• 0

Is er een markt voor verkopers op freelance basis?

Goeiemiddag,

 

na al even op dit forum rondgekeken te hebben wil ik hierbij graag een paar vragen stellen.

 

Mij idee is om verkopers buitendienst per branche te detacheren bij bedrijven die flexibel willen zijn in deze dure personeels kosten. Als het ware een extern verkoopbureau.

 

Nu vroeg ik mij af of er in de markt behoefte aan van freelance verkopers is. Het voordeel voor potentiele klanten zou moeten zijn geen investeringen in lease auto's te moeten maken of het flexibel invullen van werkuren.

 

Ook vroeg ik mij af of hier überhaupt markt voor is.

 

Alvast bedankt voor uw reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat de markt groot is, maar dat het afhangt van je concept of het je lukt die markt te bedienen. Er zijn hier op het forum veel vragen voorbij gekomen naar freelance verkopers. Vaak wil men best betalen voor zo iemand maar dan wel op omzet basis of no-cure, no-pay. Zomaar iemand per uur inhuren die dan rondjes rijdt in zijn lease-auto is geen goed idee, zeg maar. Als je daarop in weet te spelen met je concept heb je denk ik de kip met de gouden eieren te pakken.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn er wel maar vaak is het dan toch niet zo freelance als het lijkt. Ben daar ook een tijdje naar op zoek geweest. Wat het probleem vaak is dat afrekenen op succes bepaald wordt door de verkopen maar die komen vaak pas later. Dus na 2 weken flink de freelancer betalen ziet de klant nog geen succes, vaak focust de klant dan ook op te korte termijn.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij hangt het heel erg van de branche af. Ik zou je willen adviseren om je te richten op volatiele markten. D.w.z. markten die sterk afhankelijk zijn van de bewegingen van de economie en op branches die bijv erg te maken hebben met seizoenspatronen en veel part-timers in dienst hebben. Denk in het eerste geval bijv. aan de makelaardij. In het tweede geval aan horeca en recreatie.

 

groet en succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.