Twee jaar geleden hebben wij een VOF opgericht. Onze boekhouding is redelijk simpel. We hebben ongeveer 4 facturen per maand verkoop en 5 facturen per maand inkoop. Onze boekhouder rekende per jaar 1300 euro om alles te boeken.
We hebben inmiddels boekhoudsoftware aangeschaft en we willen zelf alles regelen. Er zijn een paar zaken waaruit we niet komen:
1. Moet Winst/Verlies bij opstellen van Balans, 1 op 1 zijn met de stand van onze bankrekening? Dus als we Balans opmaken en er staat een bedrag van 5.000 euro winst, moet dat bedrag ook terugkomen op onze bankrekening?
2. Wij hebben pas geleden iets gekocht voor de zaak, maar dat hebben wij betaald met onze privé middelen! Hoe moet ik zoiets boeken? Ik heb wel factuur daarvan in mijn bezit!
3. Waarvoor gebruik je Memorial? Dat staat in de boekinglijst van de software, maar ik heb geen idee waarvoor ik het moet gebruiken.
4. Hoe moet ik een credit factuur boeken? Dus, als we een klant iets kwijtschelden of terugbetalen!
Jullie antwoorden zullen me enorm helpen om in ieder geval basis van boekouden te begrijpen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AlGusto
AlGusto
Beste allemaal,
Twee jaar geleden hebben wij een VOF opgericht. Onze boekhouding is redelijk simpel. We hebben ongeveer 4 facturen per maand verkoop en 5 facturen per maand inkoop. Onze boekhouder rekende per jaar 1300 euro om alles te boeken.
We hebben inmiddels boekhoudsoftware aangeschaft en we willen zelf alles regelen. Er zijn een paar zaken waaruit we niet komen:
1. Moet Winst/Verlies bij opstellen van Balans, 1 op 1 zijn met de stand van onze bankrekening? Dus als we Balans opmaken en er staat een bedrag van 5.000 euro winst, moet dat bedrag ook terugkomen op onze bankrekening?
2. Wij hebben pas geleden iets gekocht voor de zaak, maar dat hebben wij betaald met onze privé middelen! Hoe moet ik zoiets boeken? Ik heb wel factuur daarvan in mijn bezit!
3. Waarvoor gebruik je Memorial? Dat staat in de boekinglijst van de software, maar ik heb geen idee waarvoor ik het moet gebruiken.
4. Hoe moet ik een credit factuur boeken? Dus, als we een klant iets kwijtschelden of terugbetalen!
Jullie antwoorden zullen me enorm helpen om in ieder geval basis van boekouden te begrijpen.
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26741-administratieve-beginnersvragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag