• 0

Intranet aan DNS koppelen

hallo mensen ,

 

Ik wil een intranet gaan opzetten. Ik heb namelijk een Wiki opgezet voor de organisatie waardoor documentatie intern gedeeld kan worden. Deze Wiki moet voor elke werknemer binnen de organisatie simpel benaderd kunnen worden door het intoetsen van 'WIKI' in de browser. Is dit mogelijk?

 

Ik wil liever geen intern domeinnaam als wiki.bedrijf.nl. Ik wil dat mensen 'Wiki' in het adresbalk van de browser intikken en zo dan op de Wiki komen.

 

Kan iemand mij helpen? Avast bedankt voor de moeite...

 

ps. we hebben een windows 2003 server

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit kan als je op jullie lokale server ook al een DNS server draaien en alle computers van de lokale DNS server gebruik maken. Als je dat inderdaad al hebt, kan degene die de server voor jullie heeft opgezet ook heel snel het domein 'wiki' in jullie lokale DNS zetten.

 

Heb je nog geen lokale DNS of veel laptops in gebruik die dus ook naar externe locaties worden meegenomen, dan zou ik deze oplossing afraden. Het is dan veel te veel gedoe om het op te gaan zetten. Want let er op dat een lokale DNS server ook onderhoud vereist.

Link naar reactie
  • 0

Dit soort dingen hadden wij vroeger ook maar tegenwoordig gebruiken we alleen echte internet adressen. Je kan het dan ook eenvoudig zo configureren dat je intern op het intranet komt en vanaf internet alleen een melding krijgt dat toegang niet mogelijk is vanuit het bedrijfsnetwerk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Deze Wiki moet voor elke werknemer binnen de organisatie simpel benaderd kunnen worden door het intoetsen van 'WIKI' in de browser. Is dit mogelijk?

 

Het kan. Dan moet je lokaal het default domain gaan configureren, of dat in je DNS server gaan oplossen. Maar afhankelijk van hoe de lokale resolver op de client is geconfigureerd, werk dat wel of niet.

 

Ik wil liever geen intern domeinnaam als wiki.bedrijf.nl. Ik wil dat mensen 'Wiki' in het adresbalk van de browser intikken en zo dan op de Wiki komen.

 

Waarom wil je dat? Het lijkt me alleen een cosmetisch verhaal. Een bookmark is gauw gemaakt. En een email met de juiste link versturen is ook zo gebeurd. En als je ook al www.bedrijf.nl hebt, en pop3.bedrijf.nl en smtp.bedrijf.nl en , dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je de wiki er op dezelfde manier bij prikt ;-)

 

Kun je uitleggen waarom je het wilt? Gewoon wiki.mijnbedrijf.nl is voor iedereen meestal het makkelijkst.

 

Wil je toch perse die kant op, dan is het ook handig om te weten hoe de verdeling van de clients is (welk os. intern, extern, vpn, etc).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.