• 0

Wat gaat er gebeuren? ..Curator, WSNP, faillissement?

HaLLo Beste MeNsen : ) ..Ik Zit Best Met Groot Probleem hoop dat juLLie met mijn vraag kunnen helpen ..

 

ik ben dame uit gezin met bijna niets :S Helaas maar dit is de Waarheid ..ik ben na mijn mbo opleiding met onderneming plan gestart om mijn droom waar te maken ..iK ben door gemeente Sosiale Dienst toen ondersteund met heel klein ondernemings lening bij BBz afd sosiale dienst omdat mijn ondernemings plan erg goed was..na 5 jaar goed lopende (een vrouw zaak )als Groot Handel heeft Post Bank mij Lening aangeboden om mijn zaak wat zakelijker te maken en verder te groeien .Vervolgens na euro komst mijn inkomsten gedaald toch verder gegaan met matige inkomsten en alles in deze zaak gestopt ! ik kon wel mijn schulden aflossen en onder mondaal inkomsten Leven .inde hoop van uitbreiden van asortiment en beter verkoop te doen .Na 12 jaar onderneming met matige inkomsten is door crisses situatie van mijn zaak niet meer levens vatbaar gesteld. Ik ben met ongeveer 80 duizend euro schuld achter gebleven(zakelijk en Prive ) en laatste 1 jaar nog met boetes die bij zijn gekomen .

Vervolgens Nu ...is door SoSiale dienst bbz afdeling in handen genomen en door ingehuurde accound kontoor niet meer levens vatbaar verklaard..omdat ik mijn aflossingen niet meer na kon komen .( Met heel veel geestelijk en lichamelijk instortingen gekregen te hebben ) (heb ik met medicijnen rust kunnen vinden )Vorig Jaar sept is mijn zaak officeel uitgeschereven bij KVK en toen is de Hel Begonnen met uitzoekerij (als Ik Nu Terug Kijk Leek wel een heL met samen werking het BUdJedBeheer en schuld hulp afd van sosiale dienst ..Nu 1 jaar bij gemeente schuldsanniering hulp naar rechter verwezen voor aan vraag wsnp ,bij zitting heeft de rechter wsnp door verwezen naar faisemet met behulp van curator in werk gesteld,hierna kan ik als nodig weer wsnp aanvraag doorzetten zei de rechter,,volgende week met curator afspraak ..wat staat mij te wachten ? Ik heb niets meer dan in de maand 200 euro inkomsten en een huur huis met normaal inboedel geen antiek of waarde spullen.. Familie kan ik geen hulp vragen want die zijn er niet meer ! Sorry dat ik Niets Positiefs heb kunnen schrijven .. Ik Maak Me zorgen ik slaap heel slecht ..ik zit met vragen in me hoofd en heb op internett heel veel gezocht maar dat zijn veel meer ingewikkelde zaken ..kon niet wijzer worden..ook heb ik gebeld maar het zijn allemaal zo eenzijdig anwoorden .. IK WEET TUURLIJK WEL HET WERK VAN CURATOR MAAR WAT GAAT CURATOR MET IEMANT DIE NIETS MEER HEEFT ? HALEN ZE MIJN HUIS LEEG OF ZO :( EN HOE LANG DUURT NOG IN DEZE ONZEKERHEID LEVEN ..IK KAN WEL AAN CURATOR VOLGENDE WEEK VRAGEN HOE LANG DEZE PROCES GAAT DUREN MET HEM SAMEN OF KOM IK NOOIT VAN DEZE CURATOR LOS. als de faisement voor mij doorgaat ? IK WEET OOK NIET OF FAISEMENT VOOR MIJ VAN START ZAL GAAN OF DEZE CURATOR vervolgens gaat KIJKEN EN TOCH WSNP AANVRAAG AAN MIJ VOORSTELLEN ? WANT IK WEET DAT met wsnp na 3 jaar beetje weer alles kan aanpakken..Momentheel heeft de sosiale dienst mij niet gedviseerd om te werken omdat mijn gezond heid erg achteruit liep..en wordt volgend jaar weer door bedrijf artsen van sosiale dienst voor onderzoek geroepen omte kijken voor werk toepassing voor mij..inmiddels is 1 jaar voor bij maar ik denk dat ze deze tijd niet afhalen wanneer curator of rechter gaat toch verwijzen naar wsnp ...bv dat dan nog 2 jaar tijd over is ..Hoop ik ..is echt net of mijn leven even gestopt is ..ik hoop dat voorbij gaat zodat ik uit deze hel kan stappen om weer mijn leven op te bouwen..ik heb erg moeite mee ..(mijn excusses voor )Ik hoop dat iemand mij hier mij antwoord kan schrijven op mijn vragen :) erg bedankt alvast GRT ELLIS

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Dag allemaal , ik ben ellis ..

 

ik heb mijn inlog gegevens niet terug kunnen halen..dus heb met een nieuwe naam weer moeten inloggen .

 

ik wilde even van mij zelf laten horen hoe het allemaal inmiddels is verlopen .misschien zijn jullie mij nog niet vergeten.

Eerst wil ik groeten sturen aan iedereen die mij hebben gesteund hier en door jullie heb ik toch besloten bij

psycholoog gesprekken te gaan volgen,

 

ik ben ondertussen heel veel instanties moeten gaan en mijn leven keer op keer moeten vertellen,hierdoor ben ik in mekaar gezakt , ik heb erg moeilijk momenteel,het proces je zaak verliezen en faillissement aanvragen en dan wsnp project mee maken is op zich al een heel klap maar bij mij is ook dat mijn verleden nog boven op schepje ellende meebrengt .

 

Het dragen van problemen zou iets minder heftig zijn als je een goed partner heb .of een familie .denk ik ,,scheelt hoop draag last in rot gevoelens .

 

Elke dag als ik wakker ben, is zelfde zware gevoelens,soms is het niets meer leuk . Ik Probeer toch positief in te vinden. vaak is dit heel moeilijk voor mij, ik zag nut niet wat een psycholoog nog mij goed kan praten , zou toch niets veranderen dacht ik .er was te veel gebeurt waar moest ik van beginnen ,dat maak te mij bang, maar ik heb geprobeerd : )

 

ook omdat de lasten van administratie en papierwerk door bewindvoerder nu over is genomen heb ik tijd kunnen vinden om op kracht te komen en nadenken over een psycholoog. Heb op internet- gezocht en gelezen vervolgens contact genomen bij psyq want privé psychologen zijn weer anders en ook niet geschikt voor landelijke projecten zoals wsnp in te zien werd geadviseerd naar psyq te gaan .

 

ik gebruik nu lorezapam omdat ik erg pannik aanvallen heb en erg angstig ben over wat me te wachten staat ..

Vaak komt door onzekerheid omdat je zo lang moet wachten en zo vaak alles opnieuw moet vertellen, hierdoor ga ik onbewust pikeren,,slapen gaat heel slecht door meniere oor-klachten, ik ben voortdurend erg duizelig en eten gaat nauwelijks er is hoop herrie in mijn oor ..Heeft iemand ervaring hiermee ? ooit van gehoord van deze oor ziekte ? ik heb wel medicijnen enkel voor duizeligheid artsen weten nauwelijks iets over er is nog geen medicijnen voor ..

 

Het Project wsnp is inmiddels Net gestart ik ben door curator in februari 2011 naar bewindvoerder door gestuurd ,deze was collega van curator in zelfde gebouw .ik zou gelijk binnen een week schriftelijk bericht krijgen wie dat zou zijn en hoe verder de wsnp zal van start gaan ,

 

ik heb 3 maanden zitten wachten in spanning niets te horen gekregen heb natuurlijk mail en brief gestuurd bellen gaat niet want heb geen geld om telefoon rekening extra te betalen, ik heb via kennis naar deze curator gebeld .ik kreeg secretaresse van bewindvoerder aan de lijn en ik zei dat ik al 3 maanden niets heb vernomen. om te weten wat wie wanneer mijn dossier gestart wordt met wsnp...secretaresse zei ,geen idee ik ga het door geven , ..even later belde mijn bewindvoerder een mw aan de lijn .

 

Ik probeerde mijn situatie vertellen,.ik kreeg reactie als : mw ellis ik wilde U bellen maar heb zo druk..Toen zei ik dat ik minstens een brief zou moeten krijgen om te weten waar ik aan toe ben..

Bewindvoerder ging nog harder haar zelf verdedigen : ja mw maar mijn vader heeft kanker ik moet hem ook verzorgen en ik heb heel veel dossiers ze zijn allemaal net als u allemaal zelfde problemen ..

op dat moment wist ik niet meer wat ik er mee moest doen met deze situatie.. ik vond zo onprofessioneel van bewind voerder dat ik bang werd..ik zit in haar handen ,,wat Nu ..

 

vervolgens in eind mei 2011 heb ik van haar een afspraak gekregen ,,ik heb afgewacht wat zei ging vertellen ..ze zei wel ieder keer dat ze heel druk had ..Ik had gevoel dat dit eeuwen zou gaan duren,ik ga dit niet vol houden..ik heb met geduld op afspraak mij situatie weer verteld ..want zij had in deze 3 maanden van mijn dossier niets gelezen ..ze wist van niets ,na 3,5 uur gesprek en met volle kop migraine heb ik van deze bewind voerder te horen gekregen ,,

 

Dat ik niet ongerust moest worden want misschien kon het zijn dat wsnp in 1 jaar schone lei kon krijgen ..zij vond dat ik niet kon werken en ook de sociale dienst had mij ontheffing van arbeids- plicht gegeven voor 2 de keer dat wilde zij aan de rechter doorgeven met aanvraag wsnp project.

ik zou blij moeten zijn : ) ik was ongerust omdat al in begin geen vertrouwen kreeg dus hoe verre zou dit wel waar zijn .

ik heb alles over me heen laten komen,want ik moest aan mijn gezondheid werken,

ondertussen heb ik aantal gesprekken bij psycholoog gehad ,en dat lucht wel op beetje,ik leer mijn problemen van andere hoek te zien en dat er geen einde van de wereld is misschien : )

 

Vorige week heb ik een oproep gehad van ggd arts en met een brief van deze bewindvoerder en er stond in :

ik heb kopie van deze brief bij gedaan hoop dat deze leesbaar is : )

ondertussen gister ben ik bij ggd arts geweest ..2,5 uur werd mijn hele leven alles gevraagd .ben met kop vol migraine thuis als wrak gekomen ..

 

Ik hoop dat dit goede kant heen gaat.en hoop dat ik in handen van goede mensen terecht kom, want tenslotte gaan anderen voor mij beslissen.wat er gaat gebeuren.

 

ondertussen heb ik bij psycholoog van psyq aantal gesprekken gehad,blijkt dat ik verschillende troumas heb meegemaakt en dat ik hier voor speciale therapie moet krijgen ..Het voelt wel goed om begrepen te worden , omdat juist nu met deze project wordt je zo vaak van kast naar muur gestuurd je voel je echt opzij gelaten .

 

ik heb beetje hoop met wsnp . dat misschien in 1 jaar klaar is.dan kan ik aan mijn verdriet werken en schaamte die je overal weg moet geven en je trots kwijt raakt je wordt een stuk van systeem en je slijt als ware weg ..als je helemaal alleen voor staat.

 

ik zou dit wel 1 jaar nog vol kunnen houden met hoop dat straks weer vrij ben van systeem.

ik ben eigenlijk in 2009 de deuren van mijn zaak dicht moeten doen en voor 2009 was ik al 2 jaar tegen de aan crisses vechten om niet failliet te gaan,deze proces is zo lang dat je uiteindelijk met je leven gaat terug betalen ..

 

Ik wilde eigenlijk niet lang verhaal maken,het is me niet gelukt om in het kort te schrijven ,ik heb 4 uur over gedaan om min mogelijk typ fouten en overzichtelijk te schrijven ,,is me deze keer beetje gelukt denk ik : ) dan de eerste dag dat ik hier had gemeld (hehehe )

 

ik wil absolute niet een slechte sfeer hier geven,maar misschien dat mijn verhaal toch anderen steun en op ander gedachten kan brengen ..

 

 

Met veel dank aan Jullie allemaal en aan rubben : )

 

Groeten tot gauw weer

 

Ellis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wsnp-ggd.thumb.jpg.197c7c8287a75211353e03f81fa5801a.jpg

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de terugkoppeling, Ellis.

Natuurlijk geef je geen slechte sfeer hier op dit forum.

 

Daar laat ik het voor nu even bij, bedankt voor de terugkoppeling.

Op dit forum ben je altijd welkom.

;)

Respect voor je.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Rick en ook mijn dank aan viooltje ,bedankt voor jullie steun en voor het lezen van mijn bericht ,het geeft wel goed gevoel .

 

Ik wilde eigenlijk mijn oude wacht wordt terug vinden maar kon niet snel vinden,bij wie moet ik zijn ?

 

ik heb wel gezocht en ik zag iets met email micky of zo toen heb ik PJ. online gezien en heb via mail gevraagd ,

 

dat ik aan joost off twbu of zo : ) kon vragen ,maar heb ik niet kunnen vinden ..

 

en ik wilde een bericht aan christelVR sturen over dat werkstuk om te lezen ..maar lukt het me niet om reactie aan haar te schrijven ..

 

 

groeten aan iedereen

 

tot horens Ellis : )

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.