• 0

Focus, focus focus

In mijn communicatie via businessplannen en ideeen merk ik dat ik grote moeite heb met het houden van focus. Ik ben als persoon iemand die snel enthousiast is, ergens in duikt met volle energie, en dat net zo snel met een nieuw plan doet. Ik ben net gestart als ondernemer, en heb op dit moment drie activiteiten. Waarvan eentje concreet is, en dat is het realiseren van medische internettoepassingen. Mijn andere plan is om mobiele websites aan te gaan bieden voor bedrijven die dat nog niet hebben of hun boodschap nog niet kunnen aanpassen aan de mobiele gebruiker. Dat laatste is volgens mij een enorme groeimarkt, maar ik merk dat ik moeite heb om dat idee aan de man te brengen en concreet te maken. Het heeft nu veel tijd gekost, maar ik geloof er wel in. Op dit moment twijfel ik dus. Stop ik al mijn energie in de medische toepassingen (daar heb ik nu een redelijk portfolio van opgebouwd) of neem ik de gok en richt ik mijn aandacht op de mobiele websites (daarvan moeten de eerste klanten nog komen).

Wat doen jullie in zo'n geval?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou zeggen, focus jezelf op datgene waar je het meeste zin in hebt, en stel daar vervolgens doelen voor vast.

Je focust je daarna op het behalen van die doelstellingen. Leg daar voldoende uitdaging in voor jezelf dat je je er wel op vastpint. Maak hoe dan ook een keuze en bijt je daar in vast. Laat de rest voorlopig voor wat het is.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Je website ziet er goed uit, mijn eerste indruk is dat daar je hart ligt ligt, ook gezien je opleiding.

Alleen dat moet je dan nog helemaal uitbouwen qua klanten.

 

Wat versta je onder medische internettoepasingen, heb je daar ook een website van.

 

Als je in beide een boterham kunt verdienen, maak dan een keuze en doe het dan daarin waarin je hart ligt.

 

Dan bereik je een higher level omdat het je passie is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties.

Als ik moest kiezen? Dan zou ik doorgaan met medische webapplicaties. Het probleem is dat ik als eenpitter niet genoeg kritische massa heb om me in een vrij gesloten circuit als de ziekenhuiswereld binnen te komen. Ik heb nu een paar opdrachten (artsenlaboratoria) en kan me daar natuurlijk helemaal op gaan richten. Daaorm heb ik een aparte website (http://www.ddqmed.nl) opgezet, omdat ik de bezoeker van mijn hoofdwebsite (ddq.nl) niet in duizend-en-een subactiviteiten wil storten.

Het leukste vind ik inderdaad het bedenken, maken en implementeren van veilige en robuuste software voor de medische wereld. Webdesign is niet mijn sterkste kant, maar het werken met databases, webservers en het scripten eromheen wel. Omdat ik daar het meeste ervaring in heb en 'mijn' systemen al jaren draaien zonder enige storing kan ik met rechte rug vertellen wat ik doe en kan. Maar ik wil aan de andere kant ook de mobiele websites gaan promoten, omdat ik denk dat er enorme potentie in zit. De meeste bedrijfswebsites zien er niet uit op de mobiele telefoon en/of willen je veel te veel informatie geven.

 

Link naar reactie
  • 0

(...)

Als ik moest kiezen?

(...)

Als ik je berichten lees dan denk ik: Ja, je moet kiezen!

 

En kies dan idd datgene wat je het leukste vindt en stel (zeer optimistische maar net wel haalbare) doelstellingen. Als je daar dan voor gaat haal je het maximale uit jezelf.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de goede reacties. Ik heb het even op me in laten werken. Wat ik eerst zag als een risico, zie ik toch als een grote kans (ik wilde niet op 1 paard wedden, maar het risico spreiden).

Ik ga een nieuw ondernemingsplan maken op basis van vernieuwde energie. Nogmaals: heel erg bedankt, het is geweldig dat er een plek is waar je door andere ondernemers een spiegel kan laten voorhouden.

Wordt vervolgd!

Link naar reactie
  • 1

Enkele weken later kan ik jullie melden dat ik mijn eerste grote opdracht binnen heb. Ik heb veel energie gestoken in het maken van transparante offertes, en dat heeft vruchten afgeworpen. Mijn core business is nu echt het maken van medische internettoepassingen, een robuuste en interessante markt met veel verantwoordelijkheid en kansen. Het mooie is dat ik de toepassingen ook kan porteren naar mobiele toepassingen. En zo vallen de twee activiteiten toch samen. De focus is gevonden en mijn bedrijf is aan het groeien!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.