• 0

online marktonderzoek, verwerking in businessplan

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een nieuw consumenten elektronica product voor het high end segment. Prototype is klaar en ben nu het businessplan tot in het detail aan het uitwerken. Het betreft een systeem om draadloze verbindingen te leggen tussen bron component(en) en versterker(s) zonder kwaliteitsverlies e/o ruis.

 

Ik start op met twee versies:

1. Draadloze audio verbinding tussen laptop en bestaande versterker

2. Draadloze audio verbinding tussen laptop en 2 volledig draadloze versterkers, met deze laatste kun je feitelijk iedere luidspreker echt draadloos maken.

 

Daarna volgt nog een systeem voor meerkanaals toepassingen (surround).

 

Versie 2 is volledig nieuw in de markt en wil ik pas bekend maken zodra de financiering voor productie rond is. Versie 1 is functioneel gezien niet bijzonder, dit kan bijvoorbeeld ook met een Apple Airport Express gerealiseerd worden. De bestaande oplossingen zijn echter niet 'audiophile proof' en daar speel ik dus op in.

 

Ik heb voor versie 2 een online marktonderzoek gedaan op de volgende forums:

 

Stereo Net

AudioCircle

The Art of Sound

AV Science

 

De meningen zijn, zoals je mag verwachten, wisselend maar naar mijn mening positief. Ik wil deze gegevens in mijn businessplan gaan verwerken maar weet niet precies wat voor conclusies ik uit de resultaten mag trekken.

 

Een topic telt een X aantal views, daarvan wordt 2/3 veroorzaakt door gasten, gasten kunnen niet reageren of aan de poll meedoen. Er zijn er bijvoorbeeld bij die zeggen dat ze alvast willen bestellen, samen met het aantal views zou je grofweg een idee hebben van een conversie ratio etc..

 

Heeft er iemand ervaring met de verwerking/interpretatie van dit soort gegevens?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Arend,

 

Aangezien jij je product op je markt gaat introduceren is het is aan jou om te bepalen welke conclusies je uit je marktonderzoek kunt trekken. Wees alleen wel realistisch: bij twijfel niet inhalen!

 

Uit mijn column over de markt in de serie over business planning de volgende alinea:

 

Klanten

Beschrijf je potentiële klanten in detail: wie zijn ze en waar, hoe lossen ze op dit moment het probleem op waarvoor jij een oplossing hebt, hoeveel geven ze op dit moment hieraan uit en hoeveel verwacht je dat ze in de nabije toekomst gaan uitgeven. Realiseer je dat als jij niet goed kunt aangeven hoe je mogelijke klanten denken, wat ze doen en waar ze je zijn, dat je dan ook niet aan ze kunt verkopen.

Tracht ook zoveel mogelijk onafhankelijke bronnen te vinden die jouw ideeën bevestigen van de huidige en toekomstige omvang van de markt. Besef ook dat de omvang van de markt de maximale omzet van je bedrijf aangeeft.

 

Vergeet vooral niet je concurrenten concurrenten te beschrijven!

 

Succes ermee!

 

 

Ties

 

NB 1. Is het wellicht een idee om de productie uit te besteden?

NB 2. Ik ben zeer geïnteresseerd in je product.

Link naar reactie
  • 0

Dag Ties,

 

Het is 2 jaar geleden dat we elkaar 'gesproken' hebben, kun je nagaan hoe lang het duurt om tot iets te komen. Ik denk dat ik met behulp van de diverse internet forums en mijn branche ervaring inmiddels een goed beeld heb van de potentiële klant.

 

De productie gaat inderdaad uitbesteed worden. Leuk om te vernemen dat je geïnteresseerd bent in mijn product, mocht je een keer in de buurt zijn en tijd/zin hebben, ik geef graag een demo.

 

Bedankt voor je reactie!

 

Groet,

Arend

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.