Ik huur een ZZP-er in, hij bleek nog geen Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) te hebben, dus heb ik hem gevraagd een VAR aan te vragen. Nu blijkt hij een VAR Resultaat uit Overige Werkzaamheden (VAR-ROW) toegekend gekregen te hebben.
Nu is natuurlijk de vraag of de Belastingdienst het accepteert als ik hem als extern beschouw, op factuurbasis betaal en dus ook geen belasting afdraag.
Even wat kenmerken:
1. Hij is student
2. Ik ben dit jaar zijn tweede opdrachtgever, waarbij hij wel aanzienlijk meer werk voor mij uitgevoerd heeft
3. Er is geen sprake van een gezagsverhouding: hij heeft een bepaalde opdracht gekregen en moet die naar mijn tevredenheid uitvoeren, hij bepaald zelf wanneer, hoe enz.
4. Uiteraard is ziekte, slecht weer ed. eigen risico voor hem.
Is het voor mij "veilig" zijn facturen gewoon te betalen?
Alvast bedankt!
Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Johannes Regelink
Johannes Regelink
Dag allemaal,
De situatie is als volgt:
Ik huur een ZZP-er in, hij bleek nog geen Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) te hebben, dus heb ik hem gevraagd een VAR aan te vragen. Nu blijkt hij een VAR Resultaat uit Overige Werkzaamheden (VAR-ROW) toegekend gekregen te hebben.
Nu is natuurlijk de vraag of de Belastingdienst het accepteert als ik hem als extern beschouw, op factuurbasis betaal en dus ook geen belasting afdraag.
Even wat kenmerken:
1. Hij is student
2. Ik ben dit jaar zijn tweede opdrachtgever, waarbij hij wel aanzienlijk meer werk voor mij uitgevoerd heeft
3. Er is geen sprake van een gezagsverhouding: hij heeft een bepaalde opdracht gekregen en moet die naar mijn tevredenheid uitvoeren, hij bepaald zelf wanneer, hoe enz.
4. Uiteraard is ziekte, slecht weer ed. eigen risico voor hem.
Is het voor mij "veilig" zijn facturen gewoon te betalen?
Alvast bedankt!
Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27713-iemand-inhuren-met-var-row/Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag