Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tulpje57
Beste deskundigen,
Als 'broekie' wil ik een situatie voorleggen die voor mij als onervaren speler in dit spel erg onoverzichtelijk is.
Situatie: Ik werk gedurende 3 jaar bij bedrijf , vof, die 3 filialen heeft. Éen van die filialen is mij aangeboden om over te nemen. De andere 2 zullen hoogstwaarschijnlijk worden overgenomen door een grote marktpartij die meerdere filialen door het land heeft, w.o, ook een aantal franchise kantoren. Ik zou met 'mijn ' filiaal bij ditzelfde bedrijf gaan franchisen. Nu zijn er zo'n 14 medewerkers in dienst, waarvan de meeste een contract voor bepaalde tijd hebben. Zij hebben voor zover ik weet allemaal een contract waar een vaste standplaats in staat met clausule dat zij bereid moeten zijn in te vallen in andere filialen. Een van de medewerkers in mijn filiaal heeft een wat bijzondere positie. Zij werkt ruim 20 jaar voor deze eigenaren, heeft geen contract en werkt geen vast aantal uren, noch heeft een vaste functie omschrijving. Zij heeft allerlei hand en spandiensten verricht, maar de laatste 3 jaar werkt zij eigenlijk alleen nog maar in mijn filiaal.
Concreet is mijn vraag: kan ik dit personeelslid uitsluiten bij eventuele overname? Om mij heen hoor ik hier verschillende meningen over. De een is van mening dat de huidige eigenaren hiervoor verantwoordelijk zijn omdat ik niet de vof overneem en zij in dienst zou zijn van de vof, anderen beweren dat je geen personeel mag uitsluiten bij een overname.
Zoals in het begin gezegd ben ik erg nieuw in de materie, maar ben wel erg benieuwd hoe een deskundige hier tegenaan kijkt.
Hoor graag jullie reacties en adviezen.
BTW: sta op goede voet met genoemde persoon, dus voel me ook een beetje 'verplicht' naar haar toe.