• 0

Inboeken terugstorten zakelijk>prive

Tijdens de bedrijfsstart duurde het nog even voor mijn zakelijke rekening helemaal functioneel was, dus heb hier en daar van mijn prive-rekening aankopen betaald, wel voor bedrijf dus met btw-bon in de administratie.

Ik heb sinds vandaag eindelijk internetbankieren, dit duurde nogal...

 

Vraag:

Als ik een bon van zeg 13 januari 2004 heb (prive-betaald), en deze vandaag 26 jan. heb teruggeboekt van de zakelijke rekening naar prive, boek ik deze dan op de transactie datum van het bankafschrift (vandaag) of op de datum van aankoop in?

 

:-\

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op het moment dat je de aankoop deed kon je het volgende boeken:

 

Kostenpost [bedrag]

Aan Prive [bedrag]

 

Het eigen vermogen in de organisatie bleef per saldo gelijk (als het bon was voor de post inventaris steeg je eigen vermogen)

 

Nu je het geld weer terug wilt boeken naar je prive rekening gaat het als volgt:

 

Prive [bedrag]

Aan Bank [bedrag]

 

Je doet nu een prive opname en dat gaat van de bank (zakelijk) af. Voor je eigen inzicht kun je er bij vermelden welke reden die boeking heeft.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik de bonnen van januari nog niet in de administratie ingevoerd, ben erg druk geweest met het verwerken van de opstartkosten (periode 2003), en ben nu toe aan januari.

 

Ik zit dus al wel aan een bon van 17 januari en terugboeking van 27 januari vast. Schuif ik de bon dan tussen 16 en 18 jan in (om het maar zo te zeggen)?

 

Is het bezwaarlijk dat het dan op het afschrift van deze week staat?

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.