• 0

Onderneming Starten

Geachte heer/mevrouw,

 

Betreft : onderneming starten

 

ook ik zoals duizende andere nederlanders wil een onderneming starten alleen ik weet nog niet zogoed wat er allemaal bij komt kijken ik heb veel gesurft ben langs de kvk en belasting dienst geweest maar ben er niet echt wijzer opgeworden daarom hoop ik bij higherlevel op het juiste adres te zijn ..

 

Dus hierbij mijn vragen

 

* wat komt er bij kijken bij een starting van een onderneming

 

*wat voor betreking heeft dit op je ouders als je nog minderjarig bent

 

* is het verplicht om elke jaar nieuwe software te kopen ?

 

* wat komt er allemaal bij kijken ...

 

oke dit was dan mijn open staande vragen ...

 

Het word tevens een Internet bedrijf ..

 

Met vriendelijke groet.

Math Moqob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Math, welkom op het forum! Op al je vragen is het antwoord al eens gegeven, dus kun je via 'zoek' bovenaan deze website al veel antwoorden op deze en andere vragen vinden. In het kort:

 

* wat komt er bij kijken bij een starting van een onderneming

Dit is een zeer brede vraag, waarover dus al veel te vinden is via 'zoek'. Je moet qua basis denken aan het verzinnen van een naam, aanmelden bij de KvK als eenmansbedrijf (als je alleen bent, als je met anderen gaat starten kun je beginnen als vennootschap onder firma, beter bekend als v.o.f.), een BTW-nummer aanvragen (krijg je toegestuurd als je je bij de KvK inschrijft), enkele verzekeringen afsluiten (rechtsbijstandsverzekering en aansprakelijkheidsverzekering). Daarna ben je in essentie klaar om klanten binnen te halen en een mooi product af te leveren. Om een goed beeld te krijgen van je bedrijf is het erg aan te raden een ondernemingsplan te schrijven, daarin komen heel veel punten naar voren waar je aan moet denken. Ook hierover zijn al meerdere topics te vinden.

 

*wat voor betreking heeft dit op je ouders als je nog minderjarig bent

Dan krijg je te maken met 'handlichting'. Kijk bijvoorbeeld hier voor meer informatie.

 

* is het verplicht om elke jaar nieuwe software te kopen ?

Nee, absoluut niet. Ook al doe je er 20 jaar mee, niemand verplicht het je. Je kunt ook kiezen voor open source software, die is vaak gratis te downloaden.

 

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, succes!

Link naar reactie
  • 0
*wat voor betreking heeft dit op je ouders als je nog minderjarig bent

 

Je bent dus zelf minderjarig neem ik aan?

Net zo als mij.

De hoofdgedachte is: je ouders zijn altijd verantwoordelijk voor jou daden. De Kvk wil dat als je je bij hun registreerd recht van handlichting aanvraagt. Onzin, kost veel te veel en ik heb nog nooit een KvK nummer nodig gehad.

Belastingdienst accepteerd je wel gewoon dus no problemo.

Wel laat ik mijn vader of mijn moeder altijd 'meetekenen' op een overeenkomst. Zo is de overeenkomst ALTIJD rechtsgeldig en krijg ik later geen gezeur.

 

* is het verplicht om elke jaar nieuwe software te kopen ?

 

Zoals gezegt: nee.

Zelf werk ik veel met open-source software (wat Decorum ook al zij). Dit is echt een perfecte oplossing voor iemand die niet onnodig veel geld wil kwijt zijn.

Tekenen doe je niet meer in Photoshop (a € 799) maar in The Gimp die ook onder windows draait en gratis is.

Microsoft Office (die toch al snel meer dan € 1000 kost) wordt vervangen door het gratis OpenOffice, onder ieder platform!

Boekhouding gaat in Augustus, niet gratis, maar € 10 per jaar is niks toch?

 

* wat komt er allemaal bij kijken ...

 

Veel, ik kom nu, een half jaar na starten nog steeds veel dingen tegen. Al bezig zijnde leer je super veel. Vooral van het gewoon doen. De stap zetten en het oplossen van problemen die je dan eventueel tegen kan komen.

Lukt dat niet? KvK, belastingdienst, je kan ze altijd, altijd met je vragen bellen. En dit forum heeft mij ook SUPER geholpen! Zeker aan te raden!

 

Ik ben zelf gestart in de sector die jij aangeeft, zou wel eens met je willen praten. Check mijn profiel.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Onder bepaalde voorwaarden heb je geen kvk-nummer nodig (vrij beroep, etc). In de andere gevallen is een kvk-nummer noodzakelijk om een BTW-nummer aan te kunnen vragen. Beide inschrijvingen zijn danook verplicht! (de kvk kost een kleine bijdrage en het BTW-nr is gratis).

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.