• 0

overdrachtsbelasting kantoor

Beste mensen,

 

Even een korte en voor jullie denk ik simpele vraag.

Mijn kantoor is vorig jaar via de holding in een OG BV gestopt. Nu staat in de boekhouding een post ovb op de rekening van de holding als schuld aan mijn werk bv. De emz is ruisend in de bv omgezet. Klopt dit boekhoudkundig?

Het doel van de bv was om risico af te dekken, maar op deze manier gaat de holding toch mee het schip in?

 

Alvast bedankt maar weer.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

"Het doel van de bv was om risico af te dekken, maar op deze manier gaat de holding toch mee het schip in?"

 

Gaat het zo slecht met het bedrijf? Dan helpen constructies ook niet, zeker als het korter dan een jaar geleden isdat je het overgezet hebt

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord, maar het gaat uitstekend. Tot nu toe geen enkele claim gehad ooit. Heb een Arbobureau en mensen doen steeds gekkere dingen tegenwoordig als het om geld gaat. Er wordt nog steeds veel misbruik van de abrowetten gemaakt zowel door werkgevers als werknemers.

Maar mijn vraag ging over de post overdrachtsbelasting.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord, maar het gaat uitstekend. Tot nu toe geen enkele claim gehad ooit. Heb een Arbobureau en mensen doen steeds gekkere dingen tegenwoordig als het om geld gaat. Er wordt nog steeds veel misbruik van de abrowetten gemaakt zowel door werkgevers als werknemers.

Maar mijn vraag ging over de post overdrachtsbelasting.

 

Ok, heb het begrepen. Van de juridische vraag heb ik te weinig kaas gegeten, dus dat moeten anderen maar beantwoorden.

Wel grappig dat jij in de arbowereld zit. Ik heb daar als leverancier van een arbohulpmiddel ook veel mee te maken. Misschien kunnen we een topic over arbo en alle perikelen eromheen starten? Neem jij als deskundige het initiatief?

Link naar reactie
  • 0

Het komt mij niet heel logisch voor dat er een schuld op de balans staat in verband met overdrachtsbelasting (of je moet iets anders bedoelen met ovb). Er is een eenmanszaak omgezet in een BV, inclusief het vastgoed. Ik mag toch aannemen dat daarbij een beroep op de vrijstelling overdrachtsbelasting is gedaan en dat de doorinbreng naar de OG-BV ook met een beroep op de vrijstelling is gedaan?

 

Wie heeft het geboekt - de boekhouder? Dan die wellicht even om opheldering vragen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.