Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
John B
Ik zit met een dilemma en plaats dit bericht maar even hier omdat ik geen andere geschikte plek kan vinden.
Afgelopen december heb ik een klacht ingediend bij ING. Het probleem heeft niet specifiek met mijn eigen situatie te maken, maar raakt alle klanten van ING, particulieren en ondernemers. Als je het probleem kent, kun je er in bepaalde situaties misbruik van maken. En aangezien ik me haast niet kan voorstellen dat ik de enige ben die het probleem heeft geconstateerd, maak ik me daar druk om.
Alle andere banken waar ik mee te maken heb (gehad) kennen dit probleem niet. De oplossing is ook heel eenvoudig en in korte tijd te implementeren. Ik heb in de afgelopen 6 maanden regelmatig contact gehad met ING, maar kom niet verder dan de 1e en 2e lijns klantenservice, waar men meldt dat men "serieus aan het kijken is naar het probleem, maar niet kan zeggen of het wordt opgelost en zo ja, op welke termijn". Ook geeft men aan dat het probleem al bij de directie ligt, dus "een brief naar de directie sturen heeft geen zin".
Ik heb het probleem ruim een maand geleden ook bij de DNB neergelegd. Daar gaf men aan het probleem zeer serieus te nemen. Maar er gebeurt niets.
Ik kom dus geen stap verder. Ik kan me hier heel kwaad om maken, maar dat helpt niet. Ik ben ervan overtuigd dat er wel de nodige actie komt als ik het probleem naar de pers stuur of hier op het forum plaats, maar dat heeft ook een averechts effect. In de tijd die daarna nodig is voor de oplossing kunnen vervelende situaties ontstaan en dat wil ik ook weer niet op mijn geweten hebben.
Omdat het een deel van mijn denk-tijd in beslag neemt, die ik liever ergens anders voor zou willen gebruiken, sta ik open voor jullie creatieve suggesties.