Jump to content
WestdorpN
Verberg

Zakelijke conflicten

vraag

Ik heb een vraagje op basis van zakelijke conflicten.

Zoals gewoonlijk stuur je na afgeronde projecten, facturen naar je klanten.

In je algemene voorwaarden staat dat je het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen wilt hebben.

Maar omdat er soms een aantal grote klanten tussen zitten houden zij hun eigen betalingstermijn aan.

Ik, als eenmanszaak, kan hier natuurlijk nooit tegen op boksen.

Maar op een gegeven moment kom ik in de knel met het betalen van mijn leveranciers omdat ik niet de openstaande facturen uitbetaald krijg.

Heeft iemand een idee en/of oplossing hoe ik dit aan kan pakken?

Alvast bedankt!

 

Noël Westdorp

Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

 

Bekend probleem. Ik heb zelfs large accounts die ik niet meer mag factureren, omdat ze een automatisch betaalsysteem hebben ingevoerd. Gevolg is dat in mijn administratie doorgenummerde facturen ontbreken. Grote bedrijven voeren een beleid door waarbij ze vervroegd incasseren en vertraagd uitbetalen. Twee tot drie maanden leverancierskrediet zijn geen uitzondering. Dus dan moet je schipperen als leverancier.

 

Soms kun je je onderhandelingspositie gebruiken. Ik heb net gedreigd om een grote opdracht over langere termijn te weigeren, als ik geen permanent voorschot ter waarde van één maand inkomsten zou krijgen. Prompt werd de betaaltermijn met één maand ingekort. Probleem opgelost. Maar het zet wat mij betreft de hele relatie onder druk.

 

Soms moet je echt met de vuist op tafel slaan. Of halverwege een project ineens stoppen met werken, totdat nota's betaald zijn. De interne opdrachtgever is lang niet altijd dezelfde als degene die de betalingen uitvoert. Geef duidelijk aan wat acceptabel is en wat niet, faciliteer het hele traject van orderbevesting en facturering, bevestig afspraken en leg vast met wie die zijn gemaakt en door wie die zijn geautoriseerd. En hou je rug recht bij conflicten.


Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Ik heb een vraagje op basis van zakelijke conflicten.

Zoals gewoonlijk stuur je na afgeronde projecten, facturen naar je klanten.

In je algemene voorwaarden staat dat je het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen wilt hebben.

Maar omdat er soms een aantal grote klanten tussen zitten houden zij hun eigen betalingstermijn aan.

Ik, als eenmanszaak, kan hier natuurlijk nooit tegen op boksen.

Maar op een gegeven moment kom ik in de knel met het betalen van mijn leveranciers omdat ik niet de openstaande facturen uitbetaald krijg.

Heeft iemand een idee en/of oplossing hoe ik dit aan kan pakken?

Alvast bedankt!

 

Noël Westdorp

 

Hey Noël,

 

heb je het al geprobeerd door een proforma te sturen?


 

mikewise freelance in vormgeving.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 57 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept