Ralph1982

Senior
  • Aantal berichten

    39
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Ralph1982's trofeeën

  1. @Sander; Ik ben het er wel mee eens hoor! Ikzelf vind het ook te goedkoop en standaard ogen. Was alleen gebonden aan de templates van Biedmeer. Ik kan hier een design op maat laten maken á € 1000,-. Vraag me alleen af of dit het waard is en ik niet beter een compleet nieuwe site kan laten maken via een ontwerper?
  2. Bedankt voor alle goede feedback. Ik moest zeggen dat ik de website al een tijdje hier wilde 'screenen', maar een beetje bang was voor de kritiek. En voor niets, want de feedback van jullie is geweldig. @ Quinten van Geest, jouw opmerkingen zijn volkomen terecht en logisch. Ik begrijp niet waarom ik dat zelf nooit zag. @ XiaoDi, oei dat klinkt niet best? Het is absoluut niet de bedoeling dat er allerlei pop-ups naar voren komen. In welke browser werk je? @ John Bouwmans, Het besteltraject vind ik persoonlijk ook niet heel prettig werken. Ondanks dit, kan ik wel zien dat er verassend weinig mensen afhaken als ze eenmaal gaan bestellen. Helaas ben ik afhankelijk van de beperkingen van Biedmeer. Voor mij begint wel te dagen dat ik dit alles liever in een jasje giet waar ik wat meer vrijheid heb. Ik ben zelf alleen geen ontwerper en zal dit dus uit handen moeten geven. @ Chielsen, je hebt volkomen gelijk betreft de hoeveelheid aanbiedingen. Dit is inderdaad doorgeslagen. De rest ook bedankt voor de nuttige tips. Ik ben er mee aan de slag!
  3. Inmiddels heb ik nu een jaartje een webwinkel in kussens, wandtapijten en lampen. Sinds een half jaar is dit wat serieuzer geworden en beginnen er bestellingen binnen te komen. Het is maar een kleine webshop en ik richt me op een vrij kleine groep mensen. Ik heb gemiddeld zo’n 50 unieke bezoekers per dag, die gemiddeld rond de 5 pagina's bekijken. Dit zijn er natuurlijk niet heel veel, maar ik kan zien dat het zeer gerichte zoekopdrachten waren, vaak tot op de naam van het product. Daarnaast is de bounce rate vaak onder 30%. Bezoekers kijken gemiddeld 2,30 minuten op de site. Per maand komen er dus ruim 1500 unieke bezoekers. Ik zou verwachten dat er dus minimaal 15 verkopen per maand zouden zijn. Helaas is dat niet het geval en zit ik zo rond een conversie van 0,5 %. Dat vind ik zelf erg laag en ik zou dit willen verhogen. Nu heb ik al de externe links verwijderd, gratis bezorging, aangegeven hoe snel bezorgd, en zo veel mogelijk afleiding weggehaald. Dit heeft wel gewerkt, want voor ik dit gedaan zat de conversie zelfs rond de 0,2%. Ik zou het nu gewoon willen opkrikken naar minimaal 1. Hebben jullie tips over wat ik kan verbeteren aan www punt schattenvandesultan punt.nl? (natuurlijk schrijf je die punt niet, maar heb liever niet dit topic in de zoekresultaten van Google) En waarom zouden jullie níet op deze website kopen? Alvast bedankt voor alle feedback!
  4. Wat een oase van rust! Heerlijk! Ik vind de look en feel uitstekend. Nu gelijk maar to the point: * De foto's zouden in een hogere resolutie mogen. Dus inzoomen tot op een leesbaar label is absoluut meerwaarde. * Mijn dorst mag wel een beetje gewekt worden. Waarom niet wat sfeerfoto's met mensen die genieten van champagne, verspreid over de site. Verder weinig aanmerken voelt allemaal logisch aan. Kan snel bestellen, makkelijk navigeren.
  5. Ik vind de houding van de starter van dit topic niet erg klantvriendelijk. Ik ga in principe ervan uit dat de klant een terechte klacht heeft. Als zij binnen 2 weken haar pakket niet heeft, voel IK mijzelf verantwoordelijk en ga ik niet vingerwijzen naar de TNT. Nu verstuur ik zelf vrijwel alleen met track en trace en als dat niet gebeurt zijn die pakket van te lage waarde om daar met een klant over te gaan ruzien. Dan maar een tientje verlies leiden, een tevreden klant is meer waard dan een boze! Wat heb je nu te verliezen? Voor je het weet heb je de naam een onbetrouwbare webwinkel te zijn. En van die keren dat dit voorkomt ga jij echt niet failliet. Als het erg vaak gebeurt is de kans groter dat er iets goed mis gaat bij je vervoerder.
  6. Even een opmerking: Is het niet veel aantrekkelijker om een bepaald genre blue rays te verkopen? Ik noem nu maar een willekeurig voorbeeld: Misschien is er wel een markt voor Chinese films? Natuurlijk is je markt dan niet heel erg groot, maar jouw voordeel is wel dat je de enige bent! Dan verkoop je ook films die uniek zijn. De nieuwste blockbusterfilm wordt immers overal al aangeboden, tegen zeer scherpe prijzen (zie www.play.com). Ik vraag me dan af wat jou winstmarge nog kan zijn? Dat probleem heb je niet met ongebruikelijke genres.
  7. Ter informatie; ik doe een webshop zonder dropshipping, heb wel een voorraad, en mijn grootste kostenpost was, logisch, de voorraad.Het kostte mij 'slechts' enkele duizenden euro's, dus lang geen 10.000 die jij hebt. Bovendien hoef je niet direct alles te hebben, een klein assortiment langzaam uitbreiden kan makkelijk. Ikzelf vind het erg prettig om 'dicht bij mijn producten te zitten'. Als er wat mis is kan ik het probleem direct oplossen. Pakket kapot aangekomen? Ik kan diezelfde dag een nieuwe sturen. Klant niet tevreden? Retour sturen is geen probleem. Bovendien kan ik ALTIJD binnen 2 dagen leveren (okok afhankelijk van de TNT). Dit is geen reclamepraatje voor mijzelf. Maar als je dropshipping gaat doen, lijkt het me niet heel verstandig dit vanuit India, China en dat soort landen te doen. Ik zou dan veel eerder kiezen voor een product dat tenminste al vanuit Nederland verstuurt kan worden. Zo zit je er veel dichter op (je kan nog eens langs gaan om te vragen waarom het zo mis loopt met de orders?). Misschien kan je dan denken aan handgemaakte producten. Iemand die meubeltjes opknapt, kunstwerken maakt, of zelf kleding ontwerpt. Die mensen zijn erg blij als ze een verkoopkanaal in hun schoot geworpen krijgen. Maar dropshipping van electronica uit Azie.... ik zou het afraden.
  8. Ik heb geimporteerd uit Cambodja, wat ook zonder invoerkosten mag/kan. Echter had ik geen certificate of origin, dit betekende een vertraging van 4 weken. Een invoice declaration zou overigens moeten volstaan. Dan moet er op de aanvraag wel aanspraak gemaakt worden op preferentie. Iets wat in mijn geval niet gebeurd is en dus voor veel vertraging zorgde. Als je gaat importeren uit een arm land en je wilt geen invoerbelasting betalen, zorg dat je dit certificaat er toch bij hebt. Van export.nl: Een oorsprongsverklaring geeft aan in welk land een bepaald product is gemaakt. Op grond hiervan kan een land beslissen of dit product wel of niet mag worden ingevoerd en hoe hoog de invoerrechten voor dat betreffende land zijn. Een oorsprongsverklaring vervult dus niet alleen een handelsfunctie, maar wordt ook als een politiek instrument gebruikt en is tevens een fiscaal bewijsstuk, waarmee vermindering of vrijstelling van invoerrechten kan worden verkregen.
  9. Het lijkt me zeer onverstandig om eerst te bedenken dat je wilt importeren en vervolgens pas bedenkt welk product?! Bedenk eerst eens waar jij verstand van hebt. In die hoek zou ik gaan zoeken naar een product. Misschien werk je veel met ouderen? Dan kan ik me voorstellen dat je een goed beeld hebt van wat er bij deze mensen leeft? Importeren is niet iets wat je eventjes doet. Handel drijven met het buitenland is soms erg lastig (cultuurverschillen) en je moet heel goed weten wat je wilt. Voor ieder product gelden andere regels. Ikzelf laat vrijwel alle expertise bij het importeren door andere bedrijven doen. Ik doe het nog kleinschalig, hooguit een paar kuub per zendig. Maar zelfs dat valt soms tegen, heb al aardig wat probleempjes gehad bij de douane ivm verkeerde documenten. Vooral die eerste paar keer was een drama, want ik wist werkelijk niets over importeren. Achteraf niet slim(lees dom), vandaar dat ik jou nu kan waarschuwen. Zorg dat je iets leert, dat voorkomt een hoop problemen!
  10. Eigenlijk zie ik zelf niet in waarom ik via jouw website een spel of computer zou kopen. De enige reden dat ik een game via een webwinkel koop is omdat het daar goedkoper is als in de winkel. Nu moet ik zelfs nog € 6,75 extra betalen voor verzendkosten. Dan loop ik liever even naar de winkel, dan heb ik hem direct Misschien kan jij je wel richten op de allernieuwste games. Vaak zijn deze in winkels al heel snel uitverkocht of niet binnen. Ik weet dat gamers een spel vaak als eerste willen hebben. In dit geval maakt de prijs helemaal niets uit.
  11. Is EMS niet gewoon een bedrijf zoals FEDEX/DHL, maar dan uit China? Dat ze het hierover hebben lijkt me dus niet zo'n raar verhaal. Iemand moet dat pakketje toch sturen? Verder is het inderdaad normaal om van te voren te betalen. Zolang je het niet over duizenden euro's hebt is dat de standaard.
  12. Ik maak zelf nooit gebruik van COD payment, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Met shipping costs wordt alleen de verzendkosten bedoelt en het heeft helemaal niets te maken met de wijze van transport. Ik neem aan dat je de producten snel wilt hebben? Dan raad ik je aan het per luchtvracht te vervoeren. Voor zo'n kleine bestelling is de kans heel klein dat je voor je pakketje nog invoerkosten moet betalen. Laat je het via de reguliere post bestellen of via DHL/Fedex? In het laatste geval zorgen zij voor de douane afhandeling.
  13. Ondanks dat het mij volkomen waardeloos lijkt... Denk ik dat er wel een markt voor is. Vooral omdat er inmiddels een extreme groei is aan webwinkels in (baby)kleding. Veel mensen zoeken leveranciers vanuit het buitenland. Alleen zijn ze bang dat ze de leverancier niet kunnen vertrouwen. Als jij een lijst hebt met leveranciers die bovengemiddeld service bieden en 100% betrouwbaar zijn, dan denk ik dat je daar iets mee kan. Zo'n lijst kan je alleen maar samenstellen door eigen ervaring en een goed netwerk aan informanten. Als het een lijst is die je via Alibaba hebt samengesteld dan zou ik me de moeite besparen. Iedereen kan zelf via dit soort sites een fabrikant vinden.
  14. Volgens mij wordt dit een eindeloze discussie ;D Als ik naar mijzelf kijk; tot mij 21/22 was ik alles behalve ondernemend. Geen visies of dromen. Dit veranderde radicaal toen ik samen met vrienden een wereldreis ging maken. Sindsdien ben ik onrustiger dan ooit tevoren en kan ik niet eens meer in loondienst werken! Zelf had ik een 'eye-opener' gevoel. Ik wist gewoon niet beter! Om mij heen zag ik altijd; je gaat naar school, vind een vriendin, gaat samenwonen, koopt een huis en je gaat werken bij een baas. Pas op mijn 22e besefte ik dat dit nergens voor nodig is! Er is niet alleen optie A! Inmiddels heb ik de laatste 3 jaar zelf kleine bedrijfjes opgestart. En ik merk dat ik de ervaring zeker mis. Ik heb veel fouten gemaakt en maak ze nog steeds! Ben ik dan ongeschikt als ondernemer? Nee, dat ben je pas als je opgeeft vanwege die fouten. Al doende leer ik gewoon, het zat niet in mijn bloed. Maar ik ben ervan overtuigd dat ik succesvol kan zijn als ondernemer!
  15. Wat ik opvallend vind aan alle succesvolle ondernemer is dat zij allemaal extreem volhardend zijn. Opgeven bestaat, een probleem is een uitdaging, 'mislukking is geen optie'. Dat is eigenlijk een levenshouding. Ik denk dat deze kijk op het leven onmogelijk te leren valt; het valt samen met je opvoeding, genen en wat je al hebt meegemaakt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.