• 0

Nieuwe crème/zalf

Beste mensen,

 

Eerst een inleiding alvorens tot mijn vragen te komen. Ik kamp al enige tijd met een hardnekkige vorm van droge (gezichts)huid. Ik heb al zo`n beetje alle crèmepjes en zalfjes geprobeerd die er te koop zijn. Uiteindelijk is daar alleen mijn portemonnee lichter van geworden. Mijn huidproblemen bleven zich manifesteren....

 

Op een gegeven moment kreeg ik van een kennis het advies om zelf een crème te gaan mixen. Daarbij gaf zij mij tips op het gebied van ingrediënten. Deze tips heb ik opgevolgd en daar nog een eigen finishing touch aan toegevoegd. Het resultaat is opmerkelijk. Na enkele weken gebruik, verdwenen mijn huidproblemen. Ik heb er nog nooit zo jong uitgezien 8)

 

Gelet op de werking van mijn goedje ben ik voornemens om dit op de markt te brengen. Ik zou mijn product (naam nog te bedenken) via een eigen site willen verkopen. Ik loop echter tegen enkele praktische zaken aan. Kan ik mijn product via de site internationaal verkopen? Wat voor rechtsvorm moet ik voor mijn op te richten onderneming kiezen?

 

Voor de goede orde: ik ben in fulltime dienstverband, dus deze webshop is een extraatje.

 

Waar te beginnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Zalfje, welkom op HL

 

ik zou eerst beginnen met de eisen die de VWA stelt voor cosmetische producten

 

Frans

 

Dank voor de reactie Frans. Er komt nog veel bij kijken zeg. Bijvoorbeeld:

 

"Productveiligheid: u moet de veiligheid van uw product(en) kunnen aantonen. Daarvoor hebt u een veiligheidsbeoordeling nodig. Deze is gebaseerd op de resultaten van wetenschappelijk onderzoek."

 

Daar komen vermoedelijk hoge (onderzoeks)kosten bij kijken.

 

Ik ga me er eens in verdiepen.

 

Link naar reactie
  • 0

voordat je een gezondheidsclaim gaat gebruiken zou ik eerst eens kijken bij de EFSA en bij de KOAG/KAG. Als je tegenwoordig een product op de markt brengt moet je kunnen aantonen dat het veilig en werkzaam is.

Zonder goedkeuring mag je geen enkele claim voeren in relatie tot huidproblemen en dan wordt het heel lastig om te verkopen.

 

Vergeet overigens niet dat huidpromlemen ook altijd van binnenuit komen. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

voordat je een gezondheidsclaim gaat gebruiken zou ik eerst eens kijken bij de EFSA en bij de KOAG/KAG. Als je tegenwoordig een product op de markt brengt moet je kunnen aantonen dat het veilig en werkzaam is.

Zonder goedkeuring mag je geen enkele claim voeren in relatie tot huidproblemen en dan wordt het heel lastig om te verkopen.

 

Vergeet overigens niet dat huidpromlemen ook altijd van binnenuit komen. ;)

 

Bas, bedankt voor jouw reactie. Ik ben erg blij dat ik mijn vragen heb 'gelanceerd' op HL. Ik krijg de indruk dat ik iets te eenvoudig tegen deze kwestie heb aangekeken.

 

Waar ik mij dan trouwens over verbaas is dat er zoveel rotzooi (penisverlengende pillen, middelen tegen kaalheid etc.) via het internet wordt verkocht, terwijl het overgrote deel daarvan nep of zelfs gevaarlijk is. Deze 'handelaren' zullen zich toch ook niet aan bovengenoemde richtlijnen hebben gehouden. Desondanks hoor ik nooit iets over strafrechtelijke vervolging of i.d.

 

Maargoed, ik verkies de nette manier van handelen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Je hoeft het natuurlijk niet direct in de vorm van een potje zalf te verkopen. Iemand die hetzelfde website-pakket gebruikt als ikzelf, heeft een website gebouwd rond Skin Care. Zij verkoopt nu via die site haar eigen E-book. Op die manier kun je veel meer low-profile beginnen. Geen hoge investeringen, geen restricties voor cosmetische producten, enzovoorts.

 

Kijk maar even naar haar website:

http://www.skincareresourcecenter.com/

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Je hoeft het natuurlijk niet direct in de vorm van een potje zalf te verkopen. Iemand die hetzelfde website-pakket gebruikt als ikzelf, heeft een website gebouwd rond Skin Care. Zij verkoopt nu via die site haar eigen E-book. Op die manier kun je veel meer low-profile beginnen. Geen hoge investeringen, geen restricties voor cosmetische producten, enzovoorts.

 

Kijk maar even naar haar website:

http://www.skincareresourcecenter.com/

 

 

Klinkt als een interessante 'escape'. Richt zij zich bij haar verkoop dan voornamelijk op haar E-book of (stiekem) meer op de cosmetische producten?

Link naar reactie
  • 0

Ok. Maar hoe zou het dan zitten met al die zwendelaars die nepmiddelen als penisverlengers en haarmiddeltjes verkopen? Die houden zich dan toch ook niet aan de richtlijnen. Ik ga er in elk geval van uit dat zij geen veiligheidsbeoordeling hebben. Nemen zij bewust het risico of omzeilen zij de wetgeving?

Link naar reactie
  • 0

Het wordt hier moeilijker gemaakt dan het werkelijk is.

 

Als je gangbare veilige grondstoffen gebruikt (bijvoorbeeld een standaard formulering van een grondstoffen fabrikant) ben je snel klaar. Als je daar dan jouw "magic ingrediënt" aan toe voegt en deze is op zich compatibel (verenigbaar) met de formulering (kan je voorleggen aan de grondstofleverancier of loonmenger) en je houdt je aan de verdere regels rond etiketteren en notificeren kom je al een heel eind.

 

Persoonlijk zou ik naar een private label cosmetica fabrikant stappen. Heel eenvoudig te vinden door een willekeurige Aldi binnen te stappen en de verpakkingen te bestuderen. Kijk vervolgens of ze lid zijn van de cosmetica vereniging en neem daar contact mee op.

 

Link naar reactie
  • 0

laat het eerst eens testen? misschien bij TNO Delft

 

en zomaar misschien ter extra motivering...

 

ooit iets vergelijkbaars gezien in een D i s c o v e r y Docu...een boten poetser...Die was ook aan het mixen en mengen geslagen om een ''goed'' ( werkend ) poetsmiddel te ontdekken/ontwikkelen...na een tijdje had hij de ''goede'' mix gevonden en is er zeer rijk mee geworden....en poets nog steeds....humor ( zijn doelstelling was niet rijk worden maar een goed middel vinden...en tja dat is nu het verschil ;)

 

 

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie
  • 0

Ok. Maar hoe zou het dan zitten met al die zwendelaars die nepmiddelen als penisverlengers en haarmiddeltjes verkopen? Die houden zich dan toch ook niet aan de richtlijnen. Ik ga er in elk geval van uit dat zij geen veiligheidsbeoordeling hebben. Nemen zij bewust het risico of omzeilen zij de wetgeving?

vaak is het ook omzeilen. Een groot deel van de ingrediënten is wel onderzocht, alleen niet de combinaties daarvan.

voor een deel berust het dus ook op waarheid, maar over het algemeen wordt het veel (en heel veel) rooskleuriger voorgespiegeld.

Dat noemen ze ook wel 'marketing' :P

 

Uiteraard zitten er ook gewoon zwendelaars bij die via allerlei ingewikkelde constructies bijna niet aan te pakken zijn.

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.