Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Alle stukken die geschreven worden, ongeacht of dit in een boek, tijdschrift of PDF is, de schrijver (auteur) heeft de auteursrechten. Waarom neem je niet even contact met de auteur op om te kijken wat mag, want ander houd het op bij het linken op zich. Nee heb je, ja kun je krijgen.

• 0

Het gaat om meer als een item waaronder ook een van een groot bureau.

Via deze weg gaat makkelijker en het is ook iets betrouwbaarder als van een partij die er belang bij heeft.

Betekent dit dat er bij elk item contact moet worden gezocht met de auteur? Of kan ik het ook gewoon plaatsen en dan maar zien wat er gebeurt? Of krijg ik daar prblemen mee?

Moet ik bij een link ook de bron vermelden of is dat wel duidelijk?

• 0

Je mag samenvatten, citeren en parafraseren (in eigen woorden weergeven) maar je mag niet zonder toestemming kopiëren. Copy-paste is niet toegestaan. Is ook helemaal niet nodig. Als de maker het geheel in pdf beschikbaar stelt, kun je een samenvatting met bronvermelding op je site opnemen en een link plaatsen - daar heb je geen toestemming voor nodig.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Toch kan het wel handig zijn om toestemming te vragen voor een kopie. Linken is prima, totdat de auteur het bestand om de een of andere reden offline haalt. Dan heb je niet meer zoveel aan je samenvatting. In die zin is er een duidelijk verschil tussen citeren van bronnen die met zekerheid ergens in een bibliotheek liggen, en online bronnen die kunnen worden verwijderd of aangepast.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar