• 0

Concurrentie.

Geachte lezers,

 

bij deze wil ik jullie een vraag stellen. Stel je voor dat wanneer ik belastingpapieren/belastingadvies voor particulieren ga verzorgen en ik ga hiermee flink onder het bedrag zitten dat een administratiekantoor voor deze dienst vraagt is er dan het risico dat ik aangepakt kan worden vanwege oneerlijke concurrentie of iets dergelijks??

 

Zelf kon ik helaas niet het antwoord hierop vinden. Alvast bedankt !!!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stel je voor dat wanneer ik belastingpapieren/belastingadvies voor particulieren ga verzorgen en ik ga hiermee flink onder het bedrag zitten dat een administratiekantoor voor deze dienst vraagt.

 

 

Beste Paul,

 

Juridisch mag je elke prijs vragen die je wilt, ethisch gezien, vind ik je uitspraak "flink onder de prijs", niet correct.

Concurrentie is nodig en erg bevorderlijk voor goed ondernemerschap, een administratiekantoor heeft een bepaald uurtarief nodig om zijn diensten aan te kunnen bieden en hierin te kunnen blijven bestaan als administratiekantoor.

 

In de kern of basaal gezien heeft een onderneming twee dingen nodig om te kunnen blijven bestaan, ze hebben klanten nodig voor hun product en er moet winst worden gemaakt.

 

Als jij later groot geworden bent bent als administratiekantoor heb je ook de winst hard nodig, en als je dan vol zit met klanten die ver onder de prijs heb aangenomen, dan zal je iets moeten doen.

 

En of je bestaande klanten dan een abnormale prijsverhoging zullen accepteren, dat betwijfel ik.

 

Bied je diensten concurrerend aan, je zal goedkoper kunnen dan een bestaand administratiekantoor, maar ga niet flink onder het bedrag zitten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste bedankt voor jullie advies!!

 

Om op enkele van jullie vragen te antwoorden. Ik en mijn "zakenpartner" zijn beide nog studenten. We hebben beide (veel) ervaring met het invullen van belastingpapieren en zijn hier dan ook bedreven in. We kunnen een prijs rekenen die lager is dan die van een boekhoudkantoor omdat wij geen duur kantoor/personeel hebben en omdat wij natuurlijk dit ook zelf naast onze studie doen en we er in principe niet van hoeven te leven. Uiteraard ben ik het er wel mee eens dat het niet eerlijk is om mijlenver onder de prijs te gaan zitten. Overigens willen we ons voornamelijk bezig gaan houden met particulieren en eventueel zzp-ers. Erg veel concurrentie zal het denk ik dan ook niet betekenen voor de bestaande kantoren.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je dezelfde kwaliteit kan leveren als je concurrentie, zie ik niet zozeer een rede om flink onder het bedrag van andere kantoren te zitten. Een té lage prijs kan soms ook overkomen als: "goedkoop is duurkoop", of: "te mooi om waar te zijn".

 

Uiteraard zijn jullie vaste kosten een stuk lager. Wellicht dat je een uurtarief kan bereken op basis van geschatte kosten, hetgeen wat je eraan wilt overhouden en hoeveel uur je wilt (kan) gaan werken. Een simpele rekensom en dan kan je achteraf kijken hoeveel het verschilt met de concurrentie (en eventueel iets bijschaven).

 

Succes ermee!

Fantasma Media | LinkedIn | Twitter

Web & Usability

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.