• 0

Regels voor zoeken investeerders/partners

Beste mensen,

 

Wij zijn op zoek naar investeerders en/of partners voor onze Amerikaanse LLC.

De investeerder leent ons een bedrag < 50.000, met US onroerend goed als onderpand en een aantrekkelijk rentepercentage.

De partner wordt mede eigenaar van het onroerend goed en profiteert van de cashflow uit verhuur en de appreciation. Waarschijnlijk komt het onroerend goed in een nieuwe US LLC, met de partner als mede eigenaar van de nieuwe LLC.

 

Mijn vraag is, aan welke Nederlandse regels wij gebonden zijn, als wij dergelijke constructies opzetten voor investeerder en voor partners. Of zijn wij niet aan Nederlandse regels gebonden, aangezien het hier om een Amerikaans bedrijf gaat?

Waar kunnen wij meer informatie vinden over deze kwestie?

 

Met vriendelijke groet,

E.B.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het klinkt alsof alles in de VS plaatsvind, enige wat dus echt van toepassing is wat regelgeving betreft is dat je waarschijnlijk inkomsten naar Nederland haalt? In dit geval zal je een divident/management fee/bezit uit jullie Amerikaanse LLC halen. Dat is het enige punt voor zover ik zie.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

djluc bedankt voor je extreem snelle reactie

 

Onze inkomsten uit de LLC zijn vooralsnog meegenomen met de inkomstenbelasting. Eerst in de US, vervolgens in NL.

Dat zou met een partner toch ook het geval zijn?

En met een investeerder zou dat toch in box 3 vallen?

 

Waar we eigenlijk op doelden, was regelgeving over het aantrekken van investeerders. AFM etc.

Is dit te omzeilen, omdat de LLC in de US zit? Is dit te omzeilen, als we met partners werken?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk een ieder vrij is te investeren over de hele wereld. Verblijf je in NL dan moet je belasting betalen volgens de nl fiscale normen. Bedragen boven de 50k is de AFM niet verantwoordelijk voor. Als je onder dat bedrag gaat investeerders werven in het openbaar dan komt de AFM om de hoek kijken.

Link naar reactie
  • 0

Dank je Lemans, heel duidelijk!

 

Is de AFM de enige instantie waar we mee te maken krijgen als we investeerders zoeken onder de 50.000 euro?

En geldt dit ook, als we vanuit de US werven? Via internetmarketing? En ons daarmee richten op NL investeerders?

In ieder geval zal ik de AFM eens bellen, ik denk dat zij ons wel verder kunnen helpen.

Link naar reactie
  • 0

Als je investeerders werft in Nederland heb je ALTIJD met de AFM te maken, ongeacht waar de investering plaats vindt. Als je investeerders werft in de US, heb je te maken met de SEC, een instelling vergelijkbaar met de AFM.

 

Als je publiekelijk effecten gaat aanbieden in Nederland en de minimale pakketgrootte is kleiner dan 50.000 euro, dan heb je een vergunning van de AFM nodig. Die zijn behoorlijk duur.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.