Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
klaasklomp
Laat ik allereerst melden dat ik persoonlijk bijzonder weinig juridische kennis heb genoten van bedrijfsrecht etc.
Ik bevind me in een situatie waarin ik mijn aandelen wil verkopen. Ik bezit een aandeel van 10% (met een eigen Beheer BV) in een bedrijf waar momenteel conflicten spelen. Een andere aandeelhouder bezit 30% van de aandelen en deze laat zich binnenkort waarschijnlijk uitkopen.
Er zijn in totaal 4 aandeelhouders, en ik voel de bui al hangen dat ze ook zsm van mij afwillen aangezien ik ook een familieband heb met de vennoot die weg gaat. Nu ben ik ook buiten mijn aandeel ook gewoon in loondienst.
Al met al een aardige verstrengeling, en ik vroeg me dus af waar ik mij het beste kan laten adviseren. Mijn gevoel zegt dat ik zo snel mogelijk van mijn aandelen af moet nu ze nog een redelijke waarde vertegenwoordigen. Om me daarna enkel te bekommeren over mijn baan in loondienst van het bedrijf.
Is het gewoon een kwestie van een bedrijfsjurist contacteren en mij laten adviseren? Er zijn zoveel specifieke gebieden die met fiscale zaken te maken hebben dat ik het lastig vind een adviseur te vinden.
Normaliter zou ik contact opnemen met mijn accountant, maar deze is ook de accountant van andere vennoten, dus ik zou liever onafhankelijk advies hebben.
Alvast bedankt voor jullie tijd.