Jump to content
XiaoDi
Verberg

Hulp maken excel urenregistratie

vraag

Hoi,

 

Ik ben al een tijdje aan het Googelen, maar ik weet de juiste zoekterm niet!

 

Ik wil graag het resultaat dat je in de bijlage kan vinden. Ik wil daar ook een grafiek van kunnen maken dat laat zien hoeveel ik per dag aan de verschillende activiteiten heb besteed, die automatisch wordt geupdate.

 

Als ik hem klaar heb zal ik hem hier posten.

 

Het handigst in het gebruik is dan de bestand automatisch op te laten starten als je computer start, tezamen met een autohotkey scriptje dat in een loop het excel bestand elke 15/30/60 minuten naar voren laat komen zodat je hem niet vergeet in te vullen.

264102162921517.thumb.JPG.0f790c9aaa43b75c18d8902a67a33bde.JPG

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Dankje HeRaFin, zeker handig voor andere dingen.

 

Ik hoef het inderdaad niet zo uitgebreid. Jouw bestand voor dit specifieke doel dat ik nu heb voldoet niet aan mijn wensen, ik wil echt verschillende codes in kunnen voeren, per kwartier.

 

Ik heb inmiddels al weer een paar meer dingen geprobeerd:

 

 

[*]Als je je cellen andere kleuren wilt geven a.d.h.v wat er in staat, kun je gebruik maken van "Conditional Formats," ik gebruik Excel 2003, dus dan is er een maximum van 3.

[*]Ik wil meer, dus heb ik maar een macro opgenomen (makkelijk meer kleuren toe te voegen en dingen te veranderen)

 

 

Sub Macro4()

 

 

 

Application.ReplaceFormat.Interior.ColorIndex = 7

Cells.Replace What:="a", Replacement:="", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.Subscript = False

.ColorIndex = 6

End With

 

Application.ReplaceFormat.Interior.ColorIndex = 6

Cells.Replace What:="b", Replacement:="", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.Subscript = False

.ColorIndex = 4

End With

 

 

Application.ReplaceFormat.Interior.ColorIndex = 4

Cells.Replace What:="c", Replacement:="", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.Subscript = False

.ColorIndex = 3

End With

 

Application.ReplaceFormat.Interior.ColorIndex = 3

Cells.Replace What:="d", Replacement:="", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=True

 

End Sub

 

 

Dan blijft de vraag, als je in cellen dingen als "a", "b", 'c", en "d" hebt staan, hoe kan je die in een grafiek op tellen en dingen laten beteken als "15 minuten activiteit a", "15 minuten activiteit b" enzovoorts....

 

Hoewel dit is al een soort van grafiek, en het nog in een excel grafiek stoppen zorgt misschien voor verlies van resolutie -- je ziet alleen totale tijd, en niet de momenten waarop een bepaalde activiteit gedaan is.

 

Ik zou het toch graag willen om de totalen per week, maand en jaar te kunnen zien. En om de tijdsinvestering van verschillende opdrachten met elkaar te kunnen vergelijken

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hierbij het resultaat.

 

Onder de 2 MB, en ik vind hem overzichtelijk. Als je naar beneden scrollt kun je de cijfers daar als basis gebruiken om grafiekjes te maken.

 

Zoals ik eerder zei, kun je hem automatisch laten opstarten samen met een autohotkey script dat je prompt elke zoveel tijd hem in te vullen.

 

De macro die je kunt gebruiken:

 

Sub Goede_kleur_geven_zelfde_kleur_als_cel()

'

' Macro9 Macro

' 宏由 微软用户 录制,时间: 2010-5-30

'

 

'

With Application.ReplaceFormat.Font

.FontStyle = "加粗"

.Superscript = False

.Subscript = False

.ColorIndex = 3

End With

With Application.ReplaceFormat.Interior

.ColorIndex = 3

.Pattern = xlSolid

End With

Cells.Replace What:="a", Replacement:="a", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=True, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.FontStyle = "加粗"

.Superscript = False

.Subscript = False

.ColorIndex = 10

End With

With Application.ReplaceFormat.Interior

.ColorIndex = 10

.Pattern = xlSolid

End With

Cells.Replace What:="b", Replacement:="b", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=True, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.FontStyle = "加粗"

.Superscript = False

.Subscript = False

.ColorIndex = 6

End With

With Application.ReplaceFormat.Interior

.ColorIndex = 6

.Pattern = xlSolid

End With

Cells.Replace What:="c", Replacement:="c", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=True, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.FontStyle = "加粗"

.Superscript = False

.Subscript = False

.ColorIndex = 41

End With

With Application.ReplaceFormat.Interior

.ColorIndex = 41

.Pattern = xlSolid

End With

Cells.Replace What:="d", Replacement:="d", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=True, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.FontStyle = "加粗"

.Superscript = False

.Subscript = False

.ColorIndex = 8

End With

With Application.ReplaceFormat.Interior

.ColorIndex = 8

.Pattern = xlSolid

End With

Cells.Replace What:="e", Replacement:="e", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=True, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.FontStyle = "加粗"

.Superscript = False

.Subscript = False

.ColorIndex = 16

End With

With Application.ReplaceFormat.Interior

.ColorIndex = 16

.Pattern = xlSolid

End With

Cells.Replace What:="f", Replacement:="f", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=True, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.FontStyle = "加粗"

.Superscript = False

.Subscript = False

.ColorIndex = 7

End With

With Application.ReplaceFormat.Interior

.ColorIndex = 7

.Pattern = xlSolid

End With

Cells.Replace What:="g", Replacement:="g", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=True, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.FontStyle = "加粗"

.Superscript = False

.Subscript = False

.ColorIndex = 1

End With

With Application.ReplaceFormat.Interior

.ColorIndex = 1

.Pattern = xlSolid

End With

Cells.Replace What:="h", Replacement:="h", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=True, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.FontStyle = "加粗"

.Superscript = False

.Subscript = False

.ColorIndex = 54

End With

With Application.ReplaceFormat.Interior

.ColorIndex = 54

.Pattern = xlSolid

End With

Cells.Replace What:="i", Replacement:="i", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=True, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.FontStyle = "加粗"

.Superscript = False

.Subscript = False

.ColorIndex = 46

End With

With Application.ReplaceFormat.Interior

.ColorIndex = 46

.Pattern = xlSolid

End With

Cells.Replace What:="j", Replacement:="j", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=True, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.FontStyle = "加粗"

.Superscript = False

.Subscript = False

.ColorIndex = 4

End With

With Application.ReplaceFormat.Interior

.ColorIndex = 4

.Pattern = xlSolid

End With

Cells.Replace What:="k", Replacement:="k", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=True, ReplaceFormat:=True

With Application.ReplaceFormat.Font

.FontStyle = "加粗"

.Superscript = False

.Subscript = False

.ColorIndex = 15

End With

With Application.ReplaceFormat.Interior

.ColorIndex = 15

.Pattern = xlSolid

End With

Cells.Replace What:="l", Replacement:="l", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _

:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=True, ReplaceFormat:=True

End Sub

5e_Urenregistratie.xls

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dat is mij te ingewikkeld :-[

 

Ik heb ook een excel bestandje die alleen maar uitrekend hoeveel uur iederee gewerkt heeft per 4 weken. Voorlopig voldoende ;D

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Mijn vorige post klopte niet. (Wil je die verwijderen mod?)

 

Voor de geinteresseerden hierbij een verbeterd bestand. Ik heb de mogelijk gegeven de codes a - l in te voeren, die je kunt koppelen aan een zelf te kiezen activiteit. Als je de kleurtjes erin wilt zetten, druk je op Alt+F8, en kies je 1 van de 2 macro's.

 

Als je verbeteringen op het bestand hebt (vooral als je grafiekjes erbij hebt gezet), post ze dan hier alsjeblieft.

 

Als je wilt kan ik nog een autohotkey script posten dat het om de zoveel tijd naar voren laat komen...

Urenregistratie.xls

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 132 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept