• 0

Google adwords kiezen voor vertoningen of CTR

Heb ervaren dat je CTR goed omhoog te krijgen is als je de juiste zoekwoorden bij je advertentie kiest.

Dit laatste gaat wel ten koste van het aantal vertoningen.

De CTR zou ook bepalend zijn voor de kwaliteitsmeting van Google.

Welke hoogte van CTR zou je moeten nastreven om toch voldoende vertoningen over te houden.

Ben zeer benieuwd naar de reacties.

 

 

De Kanjer

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn bedoeling is natuurlijk eigenlijk beide.

 

Jonge site dus branding.

 

Maar een te lage CTR zou kunnen leiden tot het helemaal niet meer vertonen en dat is ook niet wat je graag ziet.

 

Clicks blijven natuurlijk belangrijk voor de te realiseren verkopen.

De Kanjer

  • 0

Ik zelf ben niet zo erg van de goede CTR of lage klikprijs en veel zoekwoorden.

 

Ik vindt het belangrijkste dat er uit je budget zo hoog mogelijk conversiepercentage haalt, en natuurlijk de conversies hoger zijn dat je uitgave. Je kan nog zo'n hoge CTR hebben, als je conversiepercentage 0% is, heb je er vrij weinig aan.

 

Probeer de zoekwoorden te vinden die goed conversiepercentages hebben. Dit moet je niet doen op een adwords account van 4 weken oud, maar over meerdere maanden. Als je op deze zoekwoorden adverteerd, heb je vaak ook een goede CTR.

  • 0

Hou vooral de kwaliteitsscore in de gaten, die is belangrijk. Wil je veel vertoningen gebruik dan het Display netwerk. Hoe hoog je CTR moet/kan zijn is afhankelijk van de concurrentie. Hou rekening met 3 tot 5 %. Dan zit je redelijk goed. (zoeknetwerk)

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

  • 0

Ik ben het met 'passie' eens. Misschien is het nóg belangrijker om op het aantal conversies te letten. Google kan dit

zelfs voor je bijhouden (mits je een aparte pagina hebt voor een afgeronde bestelling). Vervolgens kun je hier de

zoekwoorden op gaan aanpassen ;) Het gaat tenslotte allemaal om de verkopen, toch?

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

  • 0

Beste Peter,

 

De kwaliteitsscore in Google AdWords bepaalt voor een groot deel de kosten per klik.

CTR is inderdaad de belangrijkste beïnvloedingsfactor op de kwaliteitsscore.

 

Je vraagt of je moet kiezen voor veel vertoningen of juist een hoge CTR.

Dat hangt er van af...

 

Als je doelstelling inderdaad branding/zichtbaarheid is (=veel vertoningen), dan kun je wellicht beter gaan voor het inhoudsnetwerk. Hier krijg je veel vertoningen en geldt een andere kwaliteitsscore dan op het zoeknetwerk.

 

Als je doelstelling traffic is (=veel klikken), dan zullen er ook veel mensen moet klikken op je advertenties en is een CTR van belang.

 

Een keuze voor het een of het andere is eigenlijk niet van toepassing. Zowel CTR als vertoningen zijn indicatoren die iets zeggen over de kwaliteit van je campagnes.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.