Voor een aantal klanten van mij heb ik o.a. ideal en paypal geimplementeerd op hun website. Dit werkt op zich allemaal prima, op 1 punt na. Als de betaler namelijk na betaling verzuimt naar de website terug te keren gaat er geen signaal terug naar de website dat de betaling is voldaan en wordt de bestelling dus niet afgerond. Ik heb het namelijk zo gemaakt dat de bestellingsmail pas naar mijn klant gaat als de betaling is voldaan en de bestelling is afgerond. Dat lijkt me de juiste procedure, toch? De e-mails die ik dan laat sturen naar mijn klant zodat ze dus kunnen zien dat er een bestelling is gedaan wordt als leading aangenomen. Maar als die e-mails dus niet worden verstuurd omdat een bezoeker zijn bestelling niet afrondt, dan komt er dus wel een betaling binnen, waar geen bestelling bij hoort. Nu is het dan wel zo dat paypal en ideal ook een e-mail sturen dat er een betaling is binnen gekomen, maar daar staat geen bestelling bij. Nu wordt dat schijnbaar nog wel eens genegeerd en wordt er niet eens in het dashboard gekeken. Nu is het zelfs een keer voorgekomen dat paypal een betaling heeft geblokkeerd, omdat mijn klant verzuimt in het dashboard te kijken en de besteller dus een klacht naar paypal heeft gestuurd dat zijn bestelling niet wordt gestuurd. Overigens wel suf dat die persoon niet eerst even bij mijn klant aan de bel trekt, maar dat terzijde.
Mijn punt is dat ik wel geregeld om mijn oren krijg dat mijn implementatie niet zou deugen, omdat er geen e-mails met bestelling worden gestuurd, omdat de besteller het bestelproces niet afrondt. Ik kan hier helemaal niets aan doen en het wordt enerzijds veroorzaakt doordat dus de besteller het bestelproces niet 100% doorloopt en anderzijds omdat mijn klant beetje laks is met het bijhouden van de bestellingen in het dashboard.
Ik had al eens de optie overwogen om de mail met bestelling alvast te sturen voor het betaalproces, maar dit lijkt me verre van ideaal, omdat mijn klant dan geregeld bestellingen kan krijgen, waar niet eens voor betaald is, omdat de betaling is afgebroken (onvoldoende saldo enzo). Ik heb geen idee of dit vaak kan voorkomen, maar ik denk toch best wel geregeld.
Ik vind het suf dat de betaalsystemen er gewoon niet voor zorgen dat direct naar de website wordt terug gekeerd als de betaling is voldaan, maar dat er een tussenscherm tussen zit met als melding 'Klik nu hier om terug te keren naar de website' en juist op dat punt sluiten veel mensen gewoon de browser met alle gevolgen van dien.
Mijn vraag is of jullie dit soort situaties ook meemaken en of er eventueel nog betere oplossingen zijn om dit tegen te gaan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
fvddungen
fvddungen
Voor een aantal klanten van mij heb ik o.a. ideal en paypal geimplementeerd op hun website. Dit werkt op zich allemaal prima, op 1 punt na. Als de betaler namelijk na betaling verzuimt naar de website terug te keren gaat er geen signaal terug naar de website dat de betaling is voldaan en wordt de bestelling dus niet afgerond. Ik heb het namelijk zo gemaakt dat de bestellingsmail pas naar mijn klant gaat als de betaling is voldaan en de bestelling is afgerond. Dat lijkt me de juiste procedure, toch? De e-mails die ik dan laat sturen naar mijn klant zodat ze dus kunnen zien dat er een bestelling is gedaan wordt als leading aangenomen. Maar als die e-mails dus niet worden verstuurd omdat een bezoeker zijn bestelling niet afrondt, dan komt er dus wel een betaling binnen, waar geen bestelling bij hoort. Nu is het dan wel zo dat paypal en ideal ook een e-mail sturen dat er een betaling is binnen gekomen, maar daar staat geen bestelling bij. Nu wordt dat schijnbaar nog wel eens genegeerd en wordt er niet eens in het dashboard gekeken. Nu is het zelfs een keer voorgekomen dat paypal een betaling heeft geblokkeerd, omdat mijn klant verzuimt in het dashboard te kijken en de besteller dus een klacht naar paypal heeft gestuurd dat zijn bestelling niet wordt gestuurd. Overigens wel suf dat die persoon niet eerst even bij mijn klant aan de bel trekt, maar dat terzijde.
Mijn punt is dat ik wel geregeld om mijn oren krijg dat mijn implementatie niet zou deugen, omdat er geen e-mails met bestelling worden gestuurd, omdat de besteller het bestelproces niet afrondt. Ik kan hier helemaal niets aan doen en het wordt enerzijds veroorzaakt doordat dus de besteller het bestelproces niet 100% doorloopt en anderzijds omdat mijn klant beetje laks is met het bijhouden van de bestellingen in het dashboard.
Ik had al eens de optie overwogen om de mail met bestelling alvast te sturen voor het betaalproces, maar dit lijkt me verre van ideaal, omdat mijn klant dan geregeld bestellingen kan krijgen, waar niet eens voor betaald is, omdat de betaling is afgebroken (onvoldoende saldo enzo). Ik heb geen idee of dit vaak kan voorkomen, maar ik denk toch best wel geregeld.
Ik vind het suf dat de betaalsystemen er gewoon niet voor zorgen dat direct naar de website wordt terug gekeerd als de betaling is voldaan, maar dat er een tussenscherm tussen zit met als melding 'Klik nu hier om terug te keren naar de website' en juist op dat punt sluiten veel mensen gewoon de browser met alle gevolgen van dien.
Mijn vraag is of jullie dit soort situaties ook meemaken en of er eventueel nog betere oplossingen zijn om dit tegen te gaan.
Frank
Zelfstandige loonslaaf
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28340-gebrek-van-betalingssysteem-geeft-niet-altijd-betaling-voltooid-terug/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag