• 0

Nieuw thee merk

Beste mede forumgebruikers,

 

Op dit moment doe ik onderzoek naar mogelijke afzetkanalen voor een nieuw thee merk.

Het betreft een thee soort dat puur en alleen biologische ingrediënten bevat.

Nou heb ik allereerst een potentiële afnemer geanalyseerd namelijk een natuurwinkel.

Hiervan ben ik te weten gekomen dat de gemiddelde omzet aan thee € 275,75 bedraagt.

Aangezien ik een schatting wil maken van een mogelijke ordergrootte had ik me voorgenomen

om van deze omzet circa 15% te nemen aangezien het natuurlijk een nieuw merk is.

Is deze percentage realistisch? Of verwachten zullen een hoger percentage of juist lager en waarom?

 

De verkoopprijs die wij adviseren is € 3,70 inkoopprijs voor de

detaillist zelf is € 1,70. Ik hoop echt dat iemand mij zou kunnen helpen ook al is het voor mijn studie.

Ik heb er uiteraard begrip voor dat dit forum eigenlijk puur en alleen is voor mensen die ondernemingsplannen

hebben of het al zijn, maar ik zelf ben geneigd om dit later ook te worden. Dus alle hulp die geboden wordt bij de kleine stapjes naar mijn doelen stel ik altijd zeer op prijs.

 

Mvg MarvinW

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

ook al is het voor mijn studie.

 

beste Marvin,

 

Na alle eerdere ideeën waarvoor je op HL om advies vroeg, is dit nummer 6 in de lijst. Dat je dit gaat doen als studieopdracht is reden om hier een slot op te zetten.

 

Mocht je dit plan (of welk ander plan dan ook) ooit echt serieus gaan oppakken, dan ben je hier weer welkom. HL is niet bedoeld om studiewerkstukken voor je uit te werken, ook al zal dat mogelijk ooit van pas komen bij de start van een onderneming.

 

groet en succes met de studie

 

Joost HL admin

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.