Jump to content

Quinten van Geest

Senior
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    student
  • Gender
    Male
  • Address
    Klaterbos 111, Hoofddorp, 2134JC, Netherlands
  • First name
    Quinten
  • Last name
    van Geest
  • Company or organization name
    Fantasma Media
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    Mij zouden kunnen helpen om concepten te realiseren.
  • My opinion about entrepeneurship
    Waar een wil is, is een weg. Succes is een product van kennis en motivatie (succes = kennis * motivatie, met getallen tussen de 0 en 1). Bezit je kennis, maar geen motivatie, dan betekent dat per definitie falen ( 1 * 0 = 0). Bezit je wel motivatie, maar weinig kennis? Dan kan je door je motivatie je kennis opschroeven en zal je succesvol zijn.
  1. Ik kan het ook wel waarderen, daar niet van :) Heeft wel iets: zo recht voor z'n raap. Vind ik fijner dan dat iemand er iedere keer omheen draait (niet dat ik dat hier op 't forum tegenkom). Bedankt voor je input en tot ooit :)
  2. Waarschuwing vooraf: getypt op telefoon, mogelijk leuke autocorrecties of typfouten :) @scout: ik snap je verhaal. En ja; ik ga mij daar ook op focussen, vandaar ook dit project. Ik kan alleen niet van de één op de andere dag de rest laten vallen. En zeg nou zelf: één keer het woord SEO noemen en ik ben meteen een klusjesman? Wel een beetje erg kort door de bocht, niet? Tot over 3 jaar! :) Over de definitie van conversie hoef ik niet te discussiëren, dat staat vast. Echter denk ik dat alleen focussen op usability net te kort door de bocht is (het is niet de enige manier, het woord 'enige' was ik in m'n vorige post vergeten). Een goede SEO zorgt er o.a voor dat je bezoekers op de goede site terecht zijn gekomen; hetgeen wat ze zochten. Komen er bezoekers op je site die er eigenlijk niets te zoeken hebben? Dan zullen die van de site vertrekken, ongeacht hoe goed je usability ook is :) Hopelijker iets duidelijker verwoord? :) Ik probeer op veel manieren naar bepaalde dingen te kijken, dus ook op het vlak van conversie. M'n oogkleppen probeer ik zo veel mogelijk in m'n nachtkastje te houden :) Ik vind 't een leuke discussie, maar we wijken wel een beetje van 't onderwerp af. Vind ik geen probleem, zolang de mods het ook geen probleem vinden (?) :)
  3. Uiteraard is usability niet dé manier om conversie te verhogen. Ook SEO draagt hieraan bij. Mijn mening is dat je tot op een bepaalde hoogte je conversie kan verhogen door middel van SEO, maar dat het te beperkt is om alleen naar dit aspect te kijken. Oftewel: pak ook de usability aan, omdat beiden cruiciaal zijn en ook niet zonder elkaar kunnen. SEO zorgt voor meer bezoekers; wanneer de usability echter niet optimaal is, zullen deze bezoekers ook niet 'optimaal' de website 'benutten'. Andersom geldt: zonder (goede) SEO, heb je niet veel aan een geoptimaliseerde usability, omdat je weinig bezoekers hebt. Ken momenteel geen cijfers over de bijdrage van usability aan conversie per branche. Een A/B test bij een website voor een bepaalde periode kan natuurlijk wel inzicht geven in toename van conversie van die specifieke website. Met een meta analyse kan je wat meer zeggen, maar dan moet je eerst de cijfers hebben :)
  4. Mijn doel is om een volledig pakket aan te bieden (en dus ook eventueel ontwerp). Mijn focus ligt wel degelijk bij usability, mede door mijn interesse in de human factors en mijn studie. Ik snap niet zo goed waarom webdesign en usability niet bij elkaar zouden kunnen passen? Zijn volgens mij een aantal grote partijen die dit ook combineren en nog bestaan :) Het punt van onafhankelijkheid wat je noemt, kan ik bij in komen; echter maak ik nergens 'reclame' met een 'onafhankelijke check'. Mij lijkt het juist fijn als je veel dingen onder kan brengen bij één bedrijf; dus na de check kan je het eventueel door mij laten uitvoeren. Natuurlijk hoeft dat niet; het is eigen keus. Als jij denkt dat het niet onafhankelijk genoeg is, loop je met het rapport naar een ander bedrijf. Simple as that, ga ik niet wakker van liggen en jij ook niet :) Helaas heb ik nog niet de financiële middelen en (vooral) de tijd om zo'n uitgebreid onderzoek (met panel) op te stellen. Waar ik nu mee bezig ben doe ik parttime (fulltime studie). Tot op heden heb ik ook nog geen klanten gehad met een budget daarvoor. Daarnaast is dat ook een treetje hoger en wil ik het juist laagdrempelig houden met deze dienst.
