• 0

Keuze van domeinnaam

Wij willen ons gaan richten op de knaagdier markt met het aanbieden van knaagdier kooien/verblijven.

 

Vanwege onze webshop zijn we redelijk op de hoogte van zoekmachine optimalisatie maar nu staan we voor een 'dilemma' waar we geen ervaring mee hebben en zeer verschillende meningen vinden op het internet. Vandaar dat ik de vraag hier even stel.

 

Zelf vind ik 'knaagdier kooi' of 'knaagdier kooien' of iets in die richting niet mooi klinken en het past ook niet echt bij het beeld dat de meeste mensen voor een kooi hebben. Deze is immers vaak van plastic of tralies. Maar veel mensen vergeten ook de optie van een glazen bak.

En dat is nou net hetgeen wat onze bakken zijn, van glas en met glazen verdiepingen er in gekit + een op maat gemaakt deksel van hout en gaas.

 

Wij noemen het zelf graag knaagdier huisvesting of knaagdier verblijven.

 

Maar helaas, in google wordt hier niet of weinig op gezocht. Maar er wordt wel gezocht op knaagdier kooi en daar varianten op.

 

In de bijlage een rijtje met woorden welke gebruikt worden in google.

 

Helaas is knaagdierkooi.nl of knaagdierenkooi.nl of een andere variant hiervan bezet.

.com adressen zijn wel vrij.

We kunnen dus:

 

1. een .com adres nemen met zoekwoorden waar wel op gezocht wordt.

2. een .nl adres nemen zoals knaagdierverblijven.nl of knaagdierhuisvesting.nl

 

Wat vinden jullie of wat zouden jullie doen?

zoekwoorden.txt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het spijt me zeer dit te lezen.

Ik heb inderdaad gezegd als de website online is.

 

We hebben hier even over nagedacht en we wilden eerst de website online hebben, wat wat langer duurde dan gepland en daarna eens kijken wat google met onze site zou gaan doen.

Zodat jullie eventueel nog op of aanmerkingen zouden kunnen geven.

 

Het is toch niet verplicht om direct in de eerste dagen na plaatsing te laten weten wat het geworden is?

Ik wou inderdaad eerst 100% tevreden zijn over het concept in plaats van hier met half af gemaakte links en websites te gaan gooien.

Dan zouden jullie met op en aanmerkingen komen, terwijl alles nog in beweging is.

 

Onze url is inderdaad knaagdieren-kooi.nl geworden.

Ik zou graag hebben dat de link in een paar post terug kan worden verwijderd. Op die manier worden we door google hier ook opgepikt en dat wil ik liever niet hebben.

 

We zijn erg tevreden over het resultaat en nu maar afwachten hoe we gaan scoren in google. We waren gelukkig al binnen enkele dagen te vinden.

 

Link naar reactie
  • 0

Het ging meer over de verdenking dat je een web bureau was die voor een klant werkte. Je blijkt nu allebei te zijn.

 

We denken mee en zien ook graag resultaat ;)

 

Je geeft aan dat je de link verwijderd wil zien dus ik neem aan dat je hem ook niet meer laat beoordelen op HL.

 

Nog 1 tip ik zou hier nog wat topics gaan doorlezen wat je site is echt niet SEO vriendelijk.

 

Succes met je shop.

 

Nooduitgang ;D

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

En dat bedoelde ik nu ook weer niet.... ;)

 

Ik wil niet dat de link hier vermeld wordt omdat google, higherlevel weergeeft in de resultaten als er op knaagdieren kooi of iets dergelijks wordt gezocht, dat gebeurd nu namelijk ook al enigszins en wil ik liever voorkomen.

Daarnaast wordt dit topic dan als inlink gezien, terwijl dit forum natuurlijk helemaal niks heeft met knaagdieren ed.

 

Ik zou het leuk vinden als de site hier gekeurd wordt. Alleen dan liever dus niet als

Vandaar dat ik vraag de link te verwijderen en gewoon knaagdieren-kooi.nl er neer te zetten.

 

Laat maar even weten wat jullie van de site knaagdieren-kooi.nl vinden en wat hier niet SEO vriendelijk aan is?

We willen het juist wel SEO vriendelijk hebben, want we moeten het vooral hebben van bezoekers via google :)

 

We hebben ons als webbureau voornamelijk met andere aspecten van sites bezig gehouden, en de SEO altijd uit besteed. Nu willen we dit graag bij onze site zelf gaan doen, en daadwerkelijk eens zien wat invloed heeft op google en hoe google op bepaalde zaken reageert.

