Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Shorty83
Over auto's invoeren is op het internet genoeg te vinden. Maar ik heb hier een ander geval. Ik woon sinds 2007 in Luxemburg en rijd daar sinds juli 2008 een Luxemburgse auto op mijn naam & Luxemburgs adres. Nu wil ik deze auto verkopen en zijn de hoge prijzen in NL natuurlijk voor het eerst aantrekkelijk!
Als je een auto importeerd moet je BPM betalen begrijp ik, dit geld ook voor 2e hands auto's, al is dat niet zo hoog als een nieuwe.
Stel nu dat ik mezelf weer inschrijf in NL, of gewoon het adres van mijn ouderlijk huis gebruik... zijn er dan voor zover jullie weten andere regels als ik deze auto importeer? Hij blijft tenslotte op mijn naam staan en ik heb in Luxemburg over de nieuwprijs al belasting betaald...
Theoretisch gezien zou dan een 100% Luxemburger die in NL gaat wonen & werken en daarbij zijn nieuwe auto in moet voeren (maximaal 3 maanden in NL rijden met buitenlands kenteken) ineens een gigantisch bedrag aan de staat moet betalen?