  5. Laat ik het anders verwoorden: ik ontwerp websites waarbij usability voorop staat. Dat gaat prima samen. Daarnaast kraak ik niets af...
  6. @ Hetty: bedankt voor je reactie. Voor de site van Jasper was het misschien niet nodig, zoals hij zelf ook al aangaf. Daar geef ik hem gelijk in: hetgeen wat nu online staat is zeker ruim voldoende. Vandaar dat ik op details heb gelet (en dus voor hem misschien minder interessant/nuttig is). Hoewel ik wel op een bepaald punt een bepaalde mening heb, maar dat heb ik Jasper al laten weten :) @ Harald: interessant vraag. Stel dat er heel veel fout zou zijn, dan zou ik aanbieden om een nieuw ontwerp te maken (uiteraard met goede argumentatie en een nette prijs). Wanneer men toch dat rapport zou willen, dan krijgt men dit ook. Er wordt dan meer gefocust op meer algemene en globale punten, omdat er meer 'mis' is. Wanneer de website over het algemeen (ruim) voldoende is, wordt er meer gefocust op de kleinere dingen (die het net naar een hoger niveau kunnen tillen). Het is dus afhankelijk van de huidige status van de website. @Micha: ben ik het ook mee eens. Persoonlijk denk ik echter dat mensen die niet (goed) tegen kritiek kunnen, ook niet zo snel zo'n dienst zullen afnemen. Juist mensen die open staan voor commentaar, zullen (hoop ik) geinteresseerd zijn. Mijn grootste les die ik heb geleerd; beter focussen op de manier waarop je dingen overbrengt. Zelf hou ik van kort en bondig, maar dit kan bij anderen misschien verkeerd opgevat worden. Dit medium, 'digitaal papier', blijft lastig om goed duidelijk te maken wát je bedoeld en hóé je het bedoeld. Uiteraard bedoel ik het altijd goed, maar zo moet het dan ook overkomen :)
  7. Helaas is het me niet gelukt om Jasper te overtuigen. De grootste oorzaak is denk ik zijn website; deze is echt niet slecht (maar kan uiteraard altijd beter). Er is dus gefocust op de kleine punten en details. Die tips neem ik mee, sowieso was ik al van plan om onderscheid te maken tussen verschillende soorten sites (en ook het aantal pagina's). Communicatie dacht ik erg simpel gehouden te hebben, niet dus ;D Meer Jip en Janneke taal erin stoppen :P Onderbouwing moet ik nog even goed bekijken hoe ik dat ga aanpakken. Het uitgangspunt van het rapport is dat het kort, simpel en overzichtelijk moet zijn. Als ik ieder punt ga onderbouwen, wordt het rapport 3 keer zo lang en is dat minder aantrekkelijk (om te lezen, maar ook qua prijs). Misschien dat ik een algemene bijlage schrijf waarnaar ik kan verwijzen, of bij ingewikkelde punten één regel met toelichting toevoeg. Stiekem hoopte ik dat hetgeen wat ik in het rapport schreef, niet in twijfel werd gebracht, maar dat heb ik dus mis ;D John heeft inmiddels een e-mail ontvangen en hoor graag ook zijn mening en visie. Hoe meer feedback, hoe beter. Beide (alvast) dank voor de tips en feedback! Groeten Quinten
  8. Zelf ben ik totaal niet thuis op de vastgoed markt. Je zeg dat je je graag wilt onderscheiden door kwaliteit. Hetgeen wat mij opvalt, is dat de site hier echt totaal niet bij aansluit. Qua vorm is het zeer middelmatig en niet onderscheidend. Qua opbouw is het (echt) not done (teksten als afbeeldingen erop zetten, geen externe stylesheet, pagina die het niet doet, etc.). Oftewel: de website is m.i. geen afspiegeling van je doelstelling en manier waarop je wilt overkomen. Daar zal ik eerst wat in investeren, zorg dat je visitekaartje uitstraalt wat je wilt uitstralen :) Groeten Quinten
  9. Inmiddels heb ik een keuze gemaakt en contact opgenomen met de desbetreffende persoon. Indien je geen pm van me hebt ontvangen, moet ik helaas mededelen dat ik je niet heb gekozen. Groeten Quinten
  10. Goede avond allemaal, Allereerst bedankt voor de berichten en de reacties met betrekking tot usability (en het nut ervan). Iets met spijker en kop ;D Even wat inhoudelijke reacties. @Robbert; ik heb je op de lijst gezet waaruit ik ga kiezen! @Jasper; ik denk dat Jeroen, Robbert en Rogier allemaal uitstekend hebben uitgelegd waar het bij usability om gaat. Heel kort gezegd gaat het om human factors. Als je bijvoorbeeld kijkt naar machines, kunnen we tegenwoordig heel erg veel creëren. De enige beperkende factor is eigenlijk de mens (en haar beperkingen). Zo kan je het ook bij een website zien; alles is in theorie mogelijk, maar we kunnen onze aandacht bijvoorbeeld maar op één ding focussen. Als een website bijvoorbeeld erg veel schreeuwerige en aandachttrekkende elementen bevat, beïnvloedt dat op een negatieve manier de usability van de website. Mijn doel is dus om de knelpunten van websites in kaart te brengen en hier direct toepasbare oplossingen voor te geven (zoals in bovenstaand voorbeeld alleen het meest belangrijke een prominente plaats geven en de rest niet). Ik kan er uren over doorgaan, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor ;D En ook jouw website staat genoteerd :) @Jeroen; amen ;) @ RK; begrijpelijk. Je kan me een PM sturen met de link, uiteraard blijft dat anoniem. @ John: bedankt voor je aanbod! Als de andere partij het hiermee eens is, zou ik het wel heel erg waarderen! @ Klaas: ik heb je bericht ontvangen; ook jij staat op de lijst :) @ Rogier: altijd leuk, concullega's ;D Inderdaad benader ik het vanuit de psychologie hoek (studie). De mens staat bij mij centraal; uiteindelijk draait het hier ook om. Je bezoekers zijn mensen; allen met een eigen persoonlijkheid en cognitie. Het ultieme doel is natuurlijk een ontwerp te creëren waarin al deze verschillende persoonlijkheden goed hun weg kunnen vinden. Heel kort samengevat ;D Uiteraard is het ook de bedoeling om een vervolgtraject aan te bieden. Dit is aan de ene kant ook een beetje de insteek; nieuwe opdrachten werven en klanten binden (het liefst voor grotere projecten). Ik zal woensdag bekend maken wie het gaat worden en contact opnemen. Alvast bedankt en nieuwe aanmeldingen zijn nog steeds mogelijk! Groeten Quinten
  11. Omschrijving van je concept: Ik wil graag tegen een relatief lage prijs usability evaluaties aanbieden. Aan de hand van een zelf gecreëerde checklist loop ik een site na op: [*]Navigatie [*]Layout & Design [*]Content (niet inhoudelijk) [*]Homepage [*]Contactpagina Per onderdeel geef ik de problemen / knelpunten aan en per probleem / knelpunt een direct toepasbare oplossing. Op deze manier wil ik het rapport overzichtelijk, maar vooral praktisch van aard houden. De bedoeling is dat de oplossingen direct toepasbaar zijn. Daarnaast ben ik aan het kijken of ik het kan uitbreiden met eventuele online bezoekers enquêtes over usability die men op de website kan plaatsen. Dit gedeelte bestaat echter alleen nog maar in m'n hoofd ;D Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Logo en layout voor de website. Echter is dit nog allemaal 'dummy', het gaat veranderd worden. Nieuwsgierige mensen kunnen hier klikken. Let op, hier hoef ik geen feedback over :) Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Mensen laten inzien dat usability wel degelijk een essentieel punt is van je website! Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Ik hoop dat de prijs concurrerend kan zijn, vergeleken met grote bedrijven. Kwaliteit staat uiteraard voorop! Daarnaast kan ik ook direct nieuwe voorstellen creëren en de website onder handen nemen. Ook zijn service en klantgerichtheid erg belangrijk. Wat voor feedback hoop je te krijgen: De gehele rede van deze post is: ik zoek één persoon / bedrijf (géén starters en hobbyisten met een webshop) die mijn dienst één keer gratis wil afnemen. De 'tegenprestatie' is feedback geven op het rapport wat ik stuur en eventuele vragen van mijn kant beantwoorden. Kortom: ik vraag een kleine investering qua tijd. Gelieve geen websites met honderden pagina's ;) De rede hiervan is dat ik aan de hand van deze 'proef' mijn prijs kan bepalen en uiteraard de dienst kan verbeteren. Laat maar een reactie achter met de URL en een korte motivatie. Ik zal iemand kiezen waarvan ik denk dat deze mij goed op weg kan helpen. Alvast bedant! Groeten Quinten P.S. Ik ga straks richting school, dus zal pas laat in de middag reageren op vragen / posts
  12. Leuke shop en toch ook een redelijke conversie. Mijn inziens kan op het vlak van usability best veel verbeterd worden. Aangezien je aangeeft dat je veel bezoekers hebt, en je veel met SEO bezig bent, denk ik dat een investering in de usability ten goede zal komen van de gebruikerservaring (en dus ook tot meer conversie kan leiden). Mond-op-mond reclame is mijn inziens erg waardevol. Ik heb de site even heel globaal bekeken en een aantal punten vallen mij op (ik heb niet alle posts van iedereen gelezen, dus wellicht kom ik met iets wat al is aangehaald door iemand anders). Zie het als opbouwende kritiek! :) [*]Ik vind de site over het algemeen 'krap' aanvoelen; ik zie te weinig witruimte waardoor het geheel al snel erg onoverzichtelijk eruit komt te zien. Je site is ±810 px breed, dit kan makkelijk 960 px worden (in de zin van: huidige moderne beeldschermen, niet qua tijd/kosten om het daadwerkelijk uit te voeren, omdat het vrij ingrijpend is voor de gehele website ;) ) [*]Het logo staat rechts en de zoekfunctie links; gebruikelijker is om het precies andersom neer te zetten. Logo links en zoekfucntie rechts. We lezen namelijk van links naar rechts en bekijken websites via een F-patroon. Persoonlijk zou ik de zoekfunctie dus niet zo'n prominente plaats laten innemen. [*]Uit onderzoek blijkt dat een call to action button die oranje is, zorgt voor de meeste clicks. Daarnaast staat deze button relatief laag / onderaan de pagina. Niet iedereen komt zover, wellicht wat hoger, en dus opvallender, neerzetten? [*]De (mooie) mevrouw kijkt me 'lief' aan. Uit onderzoek blijkt dat wanneer een gezicht naar een element op de website kijkt, wij (als gebruiker) kijken naar waar het gezicht naar kijkt. Dus als je een foto vindt die kijkt naar de call to action button, zullen mensen (je gebruikers) daar ook naar kijken en valt het meer op. [*]De tekst op het t-shirt van de lief kijkende mevrouw misschien klikbaar maken als een soort tweede call to action button? Zelf had ik namelijk de neiging om erop te klikken ;D [*]Rechts staan allemaal icoontjes, maar wat houden ze in? Zelf ben ik niet echt voorstander van iconen, omdat deze (heel) vaak ambigu zijn (zie ook 't artikel op m'n blog). Er is (helaas) geen consensus op het web over het uiterlijk van iconen (wat bijv. wel bij verkeersborden is), dus vermijd ik ze liever. [*]Ik zie erg veel Flash; hier draait eigenlijk je gehele website om (de configurator). Helaas zitten er altijd wat haken en ogen aan het gebruik van Flash, neem bijvoorbeeld de Ipad die het niet ondersteunt, of de scrollbar die niet op m'n scrollwiel reageert. Daarnaast zijn er een aantal schuifbalken e.d. die niet lekker reageren of werken. Al met al voor mij een reden om niet verder te stoeien en dus de site te verlaten. