• 0

Vordering VOF waarvan een vennoot failliet is

Dag allemaal,

 

Ik heb een vraag over een vordering.

 

Ik heb een vordering op een voormalige VOF waarbij er toen de VOF nog bestond, 2 eigenaren waren. Inmiddels, is na opheffen van de VOF een van de twee vennoten failliet gegaan. Mijn vordering kan ik dus geheel verhalen op de nog niet failliet verklaarde vennoot (die overigens niet de reden is van de niet betaalde vordering) . Deze persoon heeft geen vast inkomen, alleen een kleine eenmanszaak waar wellicht iets te halen valt.

 

In hoeverre mag een incassobureau beslag leggen op de zakelijke rekening van de nieuwe eenmanszaak?

 

Hopelijk kan ik met de informatie van dit forum verdere stappen zetten.

 

Dank voor alle tips,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dag allemaal,

 

Ik heb een vraag over een vordering.

 

Ik heb een vordering op een voormalige VOF waarbij er toen de VOF nog bestond, 2 eigenaren waren. Inmiddels, is na opheffen van de VOF een van de twee vennoten failliet gegaan. Mijn vordering kan ik dus geheel verhalen op de nog niet failliet verklaarde vennoot (die overigens niet de reden is van de niet betaalde vordering) . Deze persoon heeft geen vast inkomen, alleen een kleine eenmanszaak waar wellicht iets te halen valt.

 

In hoeverre mag een incassobureau beslag leggen op de zakelijke rekening van de nieuwe eenmanszaak?

Niet, maar een gerechtsdeurwaarder kan dat wel mits er een vonnis of verlof is.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de snelle reacties,

 

De vordering is ontstaan op 1 juli 2009, (zit er een termijn aan?)

 

Een gerechtsdeurwaarder zou met een vonnis (dat ook kenbaar wordt gemaakt aan de schuldenaar) tot beslaglegging kunnen overgaan van de zakelijke rekening die niets met het vorige bedrijf te maken heeft? Dat zou goed nieuws zijn.

 

nogmaals bedankt voor alle informatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.