• 0

Boek bedrijfseconomie

Zoals velen hier ben ik een bedrijf aan het oprichten. Mijn kennis van de bedrijfseconomie is echter nihil. Natuurlijk staat er heel veel informatie op higherlevel. Voor mij geldt, echter, dat ik pas iets leer als ik achter een bureau ga zitten met een boek en een potlood. Wat dit betreft ben ik ouderwets. :)

 

Ik zoek dus een boek over bedrijfseconomie. Een boek dat

  • up-to-date is,
  • met Euro’s werkt,
  • bedoeld is voor de Nederlandse markt,
  • uitlegt wat cash-flow, activa en passiva betekenen,
  • iets zegt over de verschillende soorten aandelen die er zijn,
  • iets over verslaggeving,
  • etc. etc.

Ik heb gezien dat er vele boeken zijn over bedrijfskunde. Die boeken hebben naast bedrijfseconomie ook een heel stuk over logistiek, marketing etc. Allemaal heel interessant, maar niet wat ik momenteel zoek.

 

In bibliotheken en boekwinkels ben ik o.a. de volgende drie boeken tegengekomen:

1) Basisboek bedrijfseconomie van Boer, Koetzier en Brouwers

2) Bedrijfseconomie van Tijhaar

3) Bedrijfseconomie: economisch handelen in bedrijfskundig perspectief van Blax, v.d. Enden, v.d. Hart

 

Er zullen vast nog meer boeken hierover bestaan. Mijn vraag is: welke boek over bedrijfseconomie raden jullie aan?

Verder denk ik om hier naast nog een boek over boekhouden te kopen. Is dit nodig? Of bevat een goed boek over bedrijfseconomie genoeg informatie over boekhouden?

 

Alvast heel erg bedankt,

GuiCli

Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat een studieboek 'Handel' voor het voortgezet onderwijs prima is voor de boekhouding. Ik moet wel zeggen dat ik verder geen materiaal heb om te vergelijken. Je zou dus eens een boek kunnen bekijken van een broertje/zusje neefje/nichtje dat het vak handel volgt. (Hier zat ik zelf aan te denken omdat bij mij dezelfde behoefte bestaat.)

 

Of bestaat dit vak niet meer ondertussen? In dat geval :-X

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is de praktijk toch de beste leerschool. Als ik de onderwerpen hoor waar je je in wil verdiepen dan denk ik dat de meeste beschikbare boeken daarvoor meer op een 'corporate level' geschreven zijn. Ik vraag me af of je daar als beginnend ondernemer echt zoveel mee opschiet.... ??? Ik heb zat van dat soort boeken gelezen, maar om nu te zeggen dat ik daarmee klaar was om ondernemer te worden.... :P

 

Praktischer lijkt me om je te verdiepen in materiaal van de Kvk, belastingdienst, Nebib, banken en andere instanties. Die managementboeken komen wel als je 40 man personeel in dienst hebt... ;D

 

Maarja, dan ben je gebleken een echte ondernemer te zijn en baal je misschien wel dat je inmiddels een manager geworden bent :) Kun je je eigen boek schrijven.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.