• 0

Mijn assortiment in de winkel van een ander, hoe samenwerken?

Hallo allemaal, Vorig jaar het ik een bedrijfje opgestart voor de verkoop van houten speelgoed. Ik heb een webshop, sta op braderieen en klanten komen bij mij aan huis om speelgoed te kopen. Ik heb thuis niet de mogelijkheid om een ruimte als winkel in te richten, maar ik zou dit wel graag willen. Mensen willen graag het speelgoed zien voordat ze het kopen. In ons dorp zit een winkeltje waar zwangerschapskleding en babykleding wordt verkocht. De eigenaresse verkoopt sinds kort ook kleine cadeautjes. Ik heb haar benaderd of ze interesse heeft om ook mijn houten speelgoed te verkopen. Ik denk dat wij elkaar kunnen versterken; i.p. hebben we dezelfde doelgroep. De eigenaresse heeft inderdaad interesse. Binnenkort hebben we een afspraak om het een en ander door te spreken. Ik vraag me af hoe wij het beste kunnen gaan samenwerken. Ik verwacht dat zij financieel hier ook wat aan over wil houden. Zal ik een deel van de huur betalen? Biedt ik haar een deel van de winst? Of...of...of... Hebben jullie tips voor me?

Durf in het diepe te springen, anders val je nooit omhoog!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou t zelf niet te moeilijk maken. Ik zou haar marge bieden op de te verkopen producten op 2 manieren:

 

[*] Een marge of vergoeding per produkt dat wordt afgehaald via jouw webshop. Immers hier profiteert zij om dat ze meer klanten binnen krijgt die ze eventueel ook haar eigen producten kan verkopen.

[*] Een hogere marge op producten die zij verkoopt aan haar eigen klanten, hier profiteer jij natuurlijk door een stukje extra verkoop.

 

Door vergoeding/marge per product loop je zelf niet veel risico. Je kan eventueel afspreken dat producten die zij niet verkoopt dat jij die weer terug neemt zodat zij ook geen risico loopt.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Jij bent voor haar ook een leverancier, bij haar andere leveranciers zal ze ongeveer de inkoopprijs maal 2 doen om op haar incl btw prijs te komen voor de producten in de winkel. Ik weet niet of ze jou anders wil behandelen dan haar andere leveranciers. Haar voordeel zou kunnen zijn dat ze meer bezoekers in de winkel krijgt via jouw webwinkel maar ik vraag me af hoeveel dit er id praktijk zullen zijn.

 

Waarom zou zij niet rechtstreeks kunnen inkopen op de plaats waar jij zelf ook inkoopt?

Waarom zou ze op jouw producten minder marge willen maken dan op de rest van haar assortiment?

 

Als je haar motivatie kent (dus na het gesprek) kun je ook een betere inschatting maken van waar je haar blij mee maakt.

Link naar reactie
  • 0

Manon en Wouter gaan uit van het idee dat mijn speelgoed gekocht wordt door de eigenaresse van de winkel. Ik zat zelf meer aan het principe dat Frank beschrijft te denken. Het speelgoed blijft van Madera Houten Speelgoed, ook als het in de winkel ligt. Ik heb zelf niet de financiele mogelijheden een winkel te huren, op deze manier kan ik mijn speelgoed wel vanuit een winkel verkopen. De eigenaresse van de winkel moet ruimte voor mijn speelgoed maken in haar winkel en de artikelen ook daadwerkelijk verkopen, ik kan zelf maar zeer beperkt in de winkel aanwezig zijn.

Durf in het diepe te springen, anders val je nooit omhoog!

Link naar reactie
  • 0

Het speelgoed blijft van Madera Houten Speelgoed, ook als het in de winkel ligt. Ik heb zelf niet de financiele mogelijheden een winkel te huren, op deze manier kan ik mijn speelgoed wel vanuit een winkel verkopen. De eigenaresse van de winkel moet ruimte voor mijn speelgoed maken in haar winkel en de artikelen ook daadwerkelijk verkopen, ik kan zelf maar zeer beperkt in de winkel aanwezig zijn.

Ik zie de meerwaarde voor de uitbaatster niet. Bij consignatieverkoop geef je haar inderdaad de kans te ontdekken of het assortiment aanslaat (zonder risico), maar eens dat vaststaat is het voordeliger voor haar om de artikelen gewoon zelf in te kopen bij de leverancier, net zoals jij dat doet, toch?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.