• 0

Import vanuit China

Hallo ik wou graag even weten of iemand al eens zaken gedaan heeft met de mensen van http.www.m-tesco.com ?

En ook als dit volgende klopt voor een geldige bank transfer?

zie dit antwoord op mijn bestelling ( ik heb wel nog niets betaald)

 

Dear friend:

Welcome to our website!

Thank you for inviting our website and make a brilliant decision.we hope you can enjoy this shopping.we will offer you the best service and the best quality goods.

Thank you for your bidding. The following is the details of your purchase:

 

Product name : Pioneer CMX 3000

Price : 99 Eur

Shipping & insurance : 35 Eur

Total cost : 134 Eur

Deliver method : EMS

 

The payment ways we accept:

Bank transfer

-Bank name:BANK OF CHINA,HUBEI BR

-A/C holder's name: - My first name : qin

- My last name : zhu

-A/C No.:466340101880672188

-Address:Xianfu road,xiang fan ,hubei pro.,china

-Swift code: BKCHCNBJ600

 

Via mijn bank vraagt men naast de swift code ook een IBAN nr .

Kan iemand mij hier meer uitleg over geven alvorens ik tot betaling over ga?

mvg Geert

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je gaat geld overmaken naar een persoon en niet een bedrijf, hiermee moet je altijd oppassen. Elk bedrijf in China heeft een bankrekening. Als zij een exportvergunning hebben kunnen ze automatisch ook buitenlandse valuta ontvangen en ELK normaal Chinees bedrijf maakt daar gebruik van omdat ze dan de BTW weer terug kunnen krijgen van de staat.

 

Hoeft niet meteen een punt te zijn, maar als ik Hubei lees ben ik altijd 2x zo voorzichtig.

 

Vraag dus gewoon om de bedrijfsrekening gegevens en trap niet in verhalen als: ja maar het bedrag is zo laag, we kunnen het beter zo doen. Is handiger, ja omdat je dan je geld kwijt bent.

 

Rekening openen in China is heel eenvoudig, behalve je naam mag je de rest bij elkaar jokken en er is dus 0% kans dat je die persoon later weer kunt terugvinden als het mis gaat.

 

Edit: Qin Zhu is dus een persoon, net zo apart als sjakie zwart

 

135 euro is niet heel veel, maar in Hubei kan je daar een maand lekker van leven.

Link naar reactie
  • 0

Soms kosten produkten hier 10% van de prijs waarvoor het in Nederland in de winkels ligt. Maar idd, deze website maakt het wel erg bont en voor merkartikelen gaat deze 10% regel nooit op. Merk electronica is meestal niet goedkoper in China.

 

Waar het echt fout gaat op feiten is dat deze website een adres in Beijing opgeeft en vervolgens mensen moeten betalen in Hubei.

 

Ik hoop dat ik mij vergis want als ik hoor dat de goederen aankomen bestel ik vanavond nog 10 x iphone4

Link naar reactie
  • 0

Niet geloven, is oplichting. Zonder dat ik de website gezien heb!

 

Zijn allemaal dezelfde soort, en opzet.

 

telefoons

electronica (merken)

en motoren

 

 

Nu is een MP3 speler wel te vinden voor 12 euro in china, een Ipod clone voor 100 euro ook nog wel, maar een echte ipod zul je niet vinden voor dat bedrag.

 

Merk electronica kost +/- 15% hetzelfde wereldwijd (excl BTW) en niet 10x zo weinig (die pioneer bijvoorbeeld)

 

Ze geven je ook wel een "verzend bewijs" na enkele dagen als je gaat vragen waar de zending is, zeggen ze dat de douane heeft vastgehouden en dat ze meer geld willen om de belasting te voldoen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.