• 0

juridische zaken

Beste medeondernemers,

ik heb sinds een paar weken een ruimte gehuurd met horeca 1 bestemming, dat zei ten miste te makelaar. Ik heb het uitgezocht bij de stadsdeel en dat klopte inderdaad. Inmiddels heb ik ook een contract getekent van 5+5 jaren. Toen ik een exploitatie vergunning ging aanvragen, omdat om een nieuwe pand gaat moest ik eerste langs de afdeling van economisch zaken gaan. Dat heb ik ook gedaan en na een korte onderzoek, blijkt dat wat in de erfpacht staat afwijkt van de bestemmingsplan. De eigenaar van het pand heeft namelijk een canon afgesproken met de gemeente op basis van een bedrijfsruimte en niet voor een horeca ruimte. De eigenaar kan een wijziging aanvragen bij de gemeente, maar als dat goed gekeurd wordt, moet hij meer canon betalen over de kavel en dat geld wilt hij aan mij gaan door berekenen, terwijl ik een huur bedrag afgesproken heb op basis van een traiteur-horeca 1 bestemming. Een traiteur valt volgens mij onder detail handel en dat staat niet in het bestemmingsplan. Is er iemand die weet hoe ik dit moet oplossen?

 

alvast bedankt,

Domenico

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

In de overeenkomst staat dat ik huurder huur de ruimte voor een traiteur en leverancier aan horeca. Ik heb net op de site van de kvk gezocht onder welke branche valt een traiteur en daat staat dat een traiteur valt onder de branche supermarkten en dergelijke winkels met een algemeen assortiment voedings-en genotsmiddelen zoals kruidenier, delicatessewinkel, avondwinkel, traiteur, kampwinkel en supermarkt.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

In de overeenkomst staat dat ik huurder huur de ruimte voor een traiteur en leverancier aan horeca. Ik heb net op de site van de kvk gezocht onder welke branche valt een traiteur en daat staat dat een traiteur valt onder de branche supermarkten en dergelijke winkels met een algemeen assortiment voedings-en genotsmiddelen zoals kruidenier, delicatessewinkel, avondwinkel, traiteur, kampwinkel en supermarkt.

En het is diezelfde omschrijving waarvan de gemeente zegt dat het niet mag, vanwege de afspraken in het kader van de erfpacht? Dan heeft imho de verhuurder een fors probleem, dat hij, in ieder geval niet in de eerste vijf jaar, op jou af zal kunnen schuiven.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

......maar wat bedoelt u precies als u zegt dat de eigenaar een fors probleem heeft zeker voor de komende 5 jaren?

Dat de kans groot is dat 'ie een huurverhoging pas na die vijf jaar erdoor zal kunnen krijgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.