• 0

Zoeken juiste verpakking

Regelmatig heb ik verpakking nodig (meestal golfkarton dozen) maar meestal kleine aantallen en wisselende maten.

Dus de ene keer kom ik uit op dozen van Rajapack, dan bij Topa, dan bij.... etc etc.

En zo vroeg ik me dan af: is er wellicht ergens een soort vergelijkingssite voor verpakking waar je (net als bij telefoon/internet-sies) kunt opgeven wat je zoekt (doos, koker, materiaal, min. afm) en dat je dan een advies krijgt over de geschikte verpakkingsproducten van meerdere merken/leveranciers ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0
Je kunt ook gofkarton kopen, een stapel platen van een redelijk maat die je vaak gebruikt.

Stanleymes, lineaal en een doos is in 2 minuten af.

 

Bij deze de Chinese methode, haha! Vanwege de naam gedoemd te mislukken in Nederland.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

misschien, ligt aan het produkt en wat de klant verwacht of belangrijk vind.

 

Dozen en verpakkingen in Nederland laten maken kost een vermogen. Natuurlijk is mijn suggestie niet voor elk produkt geschikt, maar als je bijvoorbeeld naar de metaalindustrie kijkt worden produkten ook gewoon in kratten, dozen van de aldi en doe het zelfsels verstuurd. Besparen op verpakking hoeft niet slecht te zijn, als de funktie maar goed is en bij het produkt past.

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk, eens. TS klaagt over inkoopprijzen, dan moet je het zelf goedkoper doen. Consumenten en veel ondernemers vergeten echter de primaire beschermende functie van verpakkingen. Maak zelf maar eens een stijve kartonnen doos, met verlijmingen of tape. Volgens mij kost het ene doosje niet veel meer dan het andere bij incidenteel gebruik. Je kunt een inkooppool met een aantal technische collega-ondernemers beginnen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ok, zo had ik het niet gelezen, maar klopt, Frans! Met niet-standaardmaten krijg je dure verpakkingen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij gaat de vraag van TS niet over prijzen maar heeft hij de vraag of er een site is waar hij snel en eenvoudig meerdere verpakkingsvormen in één overzicht krijgt in plaats van zelf de assortimenten van meerdere leveranciers te moeten doorspitten.

 

TS ?

Maar jij hebt het gelukkig wel goed begrepen.

Natuurlijk betaal ik liever 1 euro dan 3 euro voor een doos

maar een uur bezig zijn om alle sites te vergelijken omdat bijna iedereen andere afmetingen heeft naast de standaardmaten kost mij nu meer.

Ik zoek dus eerder inkoopvoordeel in gemak/tijd dan in prijs.

 

Link naar reactie
  • 0

Excuses, ik heb het verkeerd gelezen en klagen vragen is een verkeerde woordkeuze.

 

Kun je geen lokale pool met inkoopvoordeel opzetten, waar wat meer varianten in voorraad kunnen liggen? Het idee van een vergelijkingssite is interessant, maar er zitten nogal veel variabelen in een verpakking(-sprijs). Zoektijd beschouw ik overigens ook als inkoopkosten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt me wat overdreven. De verpakkingsindustrie heeft ook klappen te verwerken. Een goede leverancier heeft scherpe prijzen en levert al net boven de 500 euro franco huis. Ik bestel daar ruim 1200 A4-dozen (20 cm hoog) voor. Die zijn voor mijn producten perfect.

Link naar reactie
  • 0

Vooral kleine dozen zijn volgens mij veel makkelijker te maken dan je denkt. De kleine productdozen kun je makkelijk genoeg zelf maken:

 

 

[*]Maak kleinere en grotere generieke designs die je door een copyshop laat afdrukken.

[*]Snij het uit met stanleymes en liniaal.

[*]Geef de de doos de voorlopige vorm met liniaal en de botte kant van een mes.

[*]Vouw de doos in elkaar.

 

Veel kleine dozen maken tegenwoordig nauwelijks meer gebruik van plakband, en kun je zo uit elkaar halen. Zo kun je de designs al bestuderen. Je kunt ook designs op internet zoeken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vooral kleine dozen zijn volgens mij veel makkelijker te maken dan je denkt. De kleine productdozen kun je makkelijk genoeg zelf maken:

 

 

[*]Maak kleinere en grotere generieke designs die je door een copyshop laat afdrukken.

[*]Snij het uit met stanleymes en liniaal.

[*]Geef de de doos de voorlopige vorm met liniaal en de botte kant van een mes.

[*]Vouw de doos in elkaar.

 

Veel kleine dozen maken tegenwoordig nauwelijks meer gebruik van plakband, en kun je zo uit elkaar halen. Zo kun je de designs al bestuderen. Je kunt ook designs op internet zoeken.

 

 

 

LOL.... zo wordt de doos nog duurder dan het product dat je wil verzelden... Maar wel leuk voor de knutselaars natuurlijk. ;)

Link naar reactie
  • 0

Als je het wat goedkoper aan wilt pakken, laat je de copyshop alleen de snij- en vouwlijnen printen, en plak je er gewoon kleinere en grotere stickers op. Je kunt dan het karton en de stickers in bulk inkopen, dus dan zit je alleen nog met de kosten van de copyshop.

 

Tenzij je een afkeer van knutselen hebt, en een liefde voor het uitgeven van geld, zou ik dit toch wel het overwegen waard vinden.

Link naar reactie
  • 0

Een A4-doosje van 20 cm hoog, in dubbele golf, kost minder dan 40 cent. Daar kun je toch niet tegen knutselen. Een ondernemer gaat zijn tijd toch niet verprutsen met het maken van doosjes?

 

Natuurlijk heeft nagenoeg elke handelsmaatschappij ook kartonsheets in huis om te verpakken. Dat gebruik je als je steeds verschillende zaken moet verpakken, die niet in je standaarddozen passen.

Link naar reactie
  • 0

Je verwart hier de kosten van een ding met de waarde.

 

Als iemand een mooie verpakking i.p.v. een standaardverpakking gebruikt, voegt dat waarde toe. Deze waarde kan de 40 cent die je noemt overstijgen.

 

En, als je er een beetje ervaring mee krijgt, kan het minder tijd kosten om de doos te maken dan het bestellen ervan. Je hoeft ook niet op de verpakking te wachten, en je bespaart geld.

 

Je laat de beslissing afhangen van hoeveel waarde je aan de verpakking hecht, hoeveel tijd je met het ene versus het andere alternatief bezig bent, hoeveel het ene versus het andere alternatief aan je wensen voldoet, en hoeveel de beide alternatieven kosten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    7 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.