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik de enige ben. Zoals ik al aangaf is het ook allemaal een beetje 'krap' en mag het wat meer witruimte bevatten. Zo zal het ook wat meer gestructureerd ogen. [*]Informatiepagina bevat allemaal subpagina's, maar als ik op zo'n subpagina terecht komt, kan ik niet snel naar een andere pagina gaan (ik moet eerst weer terug naar het overzicht met alle links). Misschien een secundaire navigatie aan de linkerkant plaatsen? Succes met je website! Groeten Quinten
  13. Het is idd software wat door de wetenschap wordt gebruikt. Ik denk niet dat je wetenschap gaat bedrijven, echter moet het onderzoek wel degelijk worden opgezet en data goed worden geanalyseerd. Je krijgt er niet meer uit dan dat je erin stopt; een slecht opgezet onderzoek kan linea recta de prullenbak in en is directe geldverspilling. Het gebruik van de wetenschappelijke methode lijkt me als goede basis dienen voor ook niet-wetenschappelijk onderzoek. Het wekt ook vertrouwen; iemand die bedreven is met onderzoek en statistiek heeft denk ik meer 'autoriteit'. Ik huur liever zo'n persoon in dan iemand die niet 100% weet waar hij/zij mee bezig is. Afgelopen zomervakantie was ik van plan om een bedrijfje op te richten voor data analyse en ondersteuning bij onderzoek (en het opzetten ervan). Vanwege tijdgebrek heb ik het helaas niet kunnen doorzetten, maar heb wel (ter voorbereiding) een interessant boek gelezen, wat wellicht een mooi beginpunt voor je is: Toegepaste data-analyse, technieken voor niet-experimenteel onderzoek in de sociale wetenschappen (Peter de Heus et al., 2002) Andere, diepgaandere literatuur voor (wetenschappelijk) onderzoek en statistiek: Introductory Statistics (Thomas Wonnacott en Ronald Wonnacott) Real World Research (Colin Robson) Research Methods in Psychology (David Elmes et al.) Succes met het testen van de programma's! Zou je je bevindingen kunnen delen indien het testen erop zit? Ben benieuwd :) Groeten Quinten
  14. Voor school werk ik met SPSS voor data analyse van onderzoek. Een zeer uitgebreid programma, echter moet je wel weten waar je mee bezig bent (dus ook wat theoretische kennis van de statistiek bezitten om resultaten te kunnen interpreteren). Stel hier anders wat concrete vragen en ik zal ze proberen te beantwoorden. Ik heb trouwens een boek van Green (Using SPSS 5de editie) waar heel veel functies van SPSS worden uitgelegd, inclusief opdrachten om zelf te maken. Groeten Quinten
  15. Beste Ralfph, Als ik zo je verhaal hoor, ben je zeer klantgericht (ook als ik reacties van kopers lees). Dit is iets waar je je denk ik mee kan onderscheiden, echter komt dat niet heel duidelijk over op de homepage. Ik denk dat je met een aantrekkelijker ontwerp en betere usability de conversie kan verhogen. Even een aantal punten / tips die ik je wil meegeven omtrent de usability en het ontwerp (zie het als opbouwende kritiek!): - De eerste indruk is cruciaal. In eerste instantie vind ik het er gedateerd en niet erg professioneel uitzien (dat wil niet zeggen dat je er niet professioneel mee bezig bent!) . Dit leidt bij mij niet tot gevoelens van vertrouwen, wat de website eigenlijk wel zou moeten uitstralen (vertrouwen is belangrijk om o.a. mensen terug te laten komen en iets te laten kopen). - De header is klikbaar om terug te keren naar de homepage, echter krijg ik geen handje als cursor en impliceert dat dat ik er eigenlijk niet op kan klikken. - Leesbaarheid van de header is niet er goed (door