorstander van bellen voor dit soort zaken. Nu hebben beide partijen duidelijkheid en kunnen er geen misverstanden ontstaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.