Wij zijn absoluut geen webbureau welke op een forum andere mensen gaan laten nadenken en vervolgens dit doorspelen aan de klant. Dit topic staat dan ook absoluut los van de werkzaamheden welke wij naast onze webshop en nu de knaagdier verblijven verrichten, en ik wil dan ook graag dat het los gezien wordt.

 

Tevens vind ik het niet prettig om te lezen dat we dan maar een half webbureau en half webshop houder naast elkaar zijn.

Twee mensen kunnen verschillende ondernemingen hebben samen waar beide veel tijd in wordt gestoken en waar we beide erg veel plezier in hebben en dan ook vooral erg serieus in zijn.

Wij zien ons absoluut niet als half webbureau of halve knaagdier verblijf ontwerpers ;)

Link naar reactie
  • 0

Dan hebben wij niet goed begrepen dat er geen streepjes in een domeinnaam mogen voorkomen voor SEO. Domeinnaam opties met streepjes zijn namelijk op de eerste pagina's ook genoemd.

 

Het was eigenlijk kiezen tussen deze en een .com adres.

Wij zijn toen voor .nl gegaan met streepje.

 

We zullen zien hoe dit gaat uitpakken. Pakt het niet goed uit dan is het een goede leer voor de volgende keer ;)

 

Edit: Bovendien, als ik in google op zoekwoorden waar wij graag in willen scoren komen er op de eerste pagina al 3 sites met een streepje in de domeinnaam te voor schijn.

Misschien voor de echte zoekwoorden waar heel veel concurrentie is zal het vast belangrijk zijn, maar als ik zo naar de concurrenten kijk waar wij boven willen scoren hebben die ook gewoon een streepje :)

Link naar reactie
  • 0

Dan hebben wij niet goed begrepen dat er geen streepjes in een domeinnaam mogen voorkomen voor SEO. Domeinnaam opties met streepjes zijn namelijk op de eerste pagina's ook genoemd.

 

Het was eigenlijk kiezen tussen deze en een .com adres.

Wij zijn toen voor .nl gegaan met streepje.

 

We zullen zien hoe dit gaat uitpakken. Pakt het niet goed uit dan is het een goede leer voor de volgende keer ;)

 

Dat streepje verhaal heb ik geen goede ervaringen mee. Zou wel wat succes verhalen willen horen met streepje. Zo niet kun je altijd nog veranderen toch?

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Dan hebben wij niet goed begrepen dat er geen streepjes in een domeinnaam mogen voorkomen voor SEO. Domeinnaam opties met streepjes zijn namelijk op de eerste pagina's ook genoemd.

 

Het was eigenlijk kiezen tussen deze en een .com adres.

Wij zijn toen voor .nl gegaan met streepje.

 

We zullen zien hoe dit gaat uitpakken. Pakt het niet goed uit dan is het een goede leer voor de volgende keer ;)

 

Edit: Bovendien, als ik in google op zoekwoorden waar wij graag in willen scoren komen er op de eerste pagina al 3 sites met een streepje in de domeinnaam te voor schijn.

Misschien voor de echte zoekwoorden waar heel veel concurrentie is zal het vast belangrijk zijn, maar als ik zo naar de concurrenten kijk waar wij boven willen scoren hebben die ook gewoon een streepje :)

 

Laat eens zien? hou je rekening met personal search?

 

Kijk ik even wat de werkelijke ranking is...

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Dit is de werkelijke ranking (bij benadering)

 

Is een plaatje dus geen zorgen over (concurrentie leesbaarheid)

 

Ik kan je niet hier alles uitleggen (zou ik een boek moeten schrijven ;)). Ga Googlen en nogmaals lees meer topics door en trek je eigen plan.

 

Wat ik nu graag zou willen weten zijn de succesverhalen met een - in de URL.(heb jij ook wat aan)

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Kan de ene anonieme gebruiker de andere anonieme gebruiker hier linkcensuur opleggen onder het mom van SEO? Dit is toch een internetforum?

 

Lees

half bureau en half webshophouder
maar gewoon als zowel... als... Je had hier véél meer kunnen halen en bereiken dan het resultaat van nu. Wat een nauwe blik op zoekmachineoptimalisatie.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Frans nog niet helemaal overtuigd.

 

Deze

 

Sta je zelfs op de longtail nog steeds niet op nr 1. De korte domein naam wint het. En je hebt de factor van de nieuwswaarde link dingen enz. enz. Hoe lang sta je er?

 

Je voorbeelden zijn mooi maar waar ik op zoek naar ben zijn succes verhalen met een domein met - pje.

 

Edit (toevoeging) het streepje/spatie wint het niet van de korte domein naam. Zeker niet met Google instant. En als dat komt verlies je de helft van de zoek opdrachten...

 

We wachten het af ;)

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Nummer 1 gebruikt in een gesponsorde link de domeinnaam zonder extensie van nummer 2 achter de url. Znw + ww, is dat al long tail? Ik zou dat pas zo willen noemen met toevoeging van een categorie of onderwerp. Nummer 2 heeft een beperkter aantal en minder doordachte categorieën als ik dat zo snel gok.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Nummer 1 gebruikt in een gesponsorde link de domeinnaam zonder extensie van nummer 2 achter de url. Znw + ww, is dat al long tail? Ik zou dat pas zo willen noemen met toevoeging van een categorie of onderwerp.

 

Groet,

 

Highio

 

Ik heb het hier over SEO. Als we gaan praten over SEA dan is het een compleet ander verhaal. >:(

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Succes verhalen kan ik je (nog) niet brengen, en daarbij komt dat de zoekwoorden waar we op gevonden willen worden eigenlijk allemaal niet de producten aanbieden welke wij aanbieden.

 

Toch ben ik het met bovenste posts eens dat er wel degelijk streepjes op de eerste pagina voorbij komen.

 

Toch ben ik benieuwd wat jullie van de gekozen domeinnaam vinden.

Ik had toch liever een .nl dus vielen al aardig wat opties af.

De mooiste, beste, leukste enz vonden we erg leuk bedacht en spelen we nog steeds wel mee om te combineren met andere toekomstige sites met dit onderwerp.

 

Verder zijn er veel suggesties genoemd welke voor mensen die net nieuw komen kijken in de knaagdier wereld (en dat kunnen dus ook klanten zijn dan realiseren wij ons zeker) misschien logisch lijken, maar weinig tot niet als zoekwoorden worden gebruikt en in de bestaande wereld van fokkers en liefhebbers niet als erg logisch worden beschouwd.

 

Vandaar deze optie. Zowel knaagdieren als kooi komt er in voor. Alleen met een streepje. Wat dat uiteindelijk gaat doen zullen we zien!

 

Ik zal eens kijken in welk forumdeel de site gekeurd kan worden :)

Link naar reactie
  • 0

 

Deze

 

Sta je zelfs op de longtail nog steeds niet op nr 1. De korte domein naam wint het. En je hebt de factor van de nieuwswaarde link dingen enz. enz. Hoe lang sta je er?

 

 

Je vraagt voorbeelden met een streepje, je krijgt voorbeelden met een streepje. En nee, ik heb niet verder gekeken dan het streepje.

 

Als je dat wel doet voor jou voorbeeld:

 

De nr. 1 heeft volgens yahoo 24.474 inlinks van andere sites. posters-kopen.nl heeft er slechts 147

 

Dat lijkt me een meer valide verklaring waarom -kopen.nl niet op 1 staat.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Aantal inlinks, ja... streepje of niet zorgt voor veel werk en hoofdbrekens. Ik ben in dit opzicht blij dat ik geen merkeigenaar van C&A, V&D of H&M ben...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het topic blijkt afgesplitst: een hok is naar mijn gevoel een (groter) buitenverblijf, een kooi een tralieverblijf (volière voor vogels) en een min of meer gesloten kunststof of glazen verblijf zou ik bij voorkeur een bak en juist geen kooi noemen. Stekjes groeien in een kas of kweekbak. Positioneer je activiteiten zo duidelijk mogelijk, dan pas volgt internet marketing. Succes ermee!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp de suggesties helemaal en voor 2 van de knaagdier verblijven is ook een aparte naam welke wel in het buitenland wordt gebruikt. In Nederland nog niet of nauwelijks bekend en mensen denken vaak he wat leuk en grappig als ze het zien.

Maar ze komen er niet op als ze het in google intikken.

 

Een hok is inderdaad ook niet mijn keus, en ook kooi vind ik persoonlijk niet veel.

Maar als ik afga op zoekresultaten in google en het vele vragen aan potentiële klanten zoekt bijna iedereen op kooi.

Dan kan ik wel jaren gaan zitten wachten tot de andere woorden wat meer zijn ingeburgerd, maar het diersoort waar wij ons vooral op richten is na enkele jaren nog niet eens super bekend. Laat staan de benaming voor een kooi daarvan.

 

We gebruiken de benamingen wel op de site, maar als domeinnaam(en) moesten we toch meer nadenken hoe we de meeste potentiële kopers op de website zouden krijgen.

Mensen die namelijk een glazen bak zochten, zochten dan ook op knaagdier kooi, of in combi met de naam van het diersoort.

 

Dus dan moet je wat..

Ik had het liever anders gezien en de komende jaren zullen we de termen blijven gebruiken, maar je moet gewoon echt rekening houden met hoe de bezoekers of de potentiële kopers denken in plaats van wat jezelf het beste vindt.

Ik heb bijvoorbeeld jaren lang op mijn informatie pagina het woord huisvesting gehad.

Ik dacht, dit zal wel veel worden gebruikt, maar nooit echt onderzoek naar gedaan.

Nu de laatste weken en maanden veel op google gezocht, en blijkt dat dat woord niet of nauwelijks wordt gebruikt. Mensen zijn dus nooit echt op mijn site via die pagina binnen gekomen blijkt nu. Wat een verschil nu ik kooi heb gebruikt.

En dat is dan alleen nog maar een informatie pagina.

Dit gaat om inkomsten. Niet de hoofdactiviteit van de eenmanszaakjes welke we hebben, maar toch wel een belangrijke en niet te vergeten een favoriet.

Link naar reactie
  • 0

Helemaal off-topic is het niet aangezien TS bewust voor een dergelijke domeinnaam heeft gekozen en daaruit de discussie voorkomt die ook voor TS relevant kan zijn

 

Je voorbeelden zijn mooi maar waar ik op zoek naar ben zijn succes verhalen met een domein met - pje.

 

Zie het overzicht van de domeinnamen van fonq

 

(fonq staat in de webwinkel 100, dus qua omzet zijn ze redelijk succesvol denk ik)

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

Mmmm helemaal overtuigd ben ik nog niet. De domein namen bij Fonq die met een - zijn. Zijn er veel waar een merk gebruikt wordt. Over het algemeen waar een product in staat die zijn zonder streepje.

 

Maar goed om het af te sluiten, ik heb er zelf geen goede ervaringen mee. (kan natuurlijk ook aan andere factoren gelegen hebben)

 

Vooruitgang ;) (Back to Google life :))

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Een streepje ertussen is echt geen enkel probleem voor de zoekmachines. Mijn sites hebben allemaal streepjes, en die doen het prima (vooral ook door andere zaken natuurlijk).

 

@Goog vergelijkt appels met peren. Natuurlijk is een korte domeinnaam met alleen het zoekwoord het beste. Maar die is 99 van de 100 keer niet beschikbaar. Dus dan kies je een langere, waar het zoekwoord wel in staat. Streepjes, of .com maakt dan echt geen verschil, evenmin als de fysieke locatie van de server, om nog maar eens iets te noemen. Het gaat om de content (en de links, maar alleen omdat Google er vanuit gaat dat goede links betekent dat er goede content is).

 

Toch één punt van kritiek op dat streepje van TS: in het Nederlands schrijf je knaagdierkooi namelijk aan elkaar, zonder spatie en dus ook zonder streepje. Of zoekt men online toch meer op de zoekterm met een spatie ertussen?

 

Dan nog een ander punt voor TS: wees niet bang dat er hier gelinkt wordt naar je website. Ik zou het zelfs een zeer goede in-link voor je website vinden. Nog on-topic ook (dit draadje gaat immers over knaagdierkooien).

 

Link naar reactie
  • 0

Zover ik kon nagaan wordt het meest gezocht op knaagdieren (meervoud) en kooi in enkelvoud.

En als je beide woorden meervoud doet zoeken mensen ook het meeste op gescheiden.

 

Vandaar dat we eerder hebben gekozen voor de .nl variant met streepje dan de .com variant aan elkaar.

 

De volgende combinaties zijn mogelijk waar mensen ook op zoeken:

knaagdierkooi

knaagdier kooi

knaagdierenkooi

knaagdieren kooi

knaagdier kooien

knaagdierkooien

knaagdierenkooien

knaagdieren kooien

 

De populairste zijn knaagdieren kooi en knaagdieren kooien.

In combinatie met knaagdier(en) wordt er niet of nauwelijks of aquarium en terrarium gezocht.

Ook in combinatie met bak, of glazen bak wordt bijna niet gezocht.

 

Dus naar ons idee is de gekozen domeinnaam 1 van de beste opties.

Bedankt voor je reactie, ook naar mijn idee zal het streepje niet het grootste struikelblok zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.