• 0

Freeware software of eigen software op nieuw merk

Hallo,

 

ik ben druk ezig om een eigen merk auto multimedia te beginnen.

 

Nu zit ik met een vraagstuk, er zijn natuurlijk meer merken.

 

nu is er gratis software beschikbaar (freeware) die ook op de systemen kunnen draaien die ik wil gaan verkopen.

 

Maar deze is in hetengels en heb ik al grotendeels vertaald, met deze software heb je veel meer functies dan standaard aanwezig. (spelletjes, word viewer etc etc )

 

nu zit ik met 2 opties

 

1- de software 'ombouwen' tot een eigen naam ( bestaande namen en logo's dus vervangen van de software)

zover ik heb gelezen is dit toegestaan, het nadeel is natuurlijk wel dat je bij elke update alles weer moet gaan vervangen.

2- mijn eigen merk promoten en de software onder eigen naam erbij doen.

 

 

Maar zodra ik optie 2 doe, duurt het natuurlijk niet lang voordat de concurrent dze software overneemt.

 

Het grote voordeel is natuurlijk wel dat je alle bestaande afbeeldingen/informatie/filmpjes zo kunt overnemen, maar als de concurrent de software ook overneemt heb ik geen USP meer.

 

wie kan mij wijze raad geven hiermee? ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Freeware software betekent niet dat je deze zomaar mag ombouwen en distribueren. Freeware betekent alleen dat het gratis is. Opensource software (ook vaak gratis) is vaak wel vrij om er verder op te borduren. Ik zou dat even goed controleren.

 

Als ik je goed begrijp maakt juist de software dat het voor de gebruiker meer functionaliteit biedt. En helemaal geweldig als je die voor de gebruiker hebt vertaald. Misschien een goede keuze om eerst je zelf te onderscheiden in de markt door 'meer voor de gebruiker' te leveren en later - als je daarmee een goede referentie in de markt hebt weten te creëren - meer aandacht voor je merk. Een referentie moet ook kunnen 'landen'.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.