• 0

Fedex wordt duurder wat nu?

Mijn webshop heeft tot nu toe gebruik gemaakt van Parcelware van TNT voor bestellingen binnen NL en van Fedex voor bestellingen binnen Europa en importzendingen uit de USA.

 

Helaas heeft fedex besloten om gezien de grootte van onze shop (tussen de 200 en 500 pakketten per jaar) onze tarieven aan te passen en met ongeveer 40 procent te verhogen.

 

In het verleden heb ik zeer slechte ervaringen gehad met internationale verzendingen via TNT (tracktrace welke niet werkt in bepaalde landen, pakketten die nooit aankomen en geen heldere kostenstructuur via parcelware) en ik wil dus eigenlijk enkel van TNT gebruik blijven maken voor zendingen binnen NL.

 

Ik ben nu dus op zoek naar een goede pakketzender met aantrekkelijke tarieven en gezien de hoeveelheid webshophouders op dit forum vermoedde ik dat er misschien wel mensen waren met praktijkervaring.

 

Enkele gegevens over onze webshop:

- Int. ong. 200 pakketten per jaar.

- Verzending door heel Europa

- Waarde zendingen varierend van 25 tot 2500 euro

- Grootte zendingen meestal pakketten van ong. 10*60*30 cm

- Gewicht zendingen tussen 0.5 en 6 kg

- prioriteit ligt niet op snelheid echter wel op goede bezorging en mogelijkheid tot handtekening voor ontvangst ivm frauderisico.

 

Ik hoop dat jullie goede tips hebben.

 

Klaas

 

p.s. ik heb uiteraard de zoekfunctie gebruikt echter kon ik hier weinig specifieke ervaringen vinden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Klaas123,

 

heb je al offertes van DHL en UPS aangevraagd? Of gewoon alle aanbieders op standaard 2011 tarieven vergeleken? Bied je de pakketten al eens in de zoveel dagen geclusterd aan? Of verzameld met andere aanbieders? Misschien kun je je huidige transporteur waar je tevreden over schijnt te zijn nog van gedachte laten veranderen als je een aantrekkelijkere (volume)klant wordt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Highio: Ik ben inderdaad bezig met het aanvragen van offertes echter gebruikerservaringen uit de praktijk zeggen mij veel meer dan offertes. De offertes van Fedex bevatten geen keuzes als het eens in de zoveel dagen aanbieden van pakketten. Als dit kosten zou besparen zou ik dit uiteraard graag overwegen.

 

1 vervoerder was ook altijd de bedoeling echter verzend fedex niet binnen Nederland dus hebben we toen onze bestaande uitwijkmogelijkheid genomen naar TNT.

 

Ik hoop dat er nog mensen komen die een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt en kunnen onderbouwen wat uiteindelijk hun keuze geweest is.

Link naar reactie
  • 0

Ah, je vraagt dus eigenlijk om ervaringen:

 

Ik heb zelf extreem goede ervaringen met UPS. Als je geen grote of zware pakketten hebt is dit ook qua prijs een prima partij (prijs is ietsjes hoger dan bv. bij TNT, maar kwaliteit is vele malen hoger). Ik heb met hen pakkettjes verzonden en ontvangen naar NL, BE, DE, UK en Canada. Ook de binnenlandse pakketten doen ze voor een prima prijs. Maar onderhandel vooral over de prijs, die ruimte hebben ze meestal wel.

 

Voor grote en/of zware pakketten werk ik met DPD. Een tarief tot 30kg. Tot nu toe alleen binnen NL gebruikt, dat ging prima. Enige nadeel is dat ze pakketten pas de volgende dag ophalen (bij UPS = voor 16 uur aangeven voor 17 uur ophalen).

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.