gebruik van een Arabisch achtig fonts). - De homepage begint met info over de nieuwe naam. Prima, maar is dit erg relevant? Ik zou hier juist in de spotlight zetten dat verzenden gratis is en binnen 48 uur geleverd wordt. Hier kan je jezelf mee verkopen; met een naamsverandering niet. - Het tweede blok bevat een aantal artikelen die zijn afgeprijsd. Nergens zie ik echter "Aanbiedingen" staan, of misschien beter: "Tijdelijke aanbiedingen" (verleid je klanten om de aankoop te doen door aan te geven dat het tijdelijk is). - Misschien kan je nog een blok met "Nieuwste artikelen" neerzetten, en het blok met aanbiedingen inkorten (met een link: 'klik hier voor meer aanbiedingen'). - De primaire navigatie is vrij vol. Indeling ervan is redelijk OK; je zou kunnen overwegen om 'Over ons' bij 'Informatie' te zetten (aangezien het informatie is) en 'Contact' is gebruikelijk om als laatste item te plaatsen. Je moet je realiseren dat gebruikers vaste patronen (schema's) hanteren op websites. Hierop inspelen verbetert de usability van de site. - 'Categorieën' zijn goed, echter staat 'Nieuw!' een beetje verloren in het midden; er zit geen logica in. Persoonlijk zou ik deze juist als eerste plaatsen, dus boven 'Kussens'. - Gebruikelijk is om het inloggedeelte rechts te van de website te hebben, misschien onder 'Winkelwagen' plaatsen? Aangezien je moet inloggen om af te rekenen en het op dat vlak bij elkaar hoort. - Is het belangrijk om 'Laatste nieuws' op iedere pagina zichtbaar te hebben? Je kan het ook alleen op de homepage laten zien en weghalen uit de sidebar. Dat maakt het wat rustiger aan die kant (mijn motto: less is more). - Nu valt 'In de aanbieding' pas op, na ± 8 min typen. Oftewel: andere plaats kiezen (wellicht op de plek van 'Login'?). Sowieso, zoals al aangegeven, duidelijker op de homepage vermelden. - (goede!) Breadcrumbs onder de primaire navigatie kan het surfgemak bevorderen - Overzicht van producten vind ik goed en zie ik in eerste instantie geen verbeterpunten. Wellicht daar ook een link met 'direct bestellen' bijzetten. Het is goed dat je de afbeelding ook klikbaar hebt gemaakt! Veel webshops vergeten dat namelijk :-) - De gespecificeerde pagina is ook duidelijk en clean. Zoals aangegeven kan je de bestelknop duidelijker maken en bij de prijs vermelden dat er geen verzendkosten zijn en er geleverd wordt binnen 48 uur. Hiermee kan je bezoekers weer overhalen de aankoop te doen. - De titel "Winkelwagen" klikbaar maken, niet alleen "1 producten....". Of een knop erin zetten met "Afrekenen" om het helemaal duidelijk te maken. - Duidelijk het aantal stappen vermelden die men moet doorlopen om te bestellen en af te ronden. Het liefst zo min mogelijk stappen (3) om het gehele proces goed af te ronden. Als je aangeeft hoeveel men nog moet doen en hoever men is, weet men wat men kan verwachten (en haakt men niet af als ze al 5 pagina's doorlopen hebben en niet weten dat nummer 6 de laatste is). Ik heb geen account aangemaakt om het verder te beoordelen. Het laatste wat mij opvalt, wat niet zozeer met usability heeft te maken, is dat iedere prijs verlaagd is (?). Dus eigenlijk is ieder artikel in de shop een aanbieding? Ik snap dat je mensen wilt lokken hiermee, maar als ze het bij ieder artikel zien staan, neemt de geloofwaardigheid af. Zelf denk ik: 'je zet bij ieder artikel een extra hoge prijs erboven om het te kunnen verkopen, daar trap ik niet in'. Wellicht iets om mee te nemen. Heel veel succes ermee en hopelijk krijg je je conversie op een hoger niveau! Groeten Quinten
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept