Als prive ondernemer (met BTW nummer) bezit ik een kantoorpand met loods.
Na enkele jaren met BTW belaste verhuur kwam het pand leeg te staan en bleek het lastig te verhuren.
Nu heb ik het pand gesplitst in een loods gedeelte en een kantoor gedeelte.
Het kantoor gedeelte wordt binnenkort weer verhuurd (BTW belast).
Nu gaat het om het loods gedeelte, deze heb ik prive in gebruik genomen. Welke gevolgen heeft dit nu voor de BTW? Kan ik het aan mezelf verhuren belast met BTW? Ik vermoed van niet, want immers geen met BTW belaste activiteit. Welke fiscale maatregelen moet ik nemen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hjt
hjt
Als prive ondernemer (met BTW nummer) bezit ik een kantoorpand met loods.
Na enkele jaren met BTW belaste verhuur kwam het pand leeg te staan en bleek het lastig te verhuren.
Nu heb ik het pand gesplitst in een loods gedeelte en een kantoor gedeelte.
Het kantoor gedeelte wordt binnenkort weer verhuurd (BTW belast).
Nu gaat het om het loods gedeelte, deze heb ik prive in gebruik genomen. Welke gevolgen heeft dit nu voor de BTW? Kan ik het aan mezelf verhuren belast met BTW? Ik vermoed van niet, want immers geen met BTW belaste activiteit. Welke fiscale maatregelen moet ik nemen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27485-btw-prive-gebruik-pand/Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag