Vanaf 1 juli ga ik een winkelpand huren (eigenaar is groot pensioenfonds).
Mijn huur is BTW belast. Nu las ik ergens over de Wet Omzetbelasting 1968 en dat daarin staat dat Verhuur van Onroerende Zaken is vrijgesteld van BTW.
1. Houdt dit nu in dat ik de BTW betaal aan de eigenaar maar dat deze eigenaar deze BTW niet hoeft af te dragen?? ???
2. Tevens moest ik een bankgarantie stellen van 3 maanden. Hierdoor is een discussie opgelaaid tussen mijn makelaar en mijn bank (ABN). De Makelaar wil dat ik een bankgarantie stel inclusief BTW maar de ABN geeft aan dat dit hoogst ongebruikelijk is en dat ze dit eigenlijk nooit doen inclusief BTW. Wat is nu juist?
Twee vragen dus..! Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LindaZ
LindaZ
Goedendag!
Vanaf 1 juli ga ik een winkelpand huren (eigenaar is groot pensioenfonds).
Mijn huur is BTW belast. Nu las ik ergens over de Wet Omzetbelasting 1968 en dat daarin staat dat Verhuur van Onroerende Zaken is vrijgesteld van BTW.
1. Houdt dit nu in dat ik de BTW betaal aan de eigenaar maar dat deze eigenaar deze BTW niet hoeft af te dragen?? ???
2. Tevens moest ik een bankgarantie stellen van 3 maanden. Hierdoor is een discussie opgelaaid tussen mijn makelaar en mijn bank (ABN). De Makelaar wil dat ik een bankgarantie stel inclusief BTW maar de ABN geeft aan dat dit hoogst ongebruikelijk is en dat ze dit eigenlijk nooit doen inclusief BTW. Wat is nu juist?
Twee vragen dus..! Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Met vriendelijke groet,
Linda
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26809-btw-over-huur-van-winkelpand-en-over-bankgarantie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag