• 0

(ex) medewerker heeft belangrijke bedrijfsinformatie achtergehouden

Ik heb 1 van mijn medewerkers op non aktief moeten zetten nadat hij negatieve uitlatingen heeft gedaan over ons bedrijf t.o.v. concurenten. Hij werkte soms op een lape top thuis deze is van het bedrijf. Op deze lape top staat concurentie gevoelige informatie. zoals technische tekeningen waar patenten op zitten. In een brief aan zijn advocaat heb ik tot 2x toe de lape top terug gevraagd. In de laatste brief heb ik aangegeven aangifte te doen bij de politie als hij de lape top met alle gegevens incl. kopieen enz. niet terug brengt. Hierop heb ik geen enkele reactie gehad. Daarnaast heeft de medewerker een auto tot zijn geschikking waarover in het contract staat dat deze bij 4 weken op non actief stelling terug naar de zaak moet.

Kan iemand mij hierin adviseren. Kan ik aangifte doen van diefstal van de lape top en nog belangrijker de bedrijfsgegevens?

en moet hij de auto inleveren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt een advocaat nodig. Als het al met advocaten gespeeld wordt is dat het enige juiste om te doen gezien er geen gesprek meer mogelijk is. De advocaat zal waarschijnlijk de eigendommen terug vorderen middels bijvoorbeeld een sommatie. Daarnaast zal hij het arbeidscontract doorlichten zodat duidelijk is wat je positie is.

 

Een jurist terzake kan uiteraard ook, een advocaat heb je in basis nodig om te procederen en nog niet meteen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Je hebt een advocaat nodig. Als het al met advocaten gespeeld wordt is dat het enige juiste om te doen gezien er geen gesprek meer mogelijk is. De advocaat zal waarschijnlijk de eigendommen terug vorderen middels bijvoorbeeld een sommatie. Daarnaast zal hij het arbeidscontract doorlichten zodat duidelijk is wat je positie is.

 

Een jurist terzake kan uiteraard ook, een advocaat heb je in basis nodig om te procederen en nog niet meteen.

In arbeidsrecht kun je met elke deskundige, ook een niet-advocaat, vooruit, maar het is vooral zaak in een kwestie als deze door te pakken en niet af te wachten!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.