• 0

Zien jullie potentie in dit business concept?

Allereerst, ik ben Sander en nieuw hier. Ik ken dit forum als een verzamelplek voor kundige, creatief denkenden die openstaan voor innovaties (en hier een mening over hebben). Ik lees hier al een hele tijd mee, maar heb nog nooit iets gepost. Tot nu dus. Met ons team werk ik nu twee jaar aan het volgende en ik zou graag jullie mening hier eens over horen (verwachte lancering in de EU: april 2011).

 

De basis: één platform (met EGI-vergunning) voor retailers en consumenten om te betalen, te adverteren en te sparen. Alles op basis van snel, safe en simpel met prepaid accounts.

 

- Voor het eerst echt gratis transacties zonder dure abonnementen. Voor zowel consumenten als retailers. (kostenloze micro-payments!)

- Online adverteren op locatie, geslacht of leeftijd, waarbij de retailer betaalt per financiele transactie die naar aanleiding van zijn online advertentie plaatsvindt. Voor het eerst echt: no cure, no pay.

- Eén universeel spaarsysteem, waarbij iedere retailer individueel zijn loyalty-instellingen bepaalt. Tegoeden worden per retailer bijgehouden en slechts één pas is voldoende. De introductie van de 'Alles-in-één pas', die tevens betaalfunctionaliteit heeft.

 

Graag eens jullie visie hier op, zien jullie potentie? Niet zozeer in de techniek, maar meer de functionaliteit.

 

Mvg

Sander

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zie er wel wat in, micropayments (en dan zelf als ondernemer iets overhouden). (nationaal of internationaal?)

 

 

Alleen dat prepaid staat me niet aan. Hebben we daar geen walli card voor (of is dat al opgeheven)?

 

Ik denk dat daar banken voor nodig zijn, en die willen (nog) niet. Ik herrinner me goed dat de prepaid GSM opwaardeer kaarten vroeger van die kras vouchers waren, totdat een slimmerik oude pinautomaten opkocht en deze omprogrammeerde naar "voucher printers". Die firma is begonnen met losse krasvouchers kopen, openkrassen en handmatig invoeren in de database. De providers wilde geen database opsturen zodat het automatisch kon. Nu krijg je volgens mij nergens meer kras vouchers. Moraal van het verhaal ; ik denk dat je de banken nodig hebt, en die willen (op dit moment) nog niet (aan micro payments)

 

Link naar reactie
  • 0

Alles wat je noemt klinkt leuk als daadwerkelijk de hele wereld erop over ging. Dat gaat nooit gebeuren, dus kan je nooit "Alles in 1" aanbieden.

 

Hebben trouwens niet alle grote affilate bedrijven ook een per sale / lead vergoeding? Dat betekent toch dat je alleen voor het medicijn betaalt?

 

Hoe denk je het vertrouwen van bedrijven en consumenten te winnen om dit ipv een bank te gebruiken? Aangezien het prepaid is, ziet het eruit als het vroegere paypal (zonder cc). Volgens mij is het redelijk bewezen dat dit een achterhaald systeem is. Paypal heeft nu koppeling aan incasso, de banken hadden ook zulke prepaid systemen, nu heb je ideal.

Je hebt nog wel de walliekaartjes ed, maar dat is ook vooral vanwege de anonimiteit en totaal niet efficient.

 

Het klinkt wel goed, en met een EGI licentie straal je wel betrouwbaarheid uit (volgens mij heeft mollie dat zelfs niet). Maar succes hangt heel erg af van de impuls die je op kunt bouwen. Heb je een goed marketingplan / budget? Heb je grote partners die de boel in beweging kunnen zetten (bol, wehkamp, (misschien integratie met marktplaats)?

Link naar reactie
  • 0

@rk

 

Bedankt voor je reactie! Interessante gedachte .De truc is volgens ons juist om een transactiesysteem LOS van banken te maken. Schillen om het huidige bancaire systeem (iDeal, Paypal, etc) blijven kampen met (hoge) transactiekosten, want laten er eerlijk zijn: 20 cent per transactie wordt gepresenteerd als erg laag, maar legt de complete micro-payment markt lam. Denk bijvoorbeeld aan het afrekenen van online media: 5 eurocent voor een Youtube-filmpje, 3 eurocent voor een column op telegraaf.nl of 15 eurocent voor een artikel van autoweek. Je ziet deze verschijnselen (nog) niet, omdat er geen oplossingen voor zijn. Maar reken maar dat die de komende vijf jaar gaan komen.

 

Prepaid-vrijheid is de basis om een dergelijk systeem mogelijk te maken. Met altijd de mogelijk om te 'ontladen' naar een eigen bankrekening. Zo blijft de ultieme vrijheid zonder beladen kredieten, etc.

Link naar reactie
  • 0

@chielsen

"Alles wat je noemt klinkt leuk als daadwerkelijk de hele wereld erop over ging."

Met die houding is nooit iemand succesvol ondernemer geworden he? ;)

 

wat betreft 'lead for sale' heb je tot zover gelijk, maar er is meer.

Het punt is dat het geld van de retailer naar de verkeerde partij gaat: de lachende derde (de affiliate). Wat is de wortel die je de consument voor wil houden om naar je winkel te komen? De beste wortels zijn keiharde Euro's gebleken.

 

Gebruik het marketingbudget om consumenten een wortel voor te houden om ze aankopen te laten doen. Distribueer tegoeden via een ClickiT© (klikbare advertentie) onder geselecteerde groep consumenten. Pas bij een aankoop INVESTEERT de retailer IN ZIJN CONSUMENT (door de tegoeden te verzilveren). Nu zie je het verschil 'Investeren' en 'consument' is iets anders als 'kosten' en 'derde externe partij'. De ROI is altijd >100% en de retailer heeft een middel om nieuwe klanten te bereiken. ;)

Dit wetende zou ik graag eens horen hoe je nu tegen de advertentie functionaliteit aankijkt.

 

Paypal Micro: als je dat leest krijg je toch ook de kriebels? Als ik dat lees weet ik nog niet wat ik betaal. Het liefst betaal ik niks, zonder addertjes, rare percentages, etc. Zeg nou zelf: dat klinkt toch veel beter?

 

@Jeroen Bakker

Voor een platform met deze potentie (als je eens met serieuze partners gaat brainstormen over mogelijkheden) en waar veel interesse (banken, online media) voor is, is twee jaar voorbereiding niet raar. Zeker als de miljoenen niet voor het grijpen liggen in een ontwikkelingsfase. Uiteraard zitten in deze periode test fases. Dit project wordt serieus opgepakt. Een EGI vergunning (die -pak 'm beet- in totaal een investering van een half miljoen vraagt) laat misschien zien hoe serieus deze business is. Daar is geen ruimte voor toevalligheden.

Link naar reactie
  • 0

"Met die houding is nooit iemand succesvol ondernemer geworden he?"

 

Nee, maar je zegt dat mensen dan hun andere passen kunnen weggooien, dat is uit een realistisch oogpunt gewoon niet juist.

 

"Dit wetende zou ik graag eens horen hoe je nu tegen de advertentie functionaliteit aankijkt."

Neem jij niet gewoon de rol van de affiliate over? Jullie verdienen daar toch ook geld aan?

 

" als je dat leest krijg je toch ook de kriebels"

Uhhm, als ik mijn geld ergens moet stallen krijg ik wel een beetje kriebel als het gratis is. Bij grote banken weet ik waar ze geld aan verdienen + hebben al heel lang een grote naam. Hoe denk jij mensen te overtuigen van de veiligheid en zekerheid van hun geld. Kijk bijv maar: http://il.youtube.com/watch?v=4TP51hStSTI&feature=related

Link naar reactie
  • 0

Ik beweer niet dat alle pasjes weg gegooid kunnen worden. Ons bedrijf heet Ulinq. Tegoeden van alle typen Ulinq passen (een pas heet bij ons een TickiT©) kunnen worden overgeboekt naar de persoonlijke All-in-one TickiT. Dus of je nou van vrienden een Gift TickiT krijgt (vrij besteedbare gepersonaliseerde cadeaupas) of je krijgt een Brand TickiT (klantenkaart) met tegoed voor de volgende aankoop van een retailer, thuis boek je in 10 seconden deze tegoeden over naar je eigen All-in-one TickiT. Dat is het idee. Wij laten de huidige pasjes voor wat ze zijn, want daar ontbreekt iedere infrastructuur. Zolang er geen initiatief wordt genomen om een betaalbaar universeel platform neer te leggen zal er nooit een oplossing komen voor de huidige problematiek. (hoge transactiekosten, dure abonnementen, wegvloeiende marketingbudgetten, verstrooide advertentiemarkt, etc)

 

De enige kosten die een retailer heeft om bij ons te adverteren is 100 Euro per JAAR. Daarvoor kan de retailer ONBEPERKT ClickiTs (klikbare advertenties) plaatsen. Daar verdienen wij verder niks aan zodat marketingbudgetten behouden blijven.

Wij verdienen weinig per retailer. Wij bieden veel voor weinig omdat het platform staat of valt met massa.

 

Wat betreft de kriebels:

Wij verwachten niet dat er duizenden Euro's op een account worden geplaatst. Het zal eerder tientjeswerk zijn. Dat neemt de spanning al weg en in praktijk (en onderzoek) is gebleken dat het overtuigen van de consument in principe niet eens nodig is. We hebben binnenkort de EGI status (afgeslankte bankvergunning) waarmee we onder toezicht staan van toezichthouder De Nederlandse Bank ter behartiging van de belangen van de consument. Wij snappen zelf ook dat het een geoliede machine moet zijn, vandaar dat de voorbereidingen lang duren. Zoals ik zei: there's no room for errors in here...

 

De toekomst laat mooie dingen zien omdat wij interface onafhankelijk bouwen. Denk aan mobiel betalen zoals het hoort en los van elke bank. Denk aan een werkende ChipKnip oplossing. Denk aan Layar applicaties waarbij je tegoeden kunt sparen al wandelend door een winkelstraat. Denk aan retailers die bieden op open loop (vrij besteedbaar) in ruil voor closed loop (retailer specifiek). Je zult zien dat je geld straks meer waard wordt...

 

Het rare is dat je mensen moet overtuigen dat het gratis/goedkoop en toch snel, safe en simpel is. Ik verbaas me er juist om dat er nog zoveel gratis content op internet staat, maar mijn voorspelling is dat dat de komende 5 jaar enorm gaat veranderen... Hoe denken jullie daar over? Wat voorspellen jullie